| |
|
PoundingSense
|
Jep, weer een inspiratieloze Noxaan!
Wel, ik word dus in april meter van het 2e kindje van mijn broer.
Bij de geboorte van hun eerste kindje heb ik een pampertaart kado gedaan
die toch wel iets van een 30-40 euro heeft gekost.
Nu vindt mijn moeder dat dat wat weinig is als meter zijnde, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat een meter/peter zo nogal kan geven?
De andere meter werkt ook en blijkbaar gaat zij nog een 'groot' kado geven, maar zoveel geld kan ik nu ook weer niet ophoesten, ik moet het uiteraard van mijn studentenbudget betalen.
Ik ben verder wel van plan nog gewoon een pampertaart te maken maar hier misschien meer dingetjes bijsteken of gewoon een extra kado? Ik heb écht geen flauw idee.
Ohja en ik weet dus niet of het een jongen of een meisje wordt dus het moet eigenlijk zo neutraal mogelijk.
|
06/02/12 17:47
|
Followmehome
|
Oei ik ben meter geworden toen ik 17 was en mijn ouders hebben gewoon in mijn plaats de suikerbonen gefinancierd.
|
06/02/12 17:52
|
PoundingSense
|
Ja, een deel van de suikerbonen financieren komt er ook nog bij. Dat is ook al 100 euro :/
|
06/02/12 17:52
|
Salto
|
Wth, ik wil al geen meter meer worden (mopje broer, pick me!)
|
06/02/12 17:58
|
PhotographOfADream
|
Geboortearmbandje normaal toch?
Ik werd meter toen ik 13 was.
En de eerste keer tante toen ik 8 was.
Nakomertje zijn is wel fijn.
|
06/02/12 18:00
|
Followmehome
|
Ja, een deel van de suikerbonen financieren komt er ook nog bij. Dat is ook al 100 euro :/
Da's toch genoeg ? Ik zou enkel dat doen en dan wat kleertjes zeker omdat je nog aan het studeren bent.
Van een pampertaart heb ik nog nooit gehoord en een geboortearmbandje doen wij ook niet.
|
06/02/12 18:06
|
FlyingMonkeyMaster
|
Uh zeg... "Da's niet genoeg, da's niet genoeg"... Meter zijn is geen wedstrijd om ter meeste e.
En als het dat wel is, zal het vooral zijn om "uw petekindje graag zien".
Ik ben toevallig deze middag ook voor cadeautjes gaan zien voor mijn metekindje. Die had van mij nog een sinterklaas, kerstmis/nieuwjaar en haar verjaardag tegoed (viel allemaal rond examen periode dus ni echt tijd voor gehad). Ik heb voor 30 euro verschillende dingen gekocht: een lang ding waar ze zo op kan liggen en wat mee kan rondrollen, een bootje voor in bad waar ze water mee kan spuiten, en een grote slak met vormpjes dat van die leuke muziekjes maakt.
Mss zullen sommigen dat "maar 30 euro vinden", maar hey, ik ben ook maar studente en ik moet samen met mijn vriend ook mee rekeningen betalen en eten kopen. En zelfs als ik geen student zou zijn... Moet ge nu echt honderden euro's uitgeven aan dingen waar ge binnen x tijd niets meer met zijt?
Een goede meter zijn heeft in mijn ogen amper iets te maken met hoeveel geld ge ertegen aan gooit ze. Dus mensen die uitspraken doen in de aard van "Allee zo weinig maar" of "Amai kunt ge er nu echt ni meer aan geven?" vind ik eigenlijk vrij kortzichtig, sorry.
Mijn metekindje is juist 1 jaar geworden. Ik heb nog een hele kindertijd waarbij ik met haar leuke dingen kan doen, dingen kan geven en "die plezante meter kan zijn waar da ik graag langs ga want da is daar plezant".
Liever dat dan "die meter die mij altijd peper dure cadeaus geeft, maar waar ik voor de rest ni veel aan heb".
Mijn punt is gewoon dat leuk en nuttig niet altijd per se duur moet zijn.
|
06/02/12 18:08
|
dmndcks
|
Dat draait toch ni om geld he, meter zijn. Was da.
|
06/02/12 18:09
|
PoundingSense
|
Njah, ik heb nochtans mensen rondom mij die mij zelfs 'scheef' bekijken omdat ik die kleine voor zijn pasen en sinterklaas geen kado wil gaan geven.
Ik heb van mijn meter en peter ook nooit kado's gekregen voor pasen en sinterklaas. Alleen wat chocola etc.
|
06/02/12 18:17
|
dmndcks
|
Blergh mijn zus is ook zo, vreselijk zo'n mensen
|
06/02/12 18:20
|
FlyingMonkeyMaster
|
Njah, ik heb nochtans mensen rondom mij die mij zelfs 'scheef' bekijken omdat ik die kleine voor zijn pasen en sinterklaas geen kado wil gaan geven.
Ik heb van mijn meter en peter ook nooit kado's gekregen voor pasen en sinterklaas. Alleen wat chocola etc.
Ik zou dan wel iets klein geven, zoals uw peter en meter deden.
Maar de verwachting da ge voor elke gelegenheid kwenu wa moet geven... Nee.
|
06/02/12 18:20
|
Followmehome
|
Ik heb niet echt een peter en meter gehad maar ik zelf geef aan mijn petekind: verjaardag, sint, kerst, nieuwjaarsbrief. Maar helemaal geen grote bedragen gewoon hetgeen dat ze willen (spelletjes bijvoorbeeld).
|
06/02/12 18:22
|
PoundingSense
|
Ja, ik zei ook van ja paaseitjes etc kunnen ze van mij krijgen, maar meer ook niet.
Dan ben ik maar de minder leuke meter waarvan ze minder krijgen.. ik schijt geen geld.
En als ik zie wat een verwende nesten sommige 6 jarigen etc zijn
|
06/02/12 18:22
|
Followmehome
|
Ja in sommige families geven ze iets voor pasen (vooral wallonië dacht ik) maar wij doen dat gewoon niet. Pasen = paasklokken= eieren en meer niet.
|
06/02/12 18:23
|
SanSan
|
Voor mijn vriend zijn petekindje hebben wij een spaarrekening geopenend en daar ging in het begin elke maand 10 euro op omdat we toen nog niet meer konden missen nu is dat elke maand 30 euro. En wij hebben gewoon de formulieren van de rekening afgegeven en een klein kadotje bij de geboorte.
Het geld wat op die rekening staat krijgt het petekindje als ze 18 is. En die ouders vonden dat echt een super kado. Zo geven we ze met de feestdagen een speelgoedje en wat extra op de rekening nu ze nog te klein is om iets aan geld te hebben.
Verder doen wij als gewoon heel veel met het petekindje, wat 100 keer belangrijker is dan iets geven
|
06/02/12 18:29
|
Heartexploide
|
Amai, moesten ze mij ooit zo een eisen stellen dan wil ik al geen meter meer zijn hoor.
Ik zou eigenlijk gewoon kopen met wat ik toekom en enkel daarnaar kijken. Als mijn ouders dat te weinig zouden vinden dan moeten ze zelf maar bijleggen en de rest moet maar zwijgen
Ik zou gewoon zorgen dat ik bij elke gelegenheid iets kleins heb, het is nog altijd het gedacht dat telt. En die kleine gaat dat niet weten hoor...
|
06/02/12 18:34
|
Autumnsbeing
|
Dat is helemaal niet te weinig! Liever geen grote cadeaus en een goede meter dan omgekeerd.
Ik spreek met mijn meter bijna nooit, alleen op familiefeesten (en ze woont 10 km van mij), ze belt mij niet eens op mijn verjaardag maar daar krijg ik dan wel altijd cadeaus van 50 euro van.
Maar ik heb wel een superpeter!
|
06/02/12 18:37
|
Roma
|
Wow, triest als je familie je daarop afrekent. 30-40 euro + 100 euro suikerbonen lijkt me al een degelijk bedrag voor een 21-jarige studente.
Ik vind zo'n geboortearmbandje wel fijn. Nu heeft die kleine daar niks aan, maar als ie later in geldnood zit kan ie het verpatsen voor een hoop cash of drugs.
|
06/02/12 18:41
|
cylka
|
Mijn meter en peter zijn mijn moemoe en vake en ik heb nooit meer gekregen dan mijn broer/zus
Mijn zus krijgt altijd extra centen van haar meter en peter (nonkel/tante)
Pfuh!
|
06/02/12 18:55
|
Romaric
|
Zoals SanSan, FlyingMonkeyMaster en dmndcks al zeiden: helemaal akkoord met hen !
Het gaat echt niet om het geld, het is geen wedstrijd voor de duurste cadeau (ook al zijn er ongetwijfeld veel mensen die zo denken).
Dat kan even goed een super origineel geschenk zijn.
Ik denk dat uw broer ook wel weet dat ge een studente zijt en ook geen dure geschenken wilt.
Gewoon er zijn voor dat kindje en laten zien dat ge een goeie meter zult zijn, dat doet al veel!
Het zou ook al meer betekenen dat ge veel met dat kindje gaat doen later ipv zo'n dure geschenken.
|
06/02/12 19:02
|
| |
|