| |
|
ikbenfluffy
|
Maakt voor u niet uit, maar voor da kind is da wel echt niet zo leuk, hoogstwaarschijnlijk? Ik heb ook zo'n toffe meter die al 21 jaar niks heeft laten weten. Ni da ik er voor huil of er wakker van lig ofzo, maar laat de eer dan aan iemand anders he?
En on topic, veel mensen die véél krijgen van hun peter en meter precies. Ik zou da persoonlijk ni verwachten als ik iemand meter maak.
Tis nie dak die nie zie eh, ik behandel die gelijk ieder neefje/nichtje. Ma ik koop voor die ander ook niets. PS: ik ben al meter van die sinds ik twaalf was, toen kreeg ik nog niet eens zakgeld. Mijn oma was toen co-meter. Nu zei die ma laatst: ja jij bent nu officieel meter, we moeten eens iets gaan doen met meter, peter, zoon. Ik vraag aan da jongske: wat wilt ge doen? "Ja ik wil een koptelefoon voor bij mijn Ipod Touch". Ik dacht: tarara!
|
07/02/12 09:03
|
Invidia
|
Tis nie dak die nie zie eh, ik behandel die gelijk ieder neefje/nichtje. Ma ik koop voor die ander ook niets. PS: ik ben al meter van die sinds ik twaalf was, toen kreeg ik nog niet eens zakgeld. Mijn oma was toen co-meter. Nu zei die ma laatst: ja jij bent nu officieel meter, we moeten eens iets gaan doen met meter, peter, zoon. Ik vraag aan da jongske: wat wilt ge doen? "Ja ik wil een koptelefoon voor bij mijn Ipod Touch". Ik dacht: tarara!
En gij bent nu 19 dus dat wilt zeggen dat die nu 6-7 jaar is! En al een ipod touch? DAFUQ, duur jonk :' )
|
07/02/12 10:04
|
Vierge
|
Een boekje met babysitbeurten die ze kunnen inzetten wanneer ze willen? Kost geen geld, maar bespaart de ouders wel geld, en dan kan je iets extra afgeven...
|
07/02/12 12:00
|
sylfetje
|
Een boekje met babysitbeurten die ze kunnen inzetten wanneer ze willen? Kost geen geld, maar bespaart de ouders wel geld, en dan kan je iets extra afgeven...
Ik zou inderdaad zoiets doen.
Een soort bonnenboekje maken. "een uitstapje naar zee" "een uitstapje naar de zoo" en duust babysitbeurten. Daar verlies jij geen geld mee, het is superlief, je spendeert tijd met de kleine, de ouders hebben wat tijd voor zichzelf, etc. Vind ik veeeeeel meer waard dan een duur cadeau.
En als je moeder echt vind dat je er te weinig aan uitgeeft, zeg je maar gewoon dat meter zijn rond liefde draait, en niet rond geld.
Mijn meter is mijn oma en die is rijk, en daar krijg ik altijd veel van. Maar ons contact trekt op niets. Mijn andere oma is de meter van mijn zus, die heeft niet veel geld maar ik zie haar doodgraag. En als ze mij zelf een trui breide voor mijn verjaardag omdat ze geen geld kon geven, was ik daar des te blijer mee als met al het geld van mijn meter.
Als je zus er ook zo over denkt, dat meterschap rond "zoveel mogelijk uitgeven aan de kleine" draait, en jij kan dat niet betalen. Dan zoekt ze misschien best een andere meter.
|
07/02/12 13:43
|
Justpurrrfect
|
En ja, kijk ook eens in kringloopwinkels/goedkopeshitwinkes. Kleine kindjes zijn echt niet kieskeurig met wat ze krijgen.
|
07/02/12 14:39
|
deatheyesseenofuture
|
En ja, kijk ook eens in kringloopwinkels/goedkopeshitwinkes. Kleine kindjes zijn echt niet kieskeurig met wat ze krijgen.
maar de ouders blijkbaar wel wat meer
|
07/02/12 16:58
|
Justpurrrfect
|
Ach, het is hier al zo vaak gezegd: het gaat om het gebaar, om de liefde, niet om het geld. Doodzonde als ouders liefde aan geld koppelen.
|
07/02/12 17:03
|
BreeVandeKamp
|
Ik denk da er hier vele realiteit verwarren met utopie.
Let's face it, cadeaus = tonen hoe graag ge iemand ziet.
Ni da ik het daar mee eens ben, maar da IS gwn zo. Ik krijg liever iets fancy dan iets shitty. En fancy kost geld.
En kinderen weten al HEEL goe wat ze willen. Das ni gelijk toen ik 6 was en blij was met wa blokskes, nee, die willen nu een nitendo ds en wa nog allemaal. (allé, das wel handig, want nu moetek gwn die spellekes kope bij gelegenheden, en das maar 20euro fzo). Das ni opvoeding, das omgeving.
Die wordt gestimuleerd door televisie, klasgenootjes,.. Dus da kunt ge onmogelijk tegenhouden.
Soit: ik zou gwn naar de winkel gaan waar ze een lijst hebben en enkele spulletjes kopen. Meter zijn is een bitch (en maakt u arm). Ook da idee van babysit-coupons is superhandig. Die gaat u dankbaar zijn als ze wa alone-time wilt met de papa. (en das idd gewenst want babysitters koste geld). pampertaart ook, maar das zo standaard.
|
07/02/12 17:25
|
TheReaper
|
Hier kan je misschien wel iets speciaal/origineel(zo-eens-iets-anders.) vinden.
En tevens ook iets dat geeeeeen massas geld moet kosten.
Alsnog .. ge kunt in pakjes natuurlijk zover gaan als gezelf wilt !
|
07/02/12 17:34
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|