Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
25/05/12 00:12
Online: 77
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Dagelijkse onzin «    ( 1 / 6 )    »
Temperatuur van slaapkamer

naitodoragon

Ik slaap met mijn zus op één slaapkamer en wij vonden dat het de laatste tijd toch wel redelijk koud was geworden in onze slaapkamer. Op onze wekker kunnen we ook de temperatuur aflezen en we hebben dat eens een tijdje in 't oog gehouden. De temperatuur schommelt meestal tussen de 13 en de 15 °C. Soms is het 16°C, wat ik al een meer aanvaardbare temperatuur vind.

Een paar dagen geleden hebben we daar eens iets van gezegd tegen onze ouders en natuurlijk ontaardde dat in een hele discussie. Het komt erop neer dat we blijkbaar rotverwend zijn op dat vlak. Nu ben ik dus beginnen twijfelen en vraag ik mij af: zijn zo'n temperaturen normaal op een slaapkamer? Hoe zit het bij jullie?

Nog één opmerking: Nu het is beginnen vriezen is de verwarming wel eindelijk opgegaan en is het meestal 14 tot 15°C. 13°C zal nu dus minder snel voorvallen :p

03/02/12 15:42
josxhetxduffexei

13° is toch perfect te doen? Gewoon ne goeie pyjama aandoen, goed donsdeken, en ge hebt toch direct warm :D
Ale, nooit op kamp geweest ofzo, dan is het 's nachts soms tegen t vriespunt he.
03/02/12 15:46
PositiveVibrations

Op mijn kamer wil ik na 18u geen chauffage meer hebben opstaan, anders is dat toch veel te warm man! Het is dus wel iets van goesting, maar zoals Joske zegt, goed aankleden enzo.

Wat is het gezondste trouwens?
03/02/12 15:48
Paradiseofrave

Hier is het altijd (minstens) 17 grade snachts.
03/02/12 15:49
cylka

Hier wordt ook enkel de verwarming opgezet als er iemand thuis is.. Meestal is het rond de 17°C binnen (maar nu met deze koude springt de verwarming dan ook op geregelde tijdstippen op zodat het warm is als er iemand thuiskomt)

Ik zit heel de dag bijna thuis en als ik het echt te koud heb op mijn kamer dan zet ik mijn elektrisch vuurtje op :D
's nachts heb ik eigenlijk geen probleem met de koude.. Ik vind da zelfs beter als het frisjes is (ik krijg het toch meestal in de nacht snikheet). Ik zet soms de raam nog open ook :]
03/02/12 15:49
Daav

Blankets motherfucker, use them.
03/02/12 15:56
nimmegeers

Ik zou het niet weten hoeveel graden het hier is maar het voelt hier in elk geval niet warm aan. Kutramen die op niets trekken + verwarming die alle dagen uitvalt omdat ze kapot is, daar moet echt eens naar gekeken worden.

Nu ja geen idee hoeveel graden het hier is, eens kijken of ik hier ergens een thermometer heb liggen.
03/02/12 15:57
dagmarretje

Thuis is het ook altijd verschrikkelijk koud op m'n kamer.
Maar op kot profiteer ik er dan van en laat ik de verwarming de hele dag vollenbak staan.
Maar 's nachts gaat ie wel af (anders is het idd te warm)

03/02/12 16:03
SoulOnFire

Op mijn kamer is't overdag altijd 19 - 20 graden. Maar ik zit er dan ook veel. 's Avonds springt de verwarming in huis af, dan koelt mijn kamer ook af. Als ik opsta is't al terug warm, aangezien de verwarming van 6 tot 8 opnieuw opspringt voor iedereen die moet gaan werken ^^
Ik heb wel heel snel koud, ook als ik in bed lig (onder redelijk wat dekens zelfs :p ).
03/02/12 16:03
FreeHug

Mijn fles water is bevroren. Geen verwarming boven en kutisolatie.
03/02/12 16:04
naitodoragon

We hebben een donsdekentje gelegd en nu heb ik niet echt koud meer. Ik vroeg me gewoon af of het bij iedereen zo'n temperatuur is, aangezien we 'rotverwend' zijn volgens onze ouders. Is het bij anderen dan kouder dan 13°C?

En ja, op kamp is het idd koud :p Maar dan verwacht ik ook niet direct comfort :p .
03/02/12 16:04
Followmehome

Onze chaufage staat altijd op 20,5° voor het slapen zetten wij die uit en dan zakt die tot 16°
03/02/12 16:05
naitodoragon

Bij ons staat de verwarming trouwens niet aan 's nachts. Die springt 's ochtends een uurtje op zijn laagste stand aan zodat het niet te koud is om op te staan.
03/02/12 16:07
lostbutfound

Zeg zaag is nie, ben net gaan zien en op mijn kamer is het opt moment 7°
Als ge een fatsoenlijke pyjama aanhebt en onder u deken ligt is da toch warm genoeg!
03/02/12 16:07
nimmegeers

Pyjama/deken allemaal goed en wel maar ik zit overdag niet de hele dag in mijn bed... Dus dan mag dat hier toch gerust wel wat warmer zijn. -_- Ik kruip zelfs alle dagen keivroeg in bed omdat het hier anders te koud is. :' )
03/02/12 16:09
Justpurrrfect

Mijn chauffage staat aan, dus momenteel is het rond de twintig graden, vermoed ik. 's Nachts gaat hij af, slapen met de verwarming op is echt niet gezond.
03/02/12 16:11
Daav

Quote door naitodoragon
We hebben een donsdekentje gelegd en nu heb ik niet echt koud meer. Ik vroeg me gewoon af of het bij iedereen zo'n temperatuur is, aangezien we 'rotverwend' zijn volgens onze ouders. Is het bij anderen dan kouder dan 13°C?

En ja, op kamp is het idd koud :p Maar dan verwacht ik ook niet direct comfort :p .

Ik wil toch ff verduidelijken dat meer graden niet direct vasthangt aan verwend zijn, al snap ik wel wat ge in essentie bedoelt. Ik denk eerder dat het aspect extra verwarming kost geld vaststaat daaraan. 13° is doenbaar hoor. Ik vind dat op zich zelf niet warm, maar niks dat je hulpeloos moet ondergaan. Doe ne pull aan = problem solved.

Deze topic doet me trouwens toch wel beter voelen, nu nog meer als anders als ik sneeuw zie. Als ge jaren hebt geleefd in een kamer waar het in de winter vriest enzo, dan is het luxeprobleem van verwarming vrij nihil. Zeker aangezien die situatie hier nu dik in orde is. Ik bak zowat altijd hier. High fives voor iedereen.
03/02/12 16:11
Saraswathi

Ik slaap altijd met het raam open met gwn mijn deken en een t-shirt, ik heb daar geen last van.
03/02/12 16:13
naitodoragon

Quote door Daav

Ik wil toch ff verduidelijken dat meer graden niet direct vasthangt aan verwend zijn, al snap ik wel wat ge in essentie bedoelt. Ik denk eerder dat het aspect extra verwarming kost geld vaststaat daaraan. 13° is doenbaar hoor. Ik vind dat op zich zelf niet warm, maar niks dat je hulpeloos moet ondergaan. Doe ne pull aan = problem solved.

Deze topic doet me trouwens toch wel beter voelen, nu nog meer als anders als ik sneeuw zie. Als ge jaren hebt geleefd in een kamer waar het in de winter vriest enzo, dan is het luxeprobleem van verwarming vrij nihil. Zeker aangezien die situatie hier nu dik in orde is. Ik bak zowat altijd hier. High fives voor iedereen.

Waarschijnlijk bedoelen ze idd de kosten. En het is idd opgelost met een goede pyjama en een extra deken, dus erover zagen zal ik niet meer doen tegen hen, maar ze reageerden serieus overdreven vond ik. Vandaar dat ik nieuwsgierig was naar hoe het zit bij anderen thuis.
03/02/12 16:16
Orion

Het is naar't schijnt veel gezonder om in een koude kamer te slapen [Citation needed].
Anyway, het water op mijn nachtkastje is ooit bevroren (ik heb helemaal geen verwarming op mijn slaapkamer thuis, en die kamer dient dus ook alleen maar om te slapen), en zoals hierboven gezegd: De truk is gewoon om heel heel veel dekens te hebben, het pijnlijke is alleen om 's morgens onder de warme dekens uit te moeten komen.
03/02/12 16:17
«    ( 1 / 6 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.026230 seconden.