Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
25/05/12 00:11
Online: 83
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Dagelijkse onzin «    ( 6 / 6 )    »
Temperatuur van slaapkamer

pijlbord

Uhm, sommige huizen zijn gewoon oud en slecht geïsoleerd? En dan heb ik het nog niet over al die plattelandsvilla's met barslechte isolatie.

En 'arm'. Verwarming kost friggin' veel geld ze. Twee slaapkamers wel versus niet verwarmen scheelt u op jaarbasis echt schandalig veel.

En ik snap niet waarom ge uw kamer moet verwarmen. Ge kruipt daar gewoon onder een laken, ge kunt daar onmogelijk koud hebben.
06/02/12 18:03
lean

En precies dat het ijskoud is in u kamer omdat ge die niet verwarmt? :' ) 'k Weet niet, 't is daar even warm als beneden hoor .. :p En dat heeft bij ons thuis zelf niks met geld te maken, mijn mama beweert dat het ongezond is om in een kamer te slapen met de verwarming aan dusja. :p
06/02/12 18:04
pijlbord

Hangt toch van uw huis af? Mijn ouders hebben een vrijstaand huis en ik slaap op zolder. Beneden is het 35 graden (want mijn ma heeft ook altijd koud) maar daar voel ik niets van op zolder hoor. En op de verdieping eronder eigenlijk ook vrij weinig.
06/02/12 18:06
MetalGirl

Quote door DiamondStars
Ik heb het hééél snel koud dus in onze slaapkamer is het altijd rond de 20°. Anders kan ik écht ni slapen. In de living altijd tussen de 24 en 25. En zelfs dan heb ik nog koud. En ja, ik heb dikke pyama's aan + een badjas!

dat is dan wel weer een beetje verwend he. Als ik het vroeger thuis koud had dan zei mijn moeder gewoon dat ik een extra trui moest aandoen(beneden was het altijd 20 a 21°c). Maar ja als ge altijd uw verwarming zo hoog zet en u dan kei dik aankleed is dat normaal dat ge daar gewoon aan zijt geworden he. Maar ik vraag mij af wat ge met dit weer buiten dan nog doet.Soms moet ge uw lijf wat trainen tegen de koude. Of misschien moet ge is wat meer slapen. Ik heb het ook altijd meteen koud als ik moe ben.
06/02/12 19:11
josxhetxduffexei

24-25 graden :' ) In de zomer ja, als het buiten zo warm is, maar ik krijg het al benauwd als onze verwarming blijft geven tot het 22 graden is :p
06/02/12 21:03
hyade

kweet de graden nie precies ma tis hier koud, ookal staat de verwarming aan. :p
06/02/12 22:35
Matva

Quote door MissNemo

Pakweg de helft van de noxanen heeft geen verwarming op de kamer? Allemaal zo arm/gierig (aleja, of de ouders) dat ge u niet eens kunt verwarmen? :S

Kijk, dit zijn nu is quotes die mij kwaad krijgen se :) Niet iedereen heeft het geld om driedubbel glas te steken en 40cm isolatie te leggen.
06/02/12 22:49
TicketToParadise

Op de kamer van mijn zus en mij is het nu te koud om gewoon te zitten.
Daar is geen verwarming, maar ik vind dat niet zo een groot probleem. Het enige wat ik daar nu doe is slapen dus dan leg ik mij gewoon onder een hele hoop dekens met een dikke pyjama aan.
Ik denk dat sommigen hier niet beseffen hoeveel geld dat ze (van hun ouders) verspillen door in een tropisch klimaat te willen slapen. :p

07/02/12 00:07
sD

Quote door MissNemo

Ja, amai. Oke, verwarmen is duur, ma wtf? Pakweg de helft van de noxanen heeft geen verwarming op de kamer? Allemaal zo arm/gierig (aleja, of de ouders) dat ge u niet eens kunt verwarmen? :S Ik slaap ook graag in een redelijk frisse kamer ('s nachts meestal met open raam) maar overdag is het hier toch makkelijk 18-19 graden. En dan staat de verwarming niet eens op. Ik vraag me dus écht wel af hoe iemand o'n ijskoude kamer kan hebben...

moet gij zelf betalen voor iets? of doen uw ouders dat voor u? ; ooit een energiefactuur van dichtbij gezien?
een hele tijd terug wist mijn moeder te vertellen dat ze iets van een 1500 euro had moeten betalen voor 2000 liter mazout ; nu had ik haar onlangs terug gehoord en ze moesten de ketel dus opnieuw gaan bijvullen ; dat is dus 3000 euro op pak een halfjaar a 8 maanden tijd en ze hebben pas dubbel glas laten plaatsen.
Nu er wonen wel twee gezinnen in dat huis in feite , mijn ouders , en de ouders van mijn moeder , dus die kosten worden wel gedeeld , maar toch , voor die 1500 euro die ze opnieuw gaan betalen hadden ze een reis kunnen hebben naar een of ander warm land.
Als er dan sommige ouders zijn die zeggen neen, doe eens niet verwend, dan noem ik dat niet gierig zijn. Dat is gewoon common sense.

en als het overdag te koud is in die kamer ; extra kleren aan ;
snachts ligt ge onder uw dekens en slaapt ge ; dan merkt ge dat niet eens

07/02/12 12:06
TMB

Een tijdje geleden was er op de VRT het programma van Marcel Vanthilt, hier kwam iemand spreken over slaapgewoonte, do's en dont's,etc.

Volgens haar moet de temperatuur 18 a 20°C zijn en zeker niet hoger, anders word je vaak "niet uitgeslapen" wakker.

Zelf zit ik ook met een "luxe probleem". Ik heb een relatief grote kamer 9m op 5m. Toen ik begon te werken heb ik mijn kamer een hele remake gegeven en heb ik een salon gekocht, tv, ps3, etc. Hierdoor zit ik meer boven dan beneden + dat er regelmatig maten op bezoek komen die hier ook graag zitten. We willen het dus niet te koud hebben savonds en laten de verwarming ook opstaan. Hierdoor is het soms ==>26°C<== wanneer ik ga slapen en ik moet echt wel zeggen dat ik de ochtend erop een "duf" gevoel heb wanneer ik wakker word.

07/02/12 12:26
MissNemo

Quote door sD

moet gij zelf betalen voor iets? of doen uw ouders dat voor u? ; ooit een energiefactuur van dichtbij gezien?
een hele tijd terug wist mijn moeder te vertellen dat ze iets van een 1500 euro had moeten betalen voor 2000 liter mazout ; nu had ik haar onlangs terug gehoord en ze moesten de ketel dus opnieuw gaan bijvullen ; dat is dus 3000 euro op pak een halfjaar a 8 maanden tijd en ze hebben pas dubbel glas laten plaatsen.
Nu er wonen wel twee gezinnen in dat huis in feite , mijn ouders , en de ouders van mijn moeder , dus die kosten worden wel gedeeld , maar toch , voor die 1500 euro die ze opnieuw gaan betalen hadden ze een reis kunnen hebben naar een of ander warm land.
Als er dan sommige ouders zijn die zeggen neen, doe eens niet verwend, dan noem ik dat niet gierig zijn. Dat is gewoon common sense.

en als het overdag te koud is in die kamer ; extra kleren aan ;
snachts ligt ge onder uw dekens en slaapt ge ; dan merkt ge dat niet eens

Ik woon alleen, dus jup, ik betaal alles zelf. Al zitten we hier wel in een luxepositie, aangezien we in een nieuwbouwrijhuis wonen en er enorm veel glas aan de zuidkant zit. Ik bedoelde dat niet zo slecht hoor, ik was gewoon oprecht verbaasd, aangezien er hier voor de rest zoveel mensen over gadgets, verre reizen etc bezig zijn en blijkbaar velen onder hen dan wel zonder verwarming op de slaapkamer zitten. Leek me gewoon een beetje frappant.

Op mijn slaapkamer staat de verwarming trouwens ook uit en 's nachts het raam open, toch is het hier makkelijk 18 graden momenteel. Toen ik nog bij mijn vader woonde in een oud, half vrijstaand huis met een kapotte venster(ging niet meer dicht) en verwarming uit was het daar toch ook wel minstens 14 graden. Ik kan er dus persoonlijk niet van over dat er mensen zijn met een slaapkamer waar het quasi vriest.
07/02/12 13:26
sylfetje

Quote door FreeHug
Mijn fles water is bevroren. Geen verwarming boven en kutisolatie.

Check.
Ik wou dat ik fucking 13 graden had.
07/02/12 13:48
DiamondStars

Quote door MetalGirl

dat is dan wel weer een beetje verwend he. Als ik het vroeger thuis koud had dan zei mijn moeder gewoon dat ik een extra trui moest aandoen(beneden was het altijd 20 a 21°c). Maar ja als ge altijd uw verwarming zo hoog zet en u dan kei dik aankleed is dat normaal dat ge daar gewoon aan zijt geworden he. Maar ik vraag mij af wat ge met dit weer buiten dan nog doet.Soms moet ge uw lijf wat trainen tegen de koude. Of misschien moet ge is wat meer slapen. Ik heb het ook altijd meteen koud als ik moe ben.

Ik slaap genoeg hoor, ik heb het gewoon van mezelf altijd heel koud. Vroeger thuis (bij mijn ouders) verwarmden wij met zo'n petroleum vuur. Da was een vrij duur en eigelijk veel te krachtig voor de living, op de laagste stand was het minimum 28 graden, en elke 2 uur moeste we het afzetten want dan steeg het naar 30 graden. In putteke winter zat 'k daar mee ne zomerpyama aan. En da is er altijd blijven inzitten, daarom da ik het nu (bijna) altijd koud heb. Op de slaapkamer stond geen vuur op, maar mijne watermatras stond wel op 30 graden, anders ook weeral te koud.

Het ambetante is da mijne vriend het héél snel warm heeft, da zit zo'n beetje in de familie dare :p Dus we hebben een compromis gemaakt, in de living chauffage op 24 graden en in de slaapkamer de thermostatische kraan van de chauffage op stand 3 van de 5, en dan is het warm genoeg om ni dood te bibberen en toch ni té warm. En een extra dik donsdeken natuurlijk ^^

Ma ik snap uw punt.
07/02/12 15:31
Matva

Vannacht zal ik ook is een fleske water aan mijn raam zetten, is zien wat er gebeurt :p
07/02/12 21:24
konijnenboom

Quote door Matva

Bitch please. Bij mij is de condens gewoon omgezet in een dikke laag ijs.

Besides, het wil niet zeggen dat uw raam ijskoud is (enkel glas meestal) dat de rest van uw kamer ook zo koud is he. Bij mij is het 's nachts tussen de 14 en 18 graden, afhankelijk van hoe hard mijn chauffage in den achtergrond staat te branden.

Bitch please. Als ge m'n ander reactie had gelezen, wist ge da 'k dubbel glas heb en da een fles water er bevriest. Dus het is wel in heel de kamer zo koud. Ik heb nu eenmaal een slecht geïsoleerde zolderkamer zonder verwarming. Maar goed, het raam alleen is idd een slecht referentiepunt.
07/02/12 21:27
sD

Quote door MissNemo

Ik woon alleen, dus jup, ik betaal alles zelf. Al zitten we hier wel in een luxepositie, aangezien we in een nieuwbouwrijhuis wonen en er enorm veel glas aan de zuidkant zit. Ik bedoelde dat niet zo slecht hoor, ik was gewoon oprecht verbaasd, aangezien er hier voor de rest zoveel mensen over gadgets, verre reizen etc bezig zijn en blijkbaar velen onder hen dan wel zonder verwarming op de slaapkamer zitten. Leek me gewoon een beetje frappant.

Op mijn slaapkamer staat de verwarming trouwens ook uit en 's nachts het raam open, toch is het hier makkelijk 18 graden momenteel. Toen ik nog bij mijn vader woonde in een oud, half vrijstaand huis met een kapotte venster(ging niet meer dicht) en verwarming uit was het daar toch ook wel minstens 14 graden. Ik kan er dus persoonlijk niet van over dat er mensen zijn met een slaapkamer waar het quasi vriest.

oke :) slecht geïnterpreteerd van mijn kant dan. Sorry
07/02/12 21:49
MetalGirl

Quote door TMB

Zelf zit ik ook met een "luxe probleem". Ik heb een relatief grote kamer 9m op 5m. Toen ik begon te werken heb ik mijn kamer een hele remake gegeven en heb ik een salon gekocht, tv, ps3, etc. Hierdoor zit ik meer boven dan beneden + dat er regelmatig maten op bezoek komen die hier ook graag zitten. We willen het dus niet te koud hebben savonds en laten de verwarming ook opstaan. Hierdoor is het soms ==>26°C<== wanneer ik ga slapen en ik moet echt wel zeggen dat ik de ochtend erop een "duf" gevoel heb wanneer ik wakker word.

maar schatteke toch dat is toch zo opgelost. 20 graden overdag is toch meer dan warm genoeg? misschien 21 als ge stil zit. En al helemaal als ge daar met een bende zit. Ik krijg het ook wel is friskes als ik stil zit voor de tv maar daarvoor zijn er seussekes of pegnoir of een fleece trui.
Als ge dan in de nacht uw verwarming iets lager zet dan hebt ge zo uw 18 graden.
26graden. Dat doet mij meteen denken aan de bomma die altijd met de kolenkachel stookte. Kom dat is toch een beetje overdreven als ge een centrale verwarming hebt die deftig af te stellen valt.
08/02/12 00:13
Matva

Quote door Matva
Vannacht zal ik ook is een fleske water aan mijn raam zetten, is zien wat er gebeurt :p

Niet bevroren, maar het was dan ook "warm" vannacht :p -5 ipv -12 scheelt echt wel xD Ze was wel ingedeukt.
08/02/12 13:17
PoundingSense

Een half jaar doen met 1 mazouttank wtf man? Wij moeten die niet eens jaarlijks laten vullen :/
11/02/12 00:42
Timbert

Gewoon een dikkere pyama aandoen en een lekker deken.
Voordat je gaat slapen de deur sluiten en de verwaming vol aan.
Als je daadwerkelijk gaat slapen raad ik je aan om je verwarming uit te zetten. Dit is veel gezonder omdat in de kamer zeer weinig zuurstof overblijft omdat de verwarming de hele nacht aanstaat. Je kan last krijgen van een droge neus en barstende hoofdpijn.
13/02/12 14:03
«    ( 6 / 6 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.033437 seconden.