| |
|
sixXVI
|
hey iedereen
weten jullie toevallig hardcore/metal groepen met een saxofoon in ?
of hardcore/ metal bands met een speciaal instrument in ?
|
01/02/12 17:34
|
DeTijd
|
X-ray Spex = punk met saxomofoon
|
01/02/12 17:37
|
Paradiseofrave
|
metal is te cool voor saxofoons
Maar ik vind Art metal wel cool (met jonas hellborg). Daar speelt een indische percussionist bij. Waarschijnlijk niet wat ge zoekt maar op zijn minst gebeurt er toch iets interessant.
|
01/02/12 17:47
|
onmenselijk
|
Viool of cello komt wel eens terug bij sommige groepen waar ik naar luister. Cwill , Siphilisation, Ashkara (komt verder uit Cwill), Oroku , Ignoranus .
Crust met viool/cello dus. Neemt wat invloeden uit hardcore en metal, je weet maar nooit. Heel vet live in ieder geval. Siphilisation neigt het meeste naar metal.
http://siphilisation.blogspot.com
Saxofoon daar kan ik u jammer genoeg niet mee helpen!
|
01/02/12 18:02
|
veritasaequitas
|
Dog Eat Dog
who's the king is wel het bekendste nummer denk ik
link
|
01/02/12 18:07
|
Daav
|
Man, Dog Eat Dog, nostalgie.
|
01/02/12 18:13
|
b00n
|
dit is best wel harcore saxofoon
|
01/02/12 18:18
|
lookingup
|
Looking Up
belgische band van half jaren 90
is wel meer ska vermengd met hardcore
|
01/02/12 18:22
|
wayside
|
The Men heeft een paar nummers waar een saxofoon (of iets gelijkaardig klinkend) in voor komt. Echter maar sporadisch.
|
01/02/12 19:27
|
MetalGirl
|
er is veel metal met symfonisch orkest. En daar zit dan wel een sax in.
|
01/02/12 19:35
|
underdogworldstrike
|
The Jesters, een band uit morkhoven en omgeving da was een hardcore band met een saxofonist. Met de nadruk op was want de boys hebben vorige week vrijdag hun allerlaatste show gespeeld in het zaaltje in morkhoven (tegenover den bolle voor de kenners) samen met o.a. de City Rockers. En ik moet zeggen bij The Jesters klonk dat altijd wel enorm goed die sax
|
01/02/12 20:20
|
fukkedupp
|
Rossomahaar heeft op het album "Divinty for the Worthless" black metal gecombineerd met saxofoon
|
01/02/12 21:06
|
rivulet
|
The Plot To Blow Up The Eiffel Tower doet dat in vrij veel liedjes.
al is dat meer funky/spastische hardcore punk dan de metalvariant.
en natuurlijk John Zorn zijn Naked City. al durf ik daar geen noemer als metal noch hardcore op te plakken, is dat alleszins kankerhard, snel en zwaar. en spastisch. met Mike Patton die nog maar eens experimenteert met zang.
|
02/02/12 09:37
|
Torturedvision
|
Tot enkele jaren geleden had ge Wretched Vixen, met Peter Verdonck(?) op saxofoon, maar dat heeft niet zo heel erg lang bestaan.
In Vain (Noorwegen) heeft ook wel wat sax gebruikt op hun eerste full length en dan is er nog dat Italiaans jazzmetalbandje, maar ik kan even niet op hun naam komen.
|
02/02/12 12:26
|
Torturedvision
|
er is veel metal met symfonisch orkest. En daar zit dan wel een sax in.
Meh, standaard symfonie orkest heeft geen saxofoons.
|
02/02/12 12:27
|
| |
|