| |
|
| Examen maken in ander talstelsel |
TheMightyShip
|
Dag Noxa,
ik heb overmorgen nog een examen, ik zit dus met mijn hoofd zowat overal behalve bij mijn cursus.
Nu vroeg ik mij daarnet af: zou het toegestaan zijn om je examens Wiskunde in een ander talstelsel te maken?
Bv: je maakt je examen niet in het gebruikelijke decimaal stelsel , maar in het twaalftallig stelsel .
Tegenstaande het feit dat het duodecimaal stelsel mij eigenlijk veel handiger lijkt, ben ik dit niet van plan: ik ben gewoon benieuwd
Laat jullie gaan!
TMS
|
01/02/12 14:44
|
FreeHug
|
Rubriek goed gekozen.
|
01/02/12 14:48
|
nimmegeers
|
Waarom zou dat toegestaan zijn? :' ) Alsof die moeite gaan doen omdat te checken.
Waarom denk jij er trouwens in godsnaam aan om zoiets te doen?
|
01/02/12 14:57
|
Bartmannnn
|
Ja ik vul ook altijd mijn examen nederlands int frans in
|
01/02/12 15:00
|
Paradiseofrave
|
Volgens mij staat daar niets over in het reglement dus in principe zou het moeten mogen.
Ge kunt u ook bv afvragen of ge uw examen in ascii code moogt invullen. Uiteindelijk is uw tekst dan nog steeds equivalent met normale nederlandse tekst.
|
01/02/12 15:09
|
Hanimal
|
of u examen nederlands of elke examen waar ge tekst schrijft, elk woord int fonetisch
|
01/02/12 15:22
|
Freakske
|
Net zoals je uw examen in de landstaal (uitgezonderd taalvakken uiteraard) moet invullen, moet je uw examen wiskunde in het gangbare decimaal stelsel invullen
cool idee wel
|
01/02/12 15:36
|
nimmegeers
|
Gaat tof worden in 't binair.
|
01/02/12 15:37
|
TheMightyShip
|
Ja ik vul ook altijd mijn examen nederlands int frans in
Heeft er niets mee te maken eh. Op uw examen Frans moet je bewijzen dat je de voc en de grammatica van het Frans beheerst, bij Wiskunde is een talstelsel slechts een manier om een getal voor te stellen, en verandert dit niets aan de manier van redeneren.
|
01/02/12 16:00
|
zwanstnanihe
|
Doesn't matter, in de toekomst zal dat toch allemaal telepathisch verlopen.
|
01/02/12 16:03
|
nimmegeers
|
Hij zei wel het omgekeerde. Een examen Nederlands in het Frans. Maar dat geldt daar ook wel voor.
Dit doet me trouwens denken aan iets wat één van mijn lectoren eens vertelde. Er staat zo 1 punt op de datum en er was ooit eens een klas die de datum voluit had geschreven: "één februari tweeduizend en twaalf na Christus".
|
01/02/12 16:05
|
ChewChewMelon
|
Da's hetzelfde zoals uw Brits Engels examen in't Amerikaans invullen, dan.
Ik zou het niet doen. Uw lector zou wss iets hebben van: "Dafuq is dit. 0 joenge."
|
01/02/12 16:09
|
fishmeester
|
In plaats van te speculeren, vraag dat gewoon aan de prof.
|
01/02/12 16:22
|
nimmegeers
|
In plaats van te speculeren, vraag dat gewoon aan de prof.
Hmm... geen slecht gedacht eigenlijk.
|
01/02/12 16:29
|
whynot2000
|
Meeste hogere wiskunde heeft toch geen getallen meer, enkel letters. Dus het maakt niets uit.
Als ge een getal hoger dan 7 tegen komt zijt ge ni met echte wiskunde bezig. (Tenzij bij getaltheorie, maar daar moet ge sowieso altijd al uw basis specifiëren. En zot voor zijn.)
|
01/02/12 16:46
|
TheMightyShip
|
Meeste hogere wiskunde heeft toch geen getallen meer, enkel letters. Dus het maakt niets uit.
Als ge een getal hoger dan 7 tegen komt zijt ge ni met echte wiskunde bezig. (Tenzij bij getaltheorie, maar daar moet ge sowieso altijd al uw basis specifiëren. En zot voor zijn.)
Dit klopt helaas volledig... Ik zit (ongeveer) in mijn 3e Bachelor Wiskunde, en veel rekenen zit er bij ons niet meer bij. Veel epsilon's en andere droge theoretische boel...
En nogmaals @iedereen: ik ben dit niet van plan, gewoon interesse
|
01/02/12 17:02
|
Matva
|
IT gaan doen en alles in't hexadecimaal maken. Buck yeah!
|
01/02/12 17:20
|
findus
|
Net zoals je uw examen in de landstaal (uitgezonderd taalvakken uiteraard) moet invullen, moet je uw examen wiskunde in het gangbare decimaal stelsel invullen
cool idee wel
totaal niet, ge kunt een aanvraag indienen om u examen in u moedertaal te mogen afleggen
hoe doen anders al die buitenlandse studenten dat hier dan
al zullen die chinezen enzo wel enkel engels als keus krijgen
|
01/02/12 20:30
|
| |
|