| |
|
| Elektronische muziek voor de jaren 90 |
donteatmypudding
|
Hallo !
Ik moet een "spreekbeurt" maken voor muziek, over de elektronische muziek. (ook instrumenten, subgenres,..)
Op internet vind je er heel veel over natuurlijk, maar ik begrijp nog steeds niet hoe het nu eigenlijk ontstaan is, misschien iemand die mij een beetje kan helpen/ makkelijke sites kan linken?
Op wiki vind ik veel, maar niet het echte ontstaan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
|
30/01/12 14:47
|
Downtown
|
djeez hoe lui kunt ge zijn.
|
30/01/12 14:48
|
donteatmypudding
|
djeez hoe lui kunt ge zijn.
Ik ben al een paar uur bezig er mee, als gij mij op 1,2,3 kunt zeggen hoe het onstaan is: chapeau
|
30/01/12 14:51
|
nimmegeers
|
Ge kunt misschien dit gebruiken voor uw spreekbeurt. Zag het gisteren toevallig en deed me daaraan denken.
Also: wij zijn uw zoekrobotjes niet hé.
|
30/01/12 14:51
|
donteatmypudding
|
Ge kunt misschien dit gebruiken voor uw spreekbeurt. Zag het gisteren toevallig en deed me daaraan denken.
Also: wij zijn uw zoekrobotjes niet hé.
Het was dan ook maar een vraag voor een beetje hulp over het onstaan.
Ik vraag jullie niet om mijn hele spreekbeurt te maken ...
|
30/01/12 14:54
|
Nakkeskud
|
Bedoelt ge hoe elektronische muziek ooit ontstaan is, vanaf de het prille begin? Want dan zou ik gokken op Kraftwerk.
|
30/01/12 14:58
|
donteatmypudding
|
Bedoelt ge hoe elektronische muziek ooit ontstaan is, vanaf de het prille begin? Want dan zou ik gokken op Kraftwerk.
Ja, vanaf het prille begin
maar Kraftwerk is nog later zelfs, want wat er daar voor gebeurd was weet ik nog steeds niet
|
30/01/12 15:08
|
JulieAndrews
|
Google deze namen:
Léon Theremin
Pierre Boulez
Pierre Henry
Karlheinz Stockhausen
John Cage
allemaal belangrijke namen in de ontwikkeling van elektronische muziek
|
30/01/12 15:08
|
BreeVandeKamp
|
Wikipedia? Wiki
Tis wel int engels, maar een beetje vertalen is denk ik ni zo heel moeilijk?
Edit: Nederlandse versie
'In de jaren na de Tweede Wereldoorlog werd elektronische muziek in de armen gesloten door progressieve componisten, en werd het gezien als een middel om zich te ontdoen van de beperkingen van traditionele instrumenten.'..
|
30/01/12 15:11
|
Downtown
|
Ik ben al een paar uur bezig er mee, als gij mij op 1,2,3 kunt zeggen hoe het onstaan is: chapeau
meh smijt er gewoon brian eno in en 't zal wel oké zijn.
|
30/01/12 15:15
|
CivilChaos
|
dat mensen nog voor trolls vallen..
|
30/01/12 15:15
|
Epifyt
|
Zit ge dan niet met die allereerste computers die geprogrammeerd worden om liedjes te "biepen" fzo?
|
30/01/12 15:16
|
JulieAndrews
|
dat mensen nog voor trolls vallen..
dat is geen troll, waarom gebruiken zoveel mensen "troll" fout, of is dat net de nieuwste troll?
trollolol
|
30/01/12 15:17
|
dkdfc
|
Eurodance, lolllzlzlzozlzlz.
|
30/01/12 15:20
|
underdogworldstrike
|
2 van de belangrijkste namen die ge dan ooit kunt vinden: Klaus Schulze en Jean-Michele Jarre!!
|
30/01/12 15:25
|
tropicaldanny
|
Die website van techno.org is idd een goeie. Als ge een boek zoekt, moet ge dit eens bekijken. Daar staat in grote lijnen het ontstaan van elektronische muziek.
|
30/01/12 15:26
|
parusa
|
Misschien ook eens de moeite om te kijken naar het Wikipedia artikel over synthesizers. Die bestaan ook al langer dan men zou vermoeden.
|
30/01/12 16:00
|
| |
|