| |
|
| Filmpje Toelatingsexamen KASK |
vampiredog
|
Hallo daar ik ben gevraagd geweest een filmpje te maken voor m'n toelatingsexamen regie in Gent
en sinds ik voor het eerst een camera in m'n handen heb heb ik nog vele vragen bij hoe het allemaal werkt.
Ik ken eigenlijk ook niemand die filmmaker is of die films gemaakt heeft.
Zijn er soms mensen hier die ook zoiets gemaakt hebben voor KASK of Rits bv.
Is enkel praten over waarom je daar wil studeren voor de camera ook goed? Ze waren niet duidelijk over wat ze precies verwachten dat je doet. Ook heb ik weinig vrienden die me daarin kunnen helpen of erin meespelen. Enig advies graag wants ik maak me zorgen.
|
27/01/12 20:30
|
Hopeless
|
Moet ge niet zoiets arty maken en dan uitleggen wat de betekenis is?
allez, dat lijkt mij logischer dan gewoon uzelf filmen terwijl ge uitlegt waarom ge aan 't KASK wilt studeren.
|
27/01/12 20:39
|
dkdfc
|
Ja ik denk toch ook eerder dat ge uw "skills" moet tonen in plaats van te zeggen wie ge zijt en waarom ge daarvoor kiest. Want ge kunt wel zeggen wat ge wilt maar dat toont niks.
|
27/01/12 20:46
|
BattleJayRoyale
|
Ik heb dat ook gedaan voor het Rits. Ik moest toen toch een echt filmpje maken met verschillende shots en een "verhaal" zodat ze kunnen zien wat je skills zijn als regisseur/cameraman.
|
27/01/12 20:59
|
vampiredog
|
Ik heb dat ook gedaan voor het Rits. Ik moest toen toch een echt filmpje maken met verschillende shots en een "verhaal" zodat ze kunnen zien wat je skills zijn als regisseur/cameraman.
ja maar hebt ge in dat geval ook geen audiovisuele gekregen in het middelbaar? want mijn vooropleiding betreft aso en ik heb pas deze maand besloten dat ik dat wou studeren daar. dus van camerashots en mise en scene weet ik niet zoveel.
|
27/01/12 21:05
|
Hopeless
|
Ik denk dat uw technische skills niet zo veel uitmaken nu, dat kunt ge leren. Ze moeten zien dat er iets 'in u' zit. Ik weet toch van vriendinnen die grafische doen aan 't KASK dat ge vooral een beetje interesse moet wekken, dat ge moet tonen dat ge interessante dingen wilt/kunt doen en dat ge ook nog kunt bijleren.
|
27/01/12 21:16
|
BattleJayRoyale
|
Ik had wel een diploma voor Audiovisuele vorming. Maar het is inderdaad net zoals Hopeless het zegt, puur laten zien daje er interesse in hebt en tonen dat je er bent om bij te leren.
Het is al goed dat je weet wat een mise-en-scene is ...
|
27/01/12 21:26
|
zwanstnanihe
|
uw keuze om daar die richting te studeren lijkt mij heel impulsief. :' ) of ben ik verkeerd?
|
27/01/12 22:31
|
vampiredog
|
Ik denk dat uw technische skills niet zo veel uitmaken nu, dat kunt ge leren. Ze moeten zien dat er iets 'in u' zit. Ik weet toch van vriendinnen die grafische doen aan 't KASK dat ge vooral een beetje interesse moet wekken, dat ge moet tonen dat ge interessante dingen wilt/kunt doen en dat ge ook nog kunt bijleren.
Ik snap het volkomen, ze willen uw creativiteit op de proef stellen klinkt het. wel zelfs met weinig middellen kan ik wel iets goed tevoorschijn toveren, alleen hebt ge bepaalde conventies daarin van hoe iemand in beeld brengen etc die me nu nog vreemd blijven.
|
28/01/12 00:49
|
vampiredog
|
uw keuze om daar die richting te studeren lijkt mij heel impulsief. :' ) of ben ik verkeerd?
Ik kan me gewoon niks anders voorstellen dat ik zou willen verderstuderen.
|
28/01/12 01:12
|
Heartexploide
|
Ik kan me gewoon niks anders voorstellen dat ik zou willen verderstuderen.
Ok, maar toch zal het meer moeten zijn dan 'een filmpje van mezelf die praat'.
Toch niet in de basic vlog manier. Een student met toegangsexamen grafisch ontwerp maakt ook niet gewoon een word document met een basic tekstje over zichzelf, normaal. Snap je?
Speel met u filmpje en zorg zeker dat je laat zien dat je potentieel en vooral motivatie hebt! Succes!
|
28/01/12 02:48
|
Raptorrauw
|
Zoals je voorstelt kan je wel een filmpje over jezelf maken
maar doe het op een super originele manier met meerdere perspectieven etc.
Zet er de gepaste muziek onder passend bij jou en bij je filmpje.
Zet je hobbies in de verf op een speciale, vernieuwende manier.
Zorg ervoor dat je niet teveel bibbert etc
laat je gaan, creativiteit zal je heel die opleiding nodig hebben
|
28/01/12 16:10
|
Uw2ePersoonlijkheid
|
Hoe weet gij eigenlijk al wat ge moet doen voor de toelatingsproef? Op de site sta da den infobundel er nog ni is?
|
28/01/12 19:17
|
afterlife
|
Ze bedoelen dat ge wel degelijk een kortfilm moet maken. De duur bepaalt ge zelf wel; maar normaal zou 1-4 minuten de default zijn. Aan dat kortfilmke moet ge aan de docenten laten zien dat ge ruw talent bezit dat de school dan zal bijschaven. Wilt gij nu director of photography worden of eerder regisseur? Alst voor DoP is dan moet ge de nadruk leggen op uw creativeness/appealing cinematic style. Alst voor regisseur is dan doet de kwaliteit van de beelden er niet écht toe, maar dan moet ge u volledig focussen op storytelling. Nu, ik doe 3e bachelor Fictie Film (regie) in Sint-Lukas dus misschien ben ik verkeerd en doet het KASK 't helemaal anders.
|
29/01/12 19:20
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|