| |
|
bigpinkbow
|
Ik zat vandaag op de bus en zag opeens een man, nog nooit eerder tegengekomen en zelf nog niet op de bus gezien... Hij zag er enorm triest uit en ik kreeg het gevoel alsof ik iets vriendelijk moest doen om hem "blij" te maken.
En ik vroeg me af, waarom krijg ik dat gevoel bij hem, en andere mensen, maar bij sommige mensen helemaal niet. Als ik iemand zie bedelen of een sukkelaar zie lopen dan haal ik meer mijn neus op. Maar af en toe, zomaar ineens zie ik iemand die... tja binnenin mij helemaal zacht maakt en ik wil die persoon gewoon helpen.
(Het is trouwens niet alleen trieste mensen, ik had eens een jongen gezien die een strijkijzer stond in te pakken in Saturn, de plakband was op en hij stond heel had te sukkelen, je weet wel plakband van de tafel schrapen enzo. Ik heb toen bijna gehuid omdat dat mij zo triest maakte.)
Heeft iemand dat ook want ik vind het een beetje raar, ik ben dan ook helemaal van mij stuk!? Wanneer doe je echt iets? (geld geven, aanspreken... )
|
26/01/12 23:11
|
dkdfc
|
Nee, nooit gehad.
|
26/01/12 23:15
|
Daav
|
Ik ben geen vreselijk persoon, dus ik heb een niveau van empathie voor iedereen hun zorgen, niet alleen pretty boys.
|
26/01/12 23:18
|
Gwennnn
|
ik herken het wel!
ik doe eigelijk niks op dat moment, ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen
|
26/01/12 23:19
|
bigpinkbow
|
Ik ben geen vreselijk persoon, dus ik heb een niveau van empathie voor iedereen hun zorgen, niet alleen pretty boys.
Ik ook voor vrouwen en kinderen en bejaarde venten... maar wel voor sommigen en niet voor allemaal! En ik vind dat nogal raar...
|
26/01/12 23:20
|
Daav
|
Dat is niet erg, ik vind dat ook raar dat je dat maar voor bepaalde mensen ervaart.
Mss heeft het te maken met halo/horn effect. Dat je voor bepaalde mensen zoiezo het slechte denkt en sommige gewoon het goede, afhangende van hun uiterlijke uitstraling. Daardoor kan je medelijden opwekken langs de halo kant, want je verwacht tot dat het eikels zijn.
|
26/01/12 23:24
|
Morthagg
|
Ik denk dat dat ook sterk te maken heeft met het moment waarin jij zit, misschien meer dan met de persoon zelf?
Ik kan soms ook nogal plots aangeslagen zijn door andere mensen hun voorkomen of situatie, en op andere momenten dan weer compleet niet. Hangt er vanaf waar je hoofd zit op dat moment, I guess.
|
26/01/12 23:33
|
MetalGirl
|
steek het maar op uwe eisprong. Dat doe ik ook altijd als ik emo ben.
Ik moet nu wel zeggen in situaties waarin ik mensen zie sukkelen zoals die jongen met zijn plakband, dat ik die dan meestal ook effectief ga helpen. En dan bekijken die mij alsof ik een psycho ben. Dus ik probeer dat nu niet meer zo veel te doen. Maar de drang is sterker dan mij zelf.
Maar dat heeft niet altijd met medelijden te maken denk ik. Ik krijg ook geen tranen in mijn ogen van zo een dingen.
|
26/01/12 23:44
|
ronkedoor
|
ik heb dat ook wel wat.
|
26/01/12 23:45
|
Nakkeskud
|
Eh. Er is niks mis met u, ge hebt gewoon hormonen?
Alle, in de week voor ik ongesteld ben heb ik dat altijd enorm hard. Dan ga ik huilen als iemand wordt weggestuurd uit een debiel tv-programma enzo.
|
26/01/12 23:50
|
ronkedoor
|
nog zoiets stom, als ik die reclame van vicks zie met die twee kinderen die de kamer van hun ouders binnenstormen, dan moet ik ook altijd bijna huilen.
geen idee waarom.
|
26/01/12 23:54
|
EARGASM
|
Ach, ik ben het type vrouw dat gedurende de hele nieuwsuitzending kan zitten wenen. Zowel door de negatieve als de positieve dingen.
Vrouwen, ge kunt er niets mee aanvangen.
|
26/01/12 23:59
|
ikbenfluffy
|
Ik ben hypersensitief en heb dat dus altijd, ik begin te janken als ik iemand hoor/zie lispelen bv.
|
27/01/12 00:09
|
bigpinkbow
|
Ik ben hypersensitief en heb dat dus altijd, ik begin te janken als ik iemand hoor/zie lispelen bv.
Of al je zo een "snulleke" ziet? Zo iemand waarvan je denkt "die wordt zowizo gepest"... dat vind ik zo erg!
|
27/01/12 00:18
|
josxhetxduffexei
|
Ik doe niks maar ik snap precies wat ge bedoelt. Zo kei random en vaak onlogisch medelijden. Ik heb dat bij winkeliers die in hun deurgat staan omdat er waarschijnlijk al heel lang geen klanten meer zijn langsgekomen, zo van die dingen?
|
27/01/12 00:19
|
Ayel
|
Ik heb dat ook! Dan kan ik ook echt beginnen wenen. Vooral bij oudere mensen die met iets aan het sukkelen zijn. En dat ligt niet aan mijn regels ofzo, denk ik. Ik had dat als klein meisje ook al.
|
27/01/12 00:19
|
nimmegeers
|
Ik herken dit precies helemaal niet. Zal wel vooral bij vrouwen voorkomen precies. En zal weer wsl weer met het feit te maken hebben dat empathie niet mijn ding is.
|
27/01/12 00:25
|
xRauwrr
|
Ik heb vandaag drie keer bijna moeten wenen bij films: ene van Harry Potter, Charlie and the Chocolate Factory en High School Musical 3 (ja het was onnozele films-dag ). En toen zat ik daar ook van wtf
Dus ge zult sowieso wel bepaalde dagen hebben dat ge in die bui zit zeker.
Maar dat van die zwervers: is dat niet gewoon omdat bepaalde mensen in uw omgeving zeggen (of toen ge jong waart zeiden) dat die vies/stom zijn of daar alleen maar drugs mee kopen of weet ik veel? (allez no offence he, ik wil hier geen discussie over zwervers starten )
|
27/01/12 00:29
|
| |
|