Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 23:42
Online: 112
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Dagelijkse onzin «    ( 1 / 4 )    »
Van warmbloedig naar altijd koud

Raptorrauw

Hey!

Ik ben opzoek naar de reden waarom een warmbloedig persoon ineens constant koud heeft en slecht opwarmt.

Anyone?

thank you
26/01/12 20:27
pijlbord

Uhm. Het is winter? En het is koud?

zo. /thread
26/01/12 20:33
KissTheGun

Ik heb dat nen tijd gehad. Ik had altijd koud, en ik kreeg mijzelf nimeer opgewarmd. Als ik iets aanraakte, leek dat van ijs te zijn. Bv in bed gaan liggen, op een stoel gaan zitten, ... Die oppervlakten leken echt ijskoud te zijn, en die warmden niet op. Mijn nagels en lippen werden ook blauw, en mijn huid begon pijn te doen. (Effectief huid, ni spieren ofzo) En dan nog wat andere zever.

Bleek dat ik helemaal uitgeput was, echt ongelooflijk oververmoeid. Mijn lichaam had geen energie meer om zichzelf op te warmen, pompte nimeer genoeg zuurstof rond, ... Er werd enkel nog energie in mijn hart en hersenen gestoken (de belangrijkste functies van uw lichaam), en al de rest kreeg niks meer. Echt voos :' )
26/01/12 20:34
Nakkeskud

Elk persoon is warmbloedig? :' -)
26/01/12 20:34
PoundingSense

zoek uzelf ne vent, die hebben het altijd lekker warm!
26/01/12 20:37
Raptorrauw

Quote door KissTheGun
Ik heb dat nen tijd gehad. Ik had altijd koud, en ik kreeg mijzelf nimeer opgewarmd. Als ik iets aanraakte, leek dat van ijs te zijn. Bv in bed gaan liggen, op een stoel gaan zitten, ... Die oppervlakten leken echt ijskoud te zijn, en die warmden niet op. Mijn nagels en lippen werden ook blauw, en mijn huid begon pijn te doen. (Effectief huid, ni spieren ofzo) En dan nog wat andere zever.

Bleek dat ik helemaal uitgeput was, echt ongelooflijk oververmoeid. Mijn lichaam had geen energie meer om zichzelf op te warmen, pompte nimeer genoeg zuurstof rond, ... Er werd enkel nog energie in mijn hart en hersenen gestoken (de belangrijkste functies van uw lichaam), en al de rest kreeg niks meer. Echt voos :' )

Ja klinkt wel gelijkaardig. Al heb ik nog geen blauwe nagels/vingers enzo.

En ik had vroeger altijd lekker warm, ook als het buiten koud was.
Nu geraak ik niet opgewarmd. Ik loop altijd rond met een jas in de klas & buiten.
Een dikke pull liefst ook en wanneer de chauffage vollenbak staat zit ik met een fleece en een dikke sweater in de zetel en heb nog kou. Zelfs aan de chauffage kleven helpt niet. :)

Ik ben voor de venten overigens maar het is uiteraard geen kwestie van zoek ne vent, helaas :p
26/01/12 20:41
dmndcks

Quote door PoundingSense

Die van mij, kruipt net altijd tegen mij aan omdat ik het altijd warm heb :]
26/01/12 20:47
pijlbord

Quote door Raptorrauw

En ik had vroeger altijd lekker warm, ook als het buiten koud was.
Nu geraak ik niet opgewarmd. Ik loop altijd rond met een jas in de klas & buiten.
Een dikke pull liefst ook en wanneer de chauffage vollenbak staat zit ik met een fleece en een dikke sweater in de zetel en heb nog kou. Zelfs aan de chauffage kleven helpt niet. :)

Klinkt mij anders als perfect normaal gedrag voor een vrouw. Elke vrouw heeft het koud, overal en altijd.
26/01/12 20:47
Morthagg

Ik heb daar last van als ik ziek aan het worden ben. Dan voelt alles veel te koud aan en kan iets koud aanraken zo onaangenaam voelen dat het bijna zeer doet. Zoals bij KTG kan dat dus zijn van oververmoeidheid, slaaptekort,.. ik zie dat als een voorbode van griep, als ik het voorheb. Meestal is dat ook zo, al helpt een pot thee, een kruikje en een goede nachtrust wel om dat wat te verhelpen.

Tegen de verwarming plakken helpt misschien niet, maar warmt uzelf dan van binnenuit op. Thee, soep, whatever.
26/01/12 20:49
xRauwrr

Het helpt denk ik om van het moment dat ge ergens komt waar het iets warmer is dan vanwaar ge komt, om bv uw trui uit te doen. Met uw jas aan buiten én binnen zitten is echt niet goed, dan raakt ge keihard gewend aan die temperatuur en hebt ge het superkoud als ge terug buitenkomt. (Als ge kampeert moet ge bijvoorbeeld nooit uw sokken aanhouden als ge in uw slaapzak kruipt.)Net als aan chauffagen plakken, want van het moment dat ge daar vanaf komt hebt ge het nog kouder dan ervoor.
Ik ben ook en redelijke koukleum, maar altijd al geweest voor zover ik mij herinner.
En als ge naar buiten gaat is het beter om verschillende dunne lagen aan te doen dan een dikke trui. En veel bewegen. En uw hoofd bedekken, langs daar ontsnapt veel warmte. En dikke sokken aandoen :D

Ik heb het echt altijd koud als ik een examen aan het maken ben. Tijdens mijn eerste examen heb ik de volledige drie uur zitten trillen, kreeg ik bloemetjes op mijn handen en paarse nagels. Echt heel ambetant.

En op wat Pijlbord zegt: vrouwen hebben het idd vaker en sneller koud dan mannen, vooral aan voeten/handen.
26/01/12 20:52
LastKiss

Mijn post werkt precies nie, raar...

Ik heb het absoluut nooit koud, ik heb nog nooit met een dekentje en een pull in de zetel gezeten, nog nooit. En ik zit altijd met een topke en een short voor mijn open raam, ook nu
26/01/12 20:54
dkdfc

Kan ik u niet nomineren voor de persoon die de stomste topics maakt?
26/01/12 20:58
Raptorrauw

Quote door dkdfc
Kan ik u niet nomineren voor de persoon die de stomste topics maakt?

Doe gerust, ik zal er helaas niet warmer van krijgen :p

Quote door xRauwr
Het helpt denk ik om van het moment dat ge ergens komt waar het iets warmer is dan vanwaar ge komt, om bv uw trui uit te doen. Met uw jas aan buiten én binnen zitten is echt niet goed,

Ge hebt volledig gelijk daarin hoor. Maar 't probleem is net dat als ik binnen mijn jas niet aandoe dat ik daar echt super veel kou heb.

En ik zeg het ik ben al heel mijn leventje een chauffage, mensen die kou hadden moesten mijn handjes altijd pakken. Sinds kort is het echter omgekeerd.

en Morthagg: ik hoop dat je ongelijk hebt, al zit dat er wel dik in. Ben ook wel constant moe eigenlijk.

26/01/12 21:04
freeforlunch

Ik heb ook altijd kou, vooral aan mijn handen en tenen (bijna altijd!!). Mijn neus trouwens ook vaak. En ik ben ook zo een chauffageplakker thuis haha, maar als het écht koud is buiten én mooi weer (dus geen grijs weer en vriezen ofzo) kan ik er wel tegen, maar enkel dan :p . Binnen mag het niet koud zijn, of als het grijs weer is kan ik daar ook niet tegen!!

Eens vroeg gaan slapen, lijkt mij wel aangeraden, want als je moe bent, heb je t vaak kouder :)
26/01/12 21:35
overjoyedretard

Quote door PoundingSense

Ja wij vinden het dagelijkse paar ijskoude voeten dat ons in bed besluipt steeds weer een verrukking
26/01/12 21:42
whynot2000

meer masturberen.
26/01/12 22:02
Hanimal

vroeger tot mn 17 ofzo liep ik hele winters in een trui, speelplaats, trui, zelfs nooit ne jas gehad. nu heb ik altijd koud.
mss was ik het gewoon in de chiro altijd rokjes en ik ben gestopt rond mn 17-18

geen idee
ma kvind vervelend da ik nu altijd kei veel moe aandoen in de kou
ma als het dan ook ma iet of wa warm wordt dan heb ik het gwn belachelijk heet en zweet ik gelijk zot.
dus volgens mij regelt mn lichaam die shit ni goe
26/01/12 22:31
TheATeam

Steeds koud hebben is een ziektebeeld van pernicieuze anemie, een soort bloedarmoede door gebrek aan vitamine B12 waardoor de aanmaak van hemoglobine gestoord wordt en zuurstof moeilijker bij de spieren geraakt.
Ik zou mij nu niet meteen zorgen gaan maken, kou kunt ge namelijk van nog veel dingen hebben, onder andere stress. Maar als niets helpt en die klachten blijven, zeker in combinatie met onder andere duizeligheid, spierkrampen en afname van kracht, hartkloppingen, kortademigheid, problemen met de menstruatiecyclus en de meest opmerkelijke: een pijnlijke tong, zou ik toch eens bij de dokter langsgaan. Een vit B12 tekort kan namelijk veel oorzaken hebben.
26/01/12 22:35
BurtIsTheWord

Volgens mij zijn der 2 mogelijkheden:
A) wat hierboven staat qua vitaminen en oververmoeidheid
B) te weinig sporten waardoor uw bloed niet goed rondgepompt wordt waardoor ge het koud krijgt, af en toe eens rechtstaan van achter die bureau en een wandeling/loopje wagen in deze koude is zo ongezond nog niet ! (
natuurlijk geen idee of jij al dan niet veel sport/beweegt, dus kies maar wat het best past dan zeker (of het kan ook iets totaal anders zijn natuurlijk, ik ken er eigenlijk niets van maartoch))
26/01/12 22:42
Matva

Quote door PoundingSense

bitch please :' ) Ik kruip tegen mijn vriendin om het warm te krijgen.

Sommige mensen hebben hier gewoon meer last van dan iemand anders? :p Ik heb altijd koude handen en ik kan bij T-shirt weer nog gerust in een trui rondlopen. Ik heb het gewoon heel graag warm en heb het bijna altijd koud :D
26/01/12 22:44
«    ( 1 / 4 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.024828 seconden.