| |
|
| Van warmbloedig naar altijd koud |
MMetamorphosis
|
Gelle zijt allebei hetzelfde aan het zeggen he, maar ge verstaat elkaar niet.
Dat is toch gewoon die zeik met vernauwde bloedvaten en blablabla. We hebben dat allemaal geleerd in het tweede leerjaar.
Ja tuurlijk begrijp ik hem, ik vind het gewoon grappig dat iemand hiervoor haar uitleg kei simplistisch deed en totaal niet nuanceerde waardoor die zei dat er gewoon geen bloed ging naar derest.
|
30/01/12 14:01
|
paljaske
|
zou tijdens een onderkoeling ook veel bloed stromen naar ons mannelijk lid? in mijn ogen zeer zeker een vitaal deel van mijn lichaam! lol
|
30/01/12 14:09
|
MMetamorphosis
|
ma hahahaha . Denk aan een zwembad. Niet dus.
|
30/01/12 14:13
|
Uw2ePersoonlijkheid
|
Vasoconstrictie is geen aandoening ofzo eh, dat gebeurt 24/7 wel ergens in uw lichaam... En ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Bedoel je dan te veel vasoconstrictie in het algemeen, overal in het lichaam? Want dan lijkt het me dat ze gewoon een heel hoge bloeddruk zou hebben en koude handen en voeten, maar de rest van het lichaam zou normaal moeten aanvoelen qua temperatuur.
En het is niet dat ik je niet geloof, maar heb je ergens een bron van uw statement dat vrouwen gemakkelijker aan vasoconstrictie doen? Het is gewoon omdat ik daar echt nog nooit iets van gehoord heb en het ook nergens vind. Welk hormoon is daar dan verantwoordelijk voor?
Excuus, 'k heb da ooit is ergens op een vaag plekske op internet gelezen, onthouden en aangezien da hier tussen de onzinpostst stond mijne huis-tuin-en-keukenwetenschap maar der bij gegooid zonder de moeite te doen da nog eens te checken of op te zoeken. 'k Zal voor u eens nadenken waar 't van was.
(ps: yo, in mijne post werd er nergens geïnsinueerd da vasoconstrictie een aandoening was.)
|
30/01/12 18:55
|
TheATeam
|
Excuus, 'k heb da ooit is ergens op een vaag plekske op internet gelezen, onthouden en aangezien da hier tussen de onzinpostst stond mijne huis-tuin-en-keukenwetenschap maar der bij gegooid zonder de moeite te doen da nog eens te checken of op te zoeken. 'k Zal voor u eens nadenken waar 't van was.
(ps: yo, in mijne post werd er nergens geïnsinueerd da vasoconstrictie een aandoening was.)
Het was niet mijn bedoeling u aan te vallen, sorry als dat zo overkwam (mag ik het op den blok steken?) Ik vroeg mij enkel af hoe dat dan in zijn werk gaat, kou hebben over uw hele lichaam door vasoconstrictie. En het is niet dat ik u niet geloof over dat van die zwangerschap eh (zoals ik al zei). Als gij zegt dat ge dat ergens gelezen hebt, dan zal dat zo wel zijn Ik bedoelde gewoon dat ik er nog nooit van gehoord had, terwijl ik door mijn opleiding toch vrij veel anatomie en fysiologie gestudeerd heb. En dat verwonderde mij dus een beetje. En aangezien ik er niets over vind, ben ik ook niets wijzer. Niets vinden bewijst niet dat het niet bestaat, ik zoek misschien gewoon op de verkeerde plaats. Vandaar mijn vraag of ge nog wist waar ge dat gelezen had, zodat ik het zelf ook eens volledig kon lezen (en misschien wel iets bijleer). Mijn excuses voor de slechte verwoording de eerste keer
|
30/01/12 19:35
|
KissTheGun
|
Ja tuurlijk begrijp ik hem, ik vind het gewoon grappig dat iemand hiervoor haar uitleg kei simplistisch deed en totaal niet nuanceerde waardoor die zei dat er gewoon geen bloed ging naar derest.
Ik heb dat express kei simplistisch gehouden. Serieus, ik ben gene mongool da dacht dat zijn lijf aan't afsterven was, ze.
|
30/01/12 19:54
|
Uw2ePersoonlijkheid
|
Het was niet mijn bedoeling u aan te vallen, sorry als dat zo overkwam (mag ik het op den blok steken?) Ik vroeg mij enkel af hoe dat dan in zijn werk gaat, kou hebben over uw hele lichaam door vasoconstrictie...
Haha nee, ik voelde absoluut niks van aanvalling ze, ik wilde zelf daarjuist maar zegge: 'k Heb da zo maar eens ergens gelezen, de kans da da waar was ni waar is dus vrij groot. 't Was ergens in nen topic over: waarom meisjes het vaker koud hebben dan jongens.
|
30/01/12 20:29
|
MMetamorphosis
|
Ik heb dat express kei simplistisch gehouden. Serieus, ik ben gene mongool da dacht dat zijn lijf aan't afsterven was, ze.
Dat zei ik ook niet. Maar wat ge zegt is wel fout, that's my point. Maar inderdaad, ik moet niet zo muggenziften, geen bloed, minder bloed, 't is allemaal hetzelfde. Kuch.
|
30/01/12 20:59
|
Niet
|
aaaah ik heb dat ook!
mijn kamer is altijd ijskoud en vroeger had ik daar nooit last van ma nu kan ik daar echt niemer slapen zonder te bevriezen, ma ik denk da da bij mij komt omda'k een jaar in Afrika gezeten heb en daar dus niemer aan gewend ben + het feit da'k door de week op kot zit en daar is het nooit zo superkoud..
mja anyway een elektrisch deken en de stoof lekker warm en ik krijg het wel warm ^^
als ik u was zou ik gwn een beetje meer slapen enzo en dan komt da wel goed!
|
03/02/12 11:50
|
PoundingSense
|
Bij mij is het volgens mij door een ijzertekort, aangezien ik verder ook voldoe aan de andere symptomen daarvan
|
07/02/12 18:23
|
Timbert
|
Personen die roken hebben vaker last van koude handen en voeten omdat.....
Geen idee eigenlijk mja roken is slecht voor alles in je lichaam....
Ik raad je een waterkruik aan
|
13/02/12 14:04
|
Wolfke92
|
Gewoon is gaan joggen ofzo, da bevordert de doorbloeding naar alle ledematen...
En ook zorgen dat ge snachts gene kou hebt (maar das blijkbaar ni het geval)
|
06/03/12 21:30
|
Raptorrauw
|
Bij mij is het volgens mij door een ijzertekort, aangezien ik verder ook voldoe aan de andere symptomen daarvan
heb geen ijzertekort..
heb net mijn bloed laten trekken het enige wat er in te zien was, was het feit dat ik een ontsteking had op het moment van de afname.. maar meer heeft de dokter aan telefoon met mijn ma niet gezegd..
hij zei misschien van mijn keel maar die doet niet meer zeer ze heeft vorig weekend 2 dagen een beetje zeer gedaan maar is dat dan nog terug te vinden in bloed? dat was wellicht geen ontsteking..
wat wel is, is het feit dat ik heel moe ben en een heel lage bloeddruk heb
ik ben draaiierig & flauw......
maar als de dokter niks meer zegt dan iets tegen maagzuur omda'k daar vaak last van heb, laxeermiddelen omdat het nodig is en vitaminepillen, dan zal dat wel zo zijn zeker?
|
13/04/12 20:23
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|