| |
|
MalleSander
|
Ik snap niet hoe iemand van 21 a 22 al een huis kan kopen, hoe kan dat nu? Dan hebt ge toch amper kunnen sparen? Of gaat ge een huis kopen zonder spaargeld?
|
28/01/12 20:23
|
MetalGirl
|
ouders. of een ouder lief dat al jaren werkt en zelf niet te lang studeren en snel een vaste job hebben.
Ik snap het ook niet ze
|
28/01/12 23:54
|
Vluchtig
|
Ik snap niet hoe iemand van 21 a 22 al een huis kan kopen, hoe kan dat nu? Dan hebt ge toch amper kunnen sparen? Of gaat ge een huis kopen zonder spaargeld?
Hoezo zonder spaargeld? Ge hebt al 22 jaar kunnen sparen ... Om je een idee te geven, mijn ouders hebben me nooit zakgeld gegeven, maar elke maand stortten ze 25 euro op een rekening waar ik niet aankan, doe dat maal 22 jaar en je hebt al een aardig bedrag. Plus dat op die rekening ook al mijn communiegeld, verjaardagsgeld etc kwa
|
29/01/12 09:26
|
Downtown
|
Hoezo zonder spaargeld? Ge hebt al 22 jaar kunnen sparen ... Om je een idee te geven, mijn ouders hebben me nooit zakgeld gegeven, maar elke maand stortten ze 25 euro op een rekening waar ik niet aankan, doe dat maal 22 jaar en je hebt al een aardig bedrag. Plus dat op die rekening ook al mijn communiegeld, verjaardagsgeld etc kwa
en gij leeft niet?
reizen
feesten
hobbys
.. ?
Als ge geen zakgeld kreeg was uw jeugd toch wel zeer kil, denk ik dan.
|
29/01/12 10:51
|
MetalGirl
|
Dan hebt ge zelf niet gespaard he? Dan is dat alsnog geld dat ge van uw ouders gekregen hebt.
Ik kreeg ook pas vanaf mijn 12 zakgeld en dan was dat 50frank per week. Maar ik ben op mijn 15 gaan werken, elk weekend en elke vakantie.
Als ge geld van uw ouders krijgt des te beter he. Ge moet daar ook niet onnozel over doen. Zonder is het bijna onmogelijk als ge echt nog jong zijt. Maar soms hoor ik zo mensen bezig rond mij en die vinden dat allemaal super vanzelfsprekend dat ze op hun 22 een sleutel-op-de-deur-huis hebben volgestouwd met spliksplinternieuwe meubels. pas op ik gun die mensen dat he, het is de vanzelfsprekendheid waar ik mij wel eens kan aan ergeren.
|
29/01/12 11:03
|
Vluchtig
|
Dan hebt ge zelf niet gespaard he? Dan is dat alsnog geld dat ge van uw ouders gekregen hebt.
Ik kreeg ook pas vanaf mijn 12 zakgeld en dan was dat 50frank per week. Maar ik ben op mijn 15 gaan werken, elk weekend en elke vakantie.
Als ge geld van uw ouders krijgt des te beter he. Ge moet daar ook niet onnozel over doen. Zonder is het bijna onmogelijk als ge echt nog jong zijt. Maar soms hoor ik zo mensen bezig rond mij en die vinden dat allemaal super vanzelfsprekend dat ze op hun 22 een sleutel-op-de-deur-huis hebben volgestouwd met spliksplinternieuwe meubels. pas op ik gun die mensen dat he, het is de vanzelfsprekendheid waar ik mij wel eens kan aan ergeren.
Lap blijkbaar heeft mobiel internet de helft van mijn post niet geüpload. Het tweede deel ging over geld dat ik zelf gespaard heb met vakantiejobs etc, ook vanaf mijn vijftiende. Met mijn uitgaan, festivals en reizen (alle in zeer beperkte mate gedaan) eraf getrokken had ik toch een 7000 euro bij elkaar gespaard. Ik weet het, ik heb nooit mijn schoolboeken moeten betalen en ik kreeg kleren (enkel wat ik nodig had dus beeld je niet in dat ik een uitgebreide kleerkast had). Dus veel mensen houden misschien niet zoveel over van hun spaargeld. Maargoed, ik heb het wel echt gespaard (met oog op 'voor later' ) en ben daar trots op. Uiteindelijk heb ik echt wel gewerkt voor dat geld en het doet deugt als ge dat dan eindelijk kunt gebruiken waarvoor ge het bedoeld hebt. (Geld krijgen van uw ouders is 'tof' maar ik ga het er moeilijk mee blijven hebben dat ik daar niets voor gedaan heb. Ik ben nooit verwend geweest en ben dat gevoel totaal niet gewoon. ik ga niet zagen maar het blijft toch ongemakkelijk te weten dat ge dat geld ineens gewoon krijgt.)
Persoonlijk ken ik niemand van mijn leeftijd zoals jij daar vermeld eigenlijk Zeker niet de soort die het 'vanzelfsprekend' vind, waar heb je die ergens gevonden? Ik ben enorm dankbaar voor wat ik gekregen heb maar kan niet zeggen dat ik op grote voet leef, al mijn meubels zijn recyclage (behalve mijn bed) en ik heb bvb geen tv om kosten te sparen. Ik vraag mij oprecht af waar je die schijnbaar stinkrijke 22-jarigen vandaan haalt
|
29/01/12 22:38
|
Vluchtig
|
en gij leeft niet?
reizen
feesten
hobbys
.. ?
Als ge geen zakgeld kreeg was uw jeugd toch wel zeer kil, denk ik dan.
Ik deed vakantiejobs vanaf mijn 15de, ik spaarde daar zoveel mogelijk van maar ik gebruikte het ook om zaken zoals hierboven mee te betalen. Maar eerlijk, ik heb dat zo beperkt mogelijk gehouden en heb daar nooit spijt van gehad. Zeker nu niet. Ge kunt uitgaan zonder kweeniehoeveel geld aan drank te vergooien, goedkoop reizen en mijn hobby kost geen geld (nuja, ik heb mij ooit nekeer een dwarsfluit moeten kopen). Ik heb inderdaad een minder actieve jeugd gehad dan de meesten maar ik heb altijd geweten waarvoor "mijn offers" waren. Nu ik dit nalees klinkt het eigenlijk zieliger dan het is
|
29/01/12 22:42
|
MetalGirl
|
Ik zeg niet dat iedereen die begin de twintig is dat allemaal vanzelfsprekend vind he. Maar ik vind het toch opvallend hoeveel dat er nog zijn. En waar vind ik zo een mensen mja overal rond mij. Bijvoorbeeld in het station zat zo een griet te vertellen dat ze nu efkes goedkope meubelen bij weba gingen halen want binnenkort gingen ze toch verhuizen naar hun nieuwbouw en dan hadden ze er toch andere nodig. En even later in het gesprek zei die dan dat ze 23 was.
het erge is dat de meeste van die mensen ook niet stinkend rijk zijn maar gewoon te veel willen en allemaal op veel te grote voet leven.
En ik heb ook zo een vrienden gehad. Met de nadruk op gehad. Daarmee dat jij misschien ook niet zo een mensen kent omdat ge waarschijnlijk wel omgaat met mensen die wat dezelfde mentaliteit hebben als jij. Maar zelfs dan nog. Als ik al zie hoe dat mijn jongeren zussen over zo een dingen denken tov mij en mijn oudste zus... dat is een groot verschil en wij komen uit de zelfde familie met dezelfde waarde en normen.
|
29/01/12 22:53
|
trappedinthesystem
|
ge hoeft ni per se gespaard te hebben om iets te kunnen kopen e..
|
04/02/12 11:49
|
Umleitung
|
Wat dacht je van familie die u steunt, erfenissen, enz.? Ik heb in 2008 een huis van € 140.000 gekocht.
|
23/03/12 16:52
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|