| |
|
| Slechte organisatie in hoger onderwijs |
MMetamorphosis
|
Hallo,
Ik studeer aan Artevelde Gent. Zoals iedereen wel weet zijn ze ongelofelijk slecht in hun organisatie.. Dingen als: Alle examens in 3 opeenvolgende dagen geven, lesdagen van 8u15 tot 20u 's avonds en dan nutteloze lege weken, lokalen die constant veranderen, slechte organisatie tussen het 2e en het 3e jaar als je een GIT doet (als in: oeps het 3e jaar heeft creativiteitsweek en jij moet mee dus je hebt geen blok meer voor je examens van het 2e jaar), micro's die constant uitvallen, tutoren die daar totaal niet mee kunnen omgaan en alles 5 minuten lang doen piepen, een site die constant plat ligt (liefst tijdens de examens), onduidelijkheid over vanalles en nog wat (waar ge een taak moet afgeven, wat ge precies moet kennen voor een examen, wat nu precies de opdracht is van een taak,...). Ik had eerder de indruk dat dit op de universiteit van Gent echt totaal niet zo was. Iemand ervaringen met organisatiefalen zoals deze in ander hoger onderwijs?
also: Wat kunt ge hieraan doen?
|
23/01/12 10:56
|
ilseDeZwakke
|
vub is da wel ongeveer tzelfde ja
wa kunt ge eraan doen?? Nix
eens goe klagen en zagen tegen uw vrienden, die stemmen in, en gezamelijk blij zijn da jullie u samen kunnen keren tegen die domme organisatie
|
23/01/12 11:00
|
Partlyneon
|
Dat was ook zo toen ik in het KdG zat, met UGent nog geen enkele keer last gehad!
|
23/01/12 11:03
|
Effaaa
|
Heb soms beetje zelfde probleem met mijn faculteit, buh. Ge kunt het zeggen tegen de studentenraad/opeidingscommissie en zij kunnen dat eens ter sprake brengen hogerop.
|
23/01/12 11:05
|
MMetamorphosis
|
Heb soms beetje zelfde probleem met mijn faculteit, buh. Ge kunt het zeggen tegen de studentenraad/opeidingscommissie en zij kunnen dat eens ter sprake brengen hogerop.
Het probleem daarmee is dat ze letterlijk enkel vragen of we opmerkingen hebben over de inhoud van de lessen. Dan zeggen wij dat we echt wel een probleem hebben met de manier waarop dit wordt aangepakt en dan zeggen ze dat we het enkel moeten houden bij klagen over de inhoud omdat dit het belangrijkste is.. Jah..
|
23/01/12 11:08
|
ViciousMistress
|
Het is overal wel iets ze..
Hoewel ik geen al te grote issues had op mijn beide scholen (EHSAL en UG).
|
23/01/12 11:13
|
Epifyt
|
Ik weet sinds gisterennacht dat ik morgen examen heb. Vorige week hadden we normaal een ander examen maar dat is twee weken uitgesteld ( de dag van het examen weet je dat dan), best kut want ik heb men kot opgezegd Ma buh da gebrek aan structuur heeft ook wel wat, even een sigaretje gaan roken tijdens een examen is geen probleem
Wageningen, you gotta love it!
|
23/01/12 11:20
|
MMetamorphosis
|
Ik heb vooral een probleem met het feit dat tutoren vaak zo dingen beloven en het dan vergeten zoals powerpoints online zetten, een dropbox openzetten, .. die zaken. Allez ja, ik vind dat gewoon onprofessioneel. Dat kan nekeer gebeuren, ja. Maar koop u dan een agenda en schrijf dat erin zodat het niet elke keer gebeurt. Ik begrijp ook wel dat die een druk leven hebben maar ik vind het erover dat die dan zo 200+ leerlingen laten wachten doordat 1 persoon te tam is om effkes een paar keer te klikken. :' )
|
23/01/12 11:30
|
defeater
|
Ik zat op hogeschool gent (in aalst) en ik vond de organisatie daar slechter als in Artevelde (waar ik nu zit). Nu ja, dat departement op zich is al een kutschool, misschien is het departement in Gent zelf pakken beter, geen idee van.
In ieder geval, niet te veel klachten over Artevelde tot nu toe. Lokalen veranderen inderdaad af en toe eens & een paar dagen examen na elkaar boeit me niet zo, zie ik niet echt als grote problemen qua structuur.
|
23/01/12 11:31
|
Daav
|
Het is overal wel iets ze..
Dit. Suck it the fuck up.
Edit: Daav wordt ni graag wakker gemaakt, sorry voor de ongenuanceerde reactie. Wat ik eerder wil zeggen was dat iedereen de plaats waar ze zijn eerder slechter vinden, omdat ze er een actieve beleving van hebben. Je kan wel dingen horen over andere plaatsen, maar dat zit niet in je dagelijkse beleving, dus neem je die frustraties niet mee op. Probeer u gewoon te focuse op wat er goed gaat, niet wat er niet goed gaat.
|
23/01/12 11:31
|
DeEenzameFietser
|
Ik zit ook op artevelde en idd de dingen die je als voorbeeld geeft gebeuren
maar ik kan me daar echt niet druk in maken
het is nu eenmaal zo wat ga je er aan doen he
|
23/01/12 11:35
|
MMetamorphosis
|
Het ligt waarschijnlijk ook gewoon aan het feit da ik modules heb en niet op de normale tijden examens heb. Ik heb ook geen vaste vakken wat het nog chaotischer maakt. = elke week een ander lessenrooster.
|
23/01/12 11:37
|
GladYouCame
|
KHL is anders ook wel een held in organisatie, maar niks aan te doen.
|
23/01/12 11:39
|
misslukt
|
Ach organisatie en scholen, ze leren het nooit.
KUL idem
(als in: oeps het 3e jaar heeft creativiteitsweek en jij moet mee dus je hebt geen blok meer voor je examens van het 2e jaar) -> dat begrijp ik, je kan moeilijk rekening houden met iedereen die hier en daar wat vakjes meesleurt. Dat is onhaalbaar
|
23/01/12 11:46
|
poezestreep
|
Micro's die uitvallen is bij ons (UGent) toch ook wel een veel voorkomend probleem ze, maar wel enkel in bepaalde auditoria (toevallig die waar wij altijd zitten, best frustrerend). Nu, onze studentenvereniging heeft een speciale werkgroep daarvoor en die gaan dat dan wel redelijk snel in orde brengen altijd . Ik hoor ook veel mensen klagen dat er geen WiFi in onze auditoria is en dat het geluid van de pc's niet werkt, dus filmpkes van docenten worden ofwel uitgesteld en naar een ander auditorium verplaatst of tis gewoon zonder geluid.
Kvind ook wel dat ze altijd redelijk laat zijn in het aankondigen van examens, maar echt problemen heb ik daar nog nooit mee gehad.
Het hatelijkste als kot-loos student zijn proffen die niet komen opdagen. Dan zit ge daar schoon.
Int algemeen hoort ge mij wel niet klagen, de vorige jaren bijna altijd alleen in de voormiddag les gehad, dus dat was wel fijn
|
23/01/12 11:52
|
stefanieke4699
|
Ik vind het bij UGent best goed meevallen. Tot nu toe vielen de examenroosters heel goed mee. Ik weet natuurlijk wel niet of dit zo gaat blijven in de hogere jaren. Behalve als GIT student kan het wel eens tegensteken, maar daar kunnen ze volgens mij moeilijk rekening mee houden.
Ik heb mijn examenrooster ook al vanaf het begin van het academiejaar.
Dileah
|
23/01/12 12:02
|
xRauwrr
|
Ik ken iemand (geen idee welke school/hoe het precies ineen zit) die half in het 1e en half in het 2e zit, maar die twee jaren hebben een ander examensysteem dus die heeft bijna constant blok/examens terwijl ze tegelijk les heeft :' )
Bij de KUL (onze faculteit toch) echt nog geen problemen ondervonden. Zit nog wel maar in mijn 1e jaar dus misschien dat die nog gaan komen.
|
23/01/12 12:12
|
ViciousMistress
|
Idd ze kunnen echt onmogelijk met iedereen rekening houden die vakken meesleuren... Het is zo al 'moeilijk' genoeg om alles georganiseerd te krijgen zo blijkt.
|
23/01/12 12:16
|
MMetamorphosis
|
Idd ze kunnen echt onmogelijk met iedereen rekening houden die vakken meesleuren... Het is zo al 'moeilijk' genoeg om alles georganiseerd te krijgen zo blijkt.
Ja da's waar Wel rot als ge met zo iemand dan uw groepswerk moet doen want die heeft echt geent tijd haha. En da's dan ook zo onmenselijk om te zeggen dat die dat nog moet doen. Maarja, mss moet ik maar iets minder empathisch opstellen op dat vlak
|
23/01/12 12:24
|
| |
|