| |
|
Unsinkable
|
Hoi,
Ik ben van plan om in juli naar Thailand te gaan voor 3 weken.
Enkel vlucht boeken en dan rondtrekken. (Bangkok - ko sumui - ko phangan)
Iemand hier ervaring mee? Tips/tricks? Must see's/do's/don'ts?
Alvast bedankt!
|
22/01/12 15:19
|
TheGreenmango
|
Koh Samui Koh Phangan zijn zeer mooi , goede duik plaatsen , uitgaansleven is goed op Koh Samuii,
must see op Koh Samui
papa/mama rock
Big Budah (noord)
Namuang Waterfall
slangen farm
thai boxing
olifanten rit
duiken /snorkelen is fantastisch en goedkoop
transport is vrij goedkoop afdingen moet je wel doen.(busjes ) hand wuiven en ze stoppen.
huur een brommer/ moter als ge er een paardagen blijft , goedkoop en tevens makkellijker om eiland rond te rijden
Full moon party op Koh Phangan zeker niet te missen
do: fooi geven alwas t maar iets kleins
don't NO DRUGS / TE Veel Aclohol == ge komt in t recht systheem van Thaise politie = geen pretje !!!
handig boek : Culture Shock isbn 1-870668 59-6
Bangkok
drijvende markt
city toer
Vliegticket moet retour zijn en Visa vroeg aan vragen
mocht ge een stop overn naar Singapore willen doen via Koh Samui Multiple entery vragen visa
goedkope vlucht te boeken via lokaal reisburo Singapore is 1,50 u vliegen
|
22/01/12 16:12
|
apocalypticafreak
|
Terwijl ik mijn verhaal aan het typen was, ondekte ik dat het vrijwel overeen kwam met thegreenmango.
Alleen ben ik naar Krabi en Koh Samui geweest.
In Krabi was het ook wel leuk alleen wat pech gehad met het weer, jawel.
Daar heb je aapjes op het strand en crystal lagoon ofzoiets mooi helder water waar je in kan zwemmen en is heel proper!
En ja altijd afdingen, desnoods komen ze u terug achterna
Wij hadden ook een brommer gehuurd, we reden er ook veel mee rond (ofja ik zat achterop). Dat is heel handig en ook gewoon fijn om de natuur te bekijken.
|
22/01/12 22:28
|
Epifyt
|
pillen voor de maag + hydraterende oplospoederkes
|
23/01/12 01:38
|
Vierge
|
Vluchten boeken via ebookers.com, altijd goedkoopste prijzen...
Ik zou u voor de rest gewoon ne Lonely Planet aanschaffen van Thailand, voor 27 euro alle tips die je maar kan gebruiken! Ik vind 't alleen wat beperkt wat je gaat doen, precies? Zou je er geen nationaal park bij tussen steken ook niet? Je hebt er eentje op weg naar't zuiden, maar kan even niet op de naam komen.
Ohja, en zeker de nachttrein nemen, wat een belevenis! met de feestende thaise mensen in de restaurantwagon!
|
23/01/12 09:16
|
sylfetje
|
Ik heb deze zomer een volledige trip door Thailand en Cambodja gemaakt.
Bangkok:
- floating market, en vooral 's ochtends gaan
- Wat Pho
- Wat Phra Kaew en het koninklijk Paleis
- Wat Arun (volledig anders dan de bovenste 2)
- Sky Bar als je geld hebt
Voor de rest check je best reisgidsen om te kijken wat jij leuk vind. Want Bangkok is zo groot en divers... Onmogelijk om hier alles te zetten.
Slapen kan je zeer goedkoop en zeer centraal doen op Kao San Road (backpacker street). Daar zit zowat al het backpacker volk wat bij elkaar gepropt in een paar straatjes.
In de buurt van Bangkok zou ik je qua tempelcomplexen zeker Ayutthaya aanraden. T'is een mooie daguitstap, en het is niet zo heel ver van Thailand (een uurtje met de trein en in 3e klas is dat een euro of 2).
Op de eilanden is het vooral feesten, relaxen, wat snorkelen en duiken, kraampjes bezichtigen, etc.
Al zijn de eilanden en Bangkok op zich supermooi, lijkt mij dat bijzonder weinig om te doen als je 3 weken in een land bent dat zo divers is als Thailand.
Ik snap wel dat je misschien niet direct van het diepe zuiden naar het hoge noorden wil gaan, zoals ik deed, maar in de buurt van Bangkok zijn er nog een hoop steden die zeker een bezoekje waard zijn.
Dan denk ik bijvoorbeeld aan Kanchanaburi. Prachtige stad, waar veel te doen valt.
Je hebt er de death railway, the bridge over the river kwai, etc.
En vooral: Erewan national park. Een prachtig park, op een uurtje tuktuk rijden van het centrum met een 10 tal watervallen.
Je laat al je water, eten, etc achter bij de ingang, en gaat dan het park binnen. Waar je perfect gewoon in de watervallen kan gaan zwemmen, terwijl je al stappend de 10 watervallen via een pad door de jungle kan zien. Heeeerlijk!
1 tip: in kanchanaburi best niet zwemmen in de rivier , want er zitten slangen... grote slangen.
Als je meer wil weten, of je bent nog op zoek naar andere steden die de moeite zijn om je reis wat aan te dikken: mijn gastboek staat vrij .
|
23/01/12 23:58
|
sylfetje
|
Dat was dan de see's. Naar de tips:
- Tip Thai altijd. Dat moet niet veel zijn, maar de lonen liggen er zodanig laag dat die 30 cent die voor jou niets is, voor hen heel wat is.
- Bied daarintegen wel ALTIJD af bij het kopen van souvenirs of bij het regelen van een Tuktuk, taxi of motorrijder. Ga zo laag mogelijk. Op het einde van 3 weken zul je, eerlijk waar, slechts de helft of minder meer betalen dan in het begin van je reis.
Soms (heel soms) valt er iets te regelen naar kamerprijs, maar dan toch niet in Bangkok.
In restaurants bied je niet af.
- Thai zijn super vriendelijk, of het overdrevene af. Maak daar zeker geen misbruik van, maar gebruik het ook want ze menen het echt als ze iets aanbieden.
- Toon respect voor monks. Vrouwen raken geen monks aan. Dat vinden ze echt niet prettig.
- Ook bij foto's nemen: toon respect.
- Maak altijd een wai bij het begroeten van een Thais persoon (handen in "Maria-houding" en buigen). De regel is: hoe ouder iemand is dan jou, hoe dieper je moet gaan. Hoe meer iemand gerespecteerd moet worden, hoe dieper je moet gaan. Maar vaak genoeg zijn ze al zeer blijk als er een "Sawadi Kha/khrap" met een wai en een klein hoofdknikje word gegeven.
- Malaria pillen en antimuggen spray is een must
-Neem zeker een voorradje Enterol mee. T'is beter dan imodium omdat het de boel niet "opstropt" bij problemen, maar de maag echt kuist. En je gaat sowieso darmklachten hebben. Niet door iets slecht te eten, gewoon door de wisseling in temperatuur, etc.
Bij het afdingen: ding zo lang mogelijk af. Zegge ze neen, dan loopt je weg. Probeer (niet veel) later eens opnieuw. Wie weet gaan ze dan overstag.
En dat is heus niet erg ofzo. Je bent als toerist geen ATM-machine. Ze moeten niet het 20-dubbele van de prijs aanrekenen aan jou omdat je blank bent .
Voor de rest: zeer veel handige tips te vinden op het lonely planet forum.
|
24/01/12 00:07
|
Vierge
|
Ohja, en het travelfish-forum is ook een aanrader!
|
24/01/12 16:26
|
Asrael
|
Ik ga ook naar Thailand in Juli. Wss Bangkok en dan naar Chiang Mai (vriend zijn vader woont daar) dan de kust aftrekken. De regio van Chiang Mai (het Noorden) moet je echt wel gedaan hebben.
|
24/01/12 23:29
|
sylfetje
|
Persoonlijk vind ik het noorden ook zeker een must. Net omdat het volledig anders is dan de andere regio's. Die eigenlijk allemaal anders zijn, maar kom.
De natuur is er prachtig, het eten is er heerlijk, er zijn een paar culturele pareltjes te vinden...
Maar ik snap ergens wel dat mensen het niet per se zien zitten om ofwel een vliegtuig te betalen of bijna 2 dagen kwijt willen zijn door met de trein het hele land te moeten doorkruisen .
|
24/01/12 23:39
|
Vierge
|
Allez, met de nachttrein eh, da is nog zo'n feestje! Je mist geen dag, want je slaapt in de trein...
Echt, da's zowat mijn favoriete vervoersmiddel ginder, en helemaal niet duur
|
26/01/12 09:54
|
sylfetje
|
True that. Maar als je van de eilanden moet afkomen ben je meer kwijt dan een nacht . T'is echt superlang reizen. En je moet overstappen in Bangkok. Wat zwaar balen is als ge goed ligt te slapen.
Trouwens: nachttreinen zijn daar idd, op tuk tuk's na, mijn favoriete vervoersmiddel. Die slapen suuuuper bien. Ik heb daar mijn beste slaapmomenten in gehad van heel de reis :' ). In een 3e klas-nachtcompartiment. Enkel navragen wanneer je specifiek schikt aan te komen als jouw halte niet de eindhalte is, en je wekker een half uurke vroeger zetten. Wij hebben zo bijna onzen drop off gemist .
|
28/01/12 15:39
|
sylfetje
|
Off topic: de reclame banner staat op "sun jets: ga naar Thailand"
fuck
|
28/01/12 15:40
|
Unsinkable
|
Heb gisterennacht geboekt voor 625euro... yiha!
|
31/01/12 10:21
|
Bulgur
|
brengt wat thai food voor mij mee
dankewel!
|
31/01/12 20:14
|
Vierge
|
Ha, voor mij mag dat ook! Hoewel ons in thailand gekochte kookboekje 'bangkok food stalls' ofzoiets wel de moeite is. Van 't weekend nog eens thais koken! Chance da we hier die ingrediënten gemakkelijk kunnen vinden
|
02/02/12 16:26
|
KissTheGun
|
Ik wil deze zomer ook zo'n 3 weken naar Thailand, met effie een uitstapke naar Cambodja. Zou ge in die periode veel last hebben van 't regenseizoen?
|
08/02/12 22:20
|
Unsinkable
|
http://www.travelfish.org/weather/thailand
|
12/02/12 19:14
|
absynthss
|
Ik ben er vorig jaar geweest. Ik ben van bangkok naar de stad en streek chiang mai geweest en dan naar het zuiden verschillende eilanden bezocht en ik moet zeggen dat ik mij het hardste geamuseerd heb in chiang mai maar de natuur in het zuiden is echt ongelooflijk dus als ge kunt zou ge zowel naar het noorden (chiang mai) als het zuiden moeten gaan. In het zuiden vond ik vooral het eiland Koh yoa noi echt bangelijk maar ge moet er wel voor zijn. Het is zeker minder toeristisch en de meeste inwoners daar zijn moslim. Er zijn slechts enkele bungalowparken en het is er dus heel rustig maar ik zeg het, daar moet ge wel voor zijn.
|
13/03/12 17:27
|
| |
|