| |
|
PancakeSushiPanic
|
Goeiemiddag allemaal~
zoals de topic het al verraadt wil ik graag in't buiteland gaan studeren.
Ik zit nu in mijn 2e jaar game development en wil na mijn 3e jaar graag een nieuwe cultuur gaan opsnuiven.
Liefst vanop de schoolbanken
Het probleem is~ met van die organisaties als AFS gaat het er meestal om om uw laatste jaar van het middelbaar opnieuw te doen. Daar ben nu zelfs al te oud voor
Het hoofddoel zou voor mij de taal en cultuur opsnuiven zijn.
Op veel sites lees ik dat ge best een jaar op voorhand al begint te plannen dus dan moet ik over een paar maandjes vollen bak in gang schieten.
Dus wat eruit kwam: http://www.yfu.be met vooral interesse in het College programma (vooral Equador en Chili)
of het op eigen houtje doen uiteraard.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
|
22/01/12 13:24
|
Nakkeskud
|
Heeft uw school niet gewoon een jaar waarin ge een stage kunt doen? Allé, dat lijkt me toch het makkelijkst..
|
22/01/12 13:41
|
RevolutionForSale
|
Ne maat van mij is ook 'game developer' en is een half jaar in Korea gaan wonen... 'k Wil maar zeggen, in Equador gaat ge nu nie bepaald veel leren van games ontwerpen -of ik moet erg fout zijn. Als ge gewoon de cultuur en de taal wilt opsnuiven en dus nie echt wilt 'studeren' dan zou ik da zelf uitzoeken. Da kost u veel meer werk hé, maar AFS enzo gaat er echt over qua prijs. Ik denk da ge da via verschillende kleinere organisaties beter kunt regelen. Enfin, da heeft een vriendin mij verteld :' )
+ Een meisje da ik ken zit nu in Argentinië bij een gastgezin en volgt ook Spaanse lessen in een school daar, en da is eigenlijk zowa een sabbatjaar, da staat los van haar studies. Ik zal zien of ik die kan bereiken
+ @Nakkesnud: stage game development in Equador?
|
22/01/12 13:54
|
PancakeSushiPanic
|
volgend jaar een semester les en een semester stage
maar ik zou dus liefst les volgen in het buitenland en da gaat niet
|
22/01/12 13:54
|
PancakeSushiPanic
|
Ne maat van mij is ook 'game developer' en is een half jaar in Korea gaan wonen... 'k Wil maar zeggen, in Equador gaat ge nu nie bepaald veel leren van games ontwerpen -of ik moet erg fout zijn. Als ge gewoon de cultuur en de taal wilt opsnuiven en dus nie echt wilt 'studeren' dan zou ik da zelf uitzoeken. Da kost u veel meer werk hé, maar AFS enzo gaat er echt over qua prijs. Ik denk da ge da via verschillende kleinere organisaties beter kunt regelen. Enfin, da heeft een vriendin mij verteld :' )
+ Een meisje da ik ken zit nu in Argentinië bij een gastgezin en volgt ook Spaanse lessen in een school daar, en da is eigenlijk zowa een sabbatjaar, da staat los van haar studies. Ik zal zien of ik die kan bereiken
awel ik zou het dus ook een beetje als sabbatjaar / inleidingsjaar tot iets anders zien
en da zou awesome zijn merci
|
22/01/12 13:55
|
Nakkeskud
|
Ja ze zegt toch dat ze ook wilt studeren nog?
Ik zou persoonlijk ook een ander land kiezen, maar bon..
Ofwel gaat ge op stage en zorgt ge dat ge in het buitenland terecht komt. Ofwel pakt ge een sabbatjaar en gaat ge daar op doortocht. Anders lijkt het me gewoon een hele vreemde keuze.
|
22/01/12 14:48
|
pijlbord
|
volgend jaar een semester les en een semester stage
maar ik zou dus liefst les volgen in het buitenland en da gaat niet
Waarom verkiest ge les volgen boven stage? De kans is groot dat ge daar niet veel nieuws bijleert + ge zit met les volgen in een vreemde taal. En dan zou ge eigenlijk langer studeren voor hetzelfde. Plus, het echte leren zit toch in uw stage, zo bekijk ik dat toch. Theorie is mooi, praktijk is zoveel beter, zeker als daar ook nog eens het aspect 'leven en werken in een vreemde cultuur' bij komt kijken.
Maar wat nakkeskud zegt dus, kunt ge niet op erasmus/buitenlandse stage via uw school?
Edit: ge zegt zelf dat de nadruk voor u ligt op vreemde cultuur en taal leren kennen. Dat kiest ge toch voor stage lopen daar, nee?
|
22/01/12 14:58
|
RubenSletsel
|
Kunt ge dat niet in uw school regelen? Ik ga, ofja, wil volgend jaar naar Finland gaan, maar dat is via school geregeld. Ook konden wij niet overal heen, want er moest dan een samenwerking zijn met onze school.
Dus ik denk dat het beste is dat eens te gaan bevragen bij de dienst van studentenbegeleiding.
Maar ik vrees dat ge in Ecuador wel geen game-ontwikkeling gaan kunnen volgen, aangezien het een vrij arm land is.
|
22/01/12 15:57
|
PancakeSushiPanic
|
neen ik kan niet op erasmus met school de richting heeft die mogelijkheid gewoon niet
en een stageplaats wordt u niet in de schoot geworpen ook niet. Een deel van de derdejaars vindt dan ook geen stageplaats... om nog maar te zwijgen van in het binnen of buitenland.
en het is niet de bedoeling dat het met mijn opleiding te maken heeft ik wil iets volledig anders doen
zowizo ga ik na volgend jaar niet werken.
|
22/01/12 16:02
|
pijlbord
|
Maar ik vrees dat ge in Ecuador wel geen game-ontwikkeling gaan kunnen volgen, aangezien het een vrij arm land is.
Random foto van ecuador: klik
GASP! Beton? En huizen en wegen? En ik denk dat ik zelfs auto's zie?
Ge hebt gelijk dat Ecuador een arm land is maar dat wil niet zeggen dat ge daar geen ontwikkeling hebt he. Ge hebt daar universiteiten, net als (bijna) overal ter wereld. Game design is wel een aparte richting maar ge doet precies alsof ze elkaar daar nog opeten en computers daar onbestaand zijn omdat het een arm land is.
|
22/01/12 16:04
|
pijlbord
|
en het is niet de bedoeling dat het met mijn opleiding te maken heeft ik wil iets volledig anders doen
zowizo ga ik na volgend jaar niet werken.
Ma doet dat een post-graduaat ofzo? Aan mijn departement geven ze een postgraduaat noord-zuid werking. Dan gaat ge 6 maanden naar senegal (of andere landen, maar ik ben ze even vergeten) en gaat ge daar wonen en werken (inschakeling in een sociaal project). Maar de focus ligt wel op 'het ervaren en leven in een andere cultuur).
En zo zullen er nog wel andere toestanden te vinden zijn he.
|
22/01/12 16:06
|
defeater
|
Heb je wel al eens opgezocht of ze in Ecuador een universiteit/hogeschool hebben waar je (game) development kan volgen? Of als je stage zou doen, zijn daar wel bedrijven waar je daadwerkelijk stage kan lopen in jouw richting?
Ecuador lijkt me een mooi land, maar of je daar met game development iets gaat zijn, daar heb ik toch wat twijfels over eerlijk gezegd.
EDIT: zag nu pas de rest.
Als het volledig los staat van je huidige studies, waarom ga je dan niet gewoon een paar maanden op reis?
|
22/01/12 16:07
|
cone
|
er zijn veel dingen die ge kunt doen, een beetje zelf regelen hé. Ik heb zelf enkel opzoekingswerk gedaan rond Afrika.
Bij mij is het nu wel niet echt de bedoeling dat ik ga 'studeren' daar, ik heb gezocht naar een kleinere organisatie daar ( een ngo ) en die regelen voor mij een gezin en wat praktische zaken, en bij iets lokaler zit ge ook niet vast aan een bepaalde termijn ( wat bij afs bijvoorbeeld strikt 6 maanden of 10 maanden moet zijn ). Dus ik zou via via via echt zo'n organisaties proberen zoeken, ik heb daar veel tijd ingestoken, maar ik wou niet zo'n kant-en-klaar pakketje krijgen van afs of yfu.
Anyway ja, als ge over iets vragen hebt ofzo mag dat altijd
|
22/01/12 16:21
|
RevolutionForSale
|
Random foto van ecuador: klik
GASP! Beton? En huizen en wegen? En ik denk dat ik zelfs auto's zie?
Ge hebt gelijk dat Ecuador een arm land is maar dat wil niet zeggen dat ge daar geen ontwikkeling hebt he. Ge hebt daar universiteiten, net als (bijna) overal ter wereld. Game design is wel een aparte richting maar ge doet precies alsof ze elkaar daar nog opeten en computers daar onbestaand zijn omdat het een arm land is.
Eh vriendschap, 't is nie da game development de meest courante studierichting is eh. Ik twijfel er nie aan da ge daar multimedia en grafisch design enzo kunt studeren, maar game development bestaat als richting zelfs in België nog maar een paar jaar. Ik denk da iedereen wel beseft dat daar universiteiten zijn, ma da wilt nie zeggen dat die jongen daar iets nuttigs kan gaan doen eh.
Also: 'm heeft al tien keer gezegd dat het niets me zijn opleiding te maken moet hebben, da hij gewoon de taal en de cultuur wilt opsnuiven.
+ Wat Cone zegt, zij was degene die mij gezegd had nie met AFS te gaan
+ Nog steeds geen antwoord gehad van dat meisje in Argentinië, maar het kan dat die in Torres Del Paine zit nu en dan gaat die haar mail nie checken. Maar ik heb haar vriend gestuurd, ik wacht nog op een sms'ke terug.
Edit: sorry Pijlbord, ik zie nu pas 'game design is inderdaad een aparte richting'
|
22/01/12 16:47
|
pijlbord
|
Also: 'm heeft al tien keer gezegd dat het niets me zijn opleiding te maken moet hebben, da hij gewoon de taal en de cultuur wilt opsnuiven.
Dat was dan ook niet op de topicstarter maar op de persoon die ik aan het quoten was bedoeld.
Maar fijn dat ge de rest van uw fouten zelf al recht zet, saves me work.
|
22/01/12 17:06
|
cone
|
Ik denk da iedereen wel beseft dat daar universiteiten zijn, ma da wilt nie zeggen dat die jongen daar iets nuttigs kan gaan doen eh.
'
niet dat het er echt iets toe doet, maar het is niet omdat er game design staat dat het automatisch ook ne jongen moet zijn. Topicstarter is een meisje.
|
22/01/12 17:16
|
RevolutionForSale
|
niet dat het er echt iets toe doet, maar het is niet omdat er game design staat dat het automatisch ook ne jongen moet zijn. Topicstarter is een meisje.
Hum Ik weet niet waarom ik er van uit ging dat de topicstarter een jongen was.. Waarschijnlijk inderdaad door 'game design'. Verdorie, als socioloog zou ik beter moeten weten. Mij zo laten vangen door rollenpatronen en genderverwachtingen.
Excuses
|
22/01/12 17:45
|
poezestreep
|
Mijn zus heeft vier maand stage gedaan in Ecuador en ben haar daar ook gaan bezoeken, dus ik zal u wel met een paar dingen kunnen helpen
|
22/01/12 20:04
|
Nakkeskud
|
Dus ge wilt niks dat te maken heeft met uw studie, het kan niet in samenwerking met uw school (of ge vindt het te moeilijk)...
Het lijkt me dat ge gewoon op reis wilt daar? Pakt u daar een paar maanden de tijd voor en volg daar ergens een Spaanse les?
|
22/01/12 21:42
|
poezestreep
|
Das wel een goed idee, tspaans is daar gemakkelijk
|
22/01/12 22:46
|
| |
|