Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 23:28
Online: 121
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

School «    ( 2 / 2 )    »
Buitenland studeren?

Epifyt

In Uruguay is er een groot bedrijf: Proanima
In Mexico heb je masters in game design
In Spanje heb je een postgraduaat game design...

Google: Diseño (y desarollo) de Videojuegos + sud américa/ecuador of een ander land + Maestría/Bachillerato
Google'n in het Spaans voor zoiets kan helpen :p

Edit: En als je dan wat compleet anders wilt doen kan je het met spaargeld doen + reizen
Of je stelt je vrijwilliger voor een (vrijwilligers)project en je kan wel aan beurzen geraken. Hoewel er natuurlijk voorwaarden zijn, ik zou VLIR beurs al eens bekijken?
23/01/12 01:33
ikbenlara

als ge gezoon een sabatjaar wilt hebt ge geen organisaties nodig he.
23/01/12 11:44
ViciousMistress

Ik heb AFS gedaan (Finland) en Erasmus (Zweden). Daarover kan ik boeken schrijven ;) .
23/01/12 12:20
PancakeSushiPanic

veel nuttige informatie hier :D allemaal eens eventjes rustig bekijken na d'exaams :p
wel de hoofdreden waarom ik zo een prefab ding zou willen is omdat ik zo mijn ouders overtuigd krijg en da als er iets gebeurd da ge ook ergens naartoe kunt.
Als ge alleen vast zit in een of ander ver land zonder de taal te spreken, dan hebt ge wel een probleem. Als ik een reisgenoot zou hebben zou dat nog anders liggen.

maar zoals hiervoor gezegd is geweest; het is inderdaad schijteduur en het zou inderdaad fijner zijn als ik gewoon zelf iets zou kunnen regelen. Eens kijken naar die beurzen als ik wat tijd heb.

Maar dus aan degenen die zoiets ook al eens bekeken hebben: Hoe ben je daaraan begonnen? nu heb ik het over een reis/verblijf bij gastgezin/studies, wat dan ook :)
erasmus gaat spijtig genoeg niet met mijn opleiding en hoewel ik wel ga proberen in het buitenland een stageplaats te zoeken, is de kans niet groot dat da daadwerkelijk lukt, en ik zou erna toch zowizo die reis willen maken.
24/01/12 00:54
poezestreep

Mijn zus haar stage werd via school geregeld, voor de rest heeft ze daar zelf een apartement gehuurd (oppassen in ecuador, ze vragen bijna altijd het dubbele voor niet-ecuadorianen! echt voor alles: taxi's, appartement,... u eens boos maken int spaans helpt wel altijd :p ) Het is daar echt belangrijk waar je zit, want in Quito (kveronderstel dat je daar gaat) hebt ge wel een paar gevaarlijke buurten. Zij zat in de wijk met supergrote shoppingcentra enzo (kan er voor de moment niet opkomen) in een bewaakt appartementsgebouw. Daar was ze wel héél tevreden mee want 's nachts is Quito niet zo prettig. Veel overvallen enzo. Nooit alleen rondlopen 's nachts!
Kzou wel op voorhand Spaans leren, toch zeker de basis. Engels is daar niet zo goed gekend.
Voor rond te trekken: elk weekend deed ze iets anders en bijna alles met de bus. Informeer u wel goed op voorhand als je ver weg gaat, want na hevige regenbuien durven de straten daar wel eens in te zakken en de bussen rijden daar ook niet voorzichtig. Wel de meest comfy bussen OOIT, veel beter dan de lijn bussen hier! En ze stoppen/nemen u op waar ge wilt, ge moet gewoon 'héj!' roepen als ge wilt stoppen :p
24/01/12 09:29
cone

Maar dus aan degenen die zoiets ook al eens bekeken hebben: Hoe ben je daaraan begonnen? nu heb ik het over een reis/verblijf bij gastgezin/studies, wat dan ook :)
erasmus gaat spijtig genoeg niet met mijn opleiding en hoewel ik wel ga proberen in het buitenland een stageplaats te zoeken, is de kans niet groot dat da daadwerkelijk lukt, en ik zou erna toch zowizo die reis willen maken.

een beetje het internet afzoeken naar reisverhalen van mensen die zoiets gedaan hebben, en dan kunt ge bekijken waarmee die da gedaan hebben (belgische organisatie, nederlandse, etc..) AFS en Erasmus zijn niet de enigen die zoiets aanbieden natuurlijk. ( en die zijn inderdaad echt heel duur ).

Om even een beeld te schetsen: ik betaal nu om en bij de 2300 euro voor 6 maanden en daar heb ik voor :
- een plaats voor 6 maanden in een ngo op vrijwillige basis dus
- een gastgezin ( die de ngo voor mij regelt, dus ook eten enzo )
- transport ( ngo - gastgezin )
- vliegtickets

---> dus niet prefab geregeld :)

en inderdaad wat je daar zegt over als er iets gebeurt ofzo, dat klopt.
Je hebt wel een vrijwilligersverzekering van de bank hier, als ge zoiets zou doen bij een 'erkende' vrijwilligerswerking.
26/01/12 21:51
Rienemien

Kunt ge niet op Eramsus gaan?
Ik ben op Erasmus geweest in Lincoln (UK) en inderdaad, beste tijd ooit!
30/01/12 10:28
Autumnsbeing

Daarom worden ook alle Erasmus studenten depressief als ze terug moeten (dat staat me in 10 dagen te wachten :( )
30/01/12 19:22
PancakeSushiPanic

Erasmus gaat spijtig genoeg niet samen met mijn school en opleiding.
Okee bedankt allemaal ik ga blijven verder kijken en meer reisverhalen bekijken nog :D
vandezomer dan eens mensen beginnen te contacteren :)
14/02/12 00:27
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.018429 seconden.