| |
|
FlyingMonkeyMaster
|
Waarom is het zo'n schande om van plan te zijn uw levenslang bij uw lief te blijven? Is het misschien beter om er van uit te gaan da't wel ni voor lang zal duren? Een relatie is toch te veel moeite als ge ni eens dénkt/droomt da da fo evah is..
Dit.
|
04/02/12 18:47
|
Matva
|
Dan vind ik dat jullie maar heel zielige relaties achter de rug hebben, sorry ze
Het is toch de bedoeling dat, als ge een relatie met iemand begint, dat dat voor het leven is? Dat heeft nul de botten met naïef te maken.
|
07/02/12 14:10
|
ikbenlara
|
de bedoeling de bedoeling. Tenzij ge gosd zijt hebt gij helemaal niks te zien met de teleologie van de dingen des levens. dat is dus niet de 'bedoeling'. Er is geen vooringesteld patroon dat ge moet volgen.
|
07/02/12 14:21
|
fallingintoplace
|
Ik volg Matva en FlyingMonkeyMaster. Ik ga ook niet voor minder dan het 'dit is het'-gevoel. Een vriendin van mij is nu samen met een jongen waarvan ze letterlijk zegt: 'Wij zullen niet voor altijd samenblijven want een echte toekomst samen hebben wij niet. Maar ik maak enorm veel plezier met die kerel en voorlopig is dat voldoende'. Nochtans een héél slim meisje, maar wat ze daarover zei vond ik echt dom. De kans bestaat dat ze, doordat ze nu bezet is, de (bij gesprek aan een beter woord en daardoor ongelooflijk melig klinkend) 'vent van haar leven' aan haar laat voorbijgaan he.
|
07/02/12 15:50
|
Ayel
|
Ik volg Matva en FlyingMonkeyMaster. Ik ga ook niet voor minder dan het 'dit is het'-gevoel. Een vriendin van mij is nu samen met een jongen waarvan ze letterlijk zegt: 'Wij zullen niet voor altijd samenblijven want een echte toekomst samen hebben wij niet. Maar ik maak enorm veel plezier met die kerel en voorlopig is dat voldoende'. Nochtans een héél slim meisje, maar wat ze daarover zei vond ik echt dom. De kans bestaat dat ze, doordat ze nu bezet is, de (bij gesprek aan een beter woord en daardoor ongelooflijk melig klinkend) 'vent van haar leven' aan haar laat voorbijgaan he.
Tis niet omdat ge een lief hebt dat ge geen andere (betere) mensen kunt tegenkomen hé. Uw gedachte geldt altijd, want ge weet nooit of ge "de vent van uw leven" reeds aan de haak hebt geslagen, ook al denkt ge dat. Ge loopt uw ware dan nog steeds niet mis. Als ge hem tegenkomt, dan komt ge hem tegen. Of ge nu bezet zijt of niet.
Ik vind niet dat uw vriendin een domme uitspraak heeft gedaan. Ik begin aan een relatie met het gevoel "dit is geweldig". Als dat gevoel er niet is, dan wil ik geen relatie. So far so logical. Maar dat hoteldebotelgevoel verdwijnt en de twijfel "wil ik dit mijn hele leven" komt in de plaats. Maar zolang uw relatie in het hier en nu leuk is, waarom dat dan afblazen? Uw vriendin heeft duidelijk het gevoel dat ze nog niet op zoek moet gaan naar voor eeuwig en altijd. Ik heb dat gevoel ook niet. Nu is het : zolang ik mij nu amuseer, is het goed.
Ik weet niet hoe oud uw vriendin is, maar iemand van begin 20 jaar hoeft niet met het gevoel "dit zal blijven duren voor altijd" in een relatie te stappen. Soms is de juiste reden "dit is gewoon fijn".
Ik zeg trouwens niet dat iedereen van 20 jaar die wel met het eeuwig en altijd gevoel een relatie begint fout bezig is. Als dat gevoel er is, des te beter. Maar het is geen noodzakelijke voorwaarde.
|
07/02/12 16:14
|
fallingintoplace
|
Mja oké, het is niet omdat ik momenteel het 'dit is het'-gevoel heb, dat dat het effectief ook ís hé. Het zou inderdaad kunnen dat mijn huidige relatie op een bepaald moment in de toekomst spaak loopt en ik iemand zal vinden waarbij ik me nóg beter zal voelen. Maar momenteel lijkt me dat écht onmogelijk. Ik ben deze maand 2 jaar samen met mijne vriend en ik ben niet meer 'ik-kan-niet-meer-slapen-noch-eten-verlie
fd' maar wel nog steeds tot over mijn oren verliefd en ik wil gerust oud worden samen met die jongen. Mijn punt is gewoon: je moet overtuigd zijn van het feit dat die persoon waar je nu mee samen bent, best wel eens dé persoon zou kunnen zijn.
Dat jij andere principes hebt mbt een relatie, is jouw keuze. Ik stel mijn principe niet als algemeen geldend voor, maar enkel voor mijzelf hé.
Die vriendin van me is 21 jaar, en vorig jaar is er een einde gekomen aan haar 3 jaar durende relatie. Daar zegt ze nog steeds over dat die jongen eigenlijk echt de perfecte persoon was, en dat de jongen waar ze nu mee samen is het niet evenaart. Ze weet dus wat dat gevoel is en ze stelt zich tevreden met minder. En dàt vind ik fout. Ze gaf me trouwens gelijk toen ik zei dat ze misschien andere (betere) jongens misloopt...
|
07/02/12 16:32
|
Ayel
|
Op het einde zeg ik toch ook dat ge gelijk hebt, mits kleine nuancering. Ik reageerde vooral omdat ge een ander zijn principe dom noemde. That ain't right.
|
07/02/12 17:30
|
FreeHug
|
Het ambetante is dat ik eigenlijk wel wil geloven in ware liefde en dat OMG IK GA U GRAAG ZIEN TOT MIJN LAATSTE GATHAAR ERAF VALT gevoel. Maar net zoals met god, lukt het gewoon niet. Ik weet niet waarom he. Misschien vind ik vrouwen gewoon te leuk om voor de rest van mijn leven bij dezelfde te blijven, of misschien ben ik een klein, emotioneel gekwetst eendje en moeten hete grieten mij maar een pm'eke sturen als ze mijn geloof in de liefde willen herstellen.
|
07/02/12 20:09
|
Matva
|
Tis niet omdat ge een lief hebt dat ge geen andere (betere) mensen kunt tegenkomen hé. Uw gedachte geldt altijd, want ge weet nooit of ge "de vent van uw leven" reeds aan de haak hebt geslagen, ook al denkt ge dat. Ge loopt uw ware dan nog steeds niet mis. Als ge hem tegenkomt, dan komt ge hem tegen. Of ge nu bezet zijt of niet.
Dan gaat die persoon die ik misschien wel eens zou kunnen tegengekomen toch FAMEUS uit haar pijp mogen komen ze...
|
07/02/12 21:23
|
Ayel
|
Dan gaat die persoon die ik misschien wel eens zou kunnen tegengekomen toch FAMEUS uit haar pijp mogen komen ze...
Hahaha, I got it.
En moest ge serieus zijn : dan hebt ge een goeike aan de haak geslagen waarschijnlijk. Mijn eerste vriend heb ik ingewisseld voor een ander, omdat dat beter klikte. It happens.
|
07/02/12 21:40
|
Matva
|
Hahaha, I got it.
En moest ge serieus zijn : dan hebt ge een goeike aan de haak geslagen waarschijnlijk. Mijn eerste vriend heb ik ingewisseld voor een ander, omdat dat beter klikte. It happens.
Ik ben doodserieus. Waarom denkt heel de wereld altijd dat ge een mopke maakt als probeert duidelijk te maken dat ge voor de rest van uw leven bij uw huidige vriendin wilt blijven? Als dat over komt als zo'n extreme anomalie dan scheelt er imo toch fameus iets bij het beeld dat iedereen heeft over relaties...
|
08/02/12 00:31
|
Ayel
|
"..uit haar pijp mogen komen"
Hot Marijke.
Die uitleg zal moeten volstaan voor vandaag.
|
08/02/12 00:49
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|