| |
|
VENUSx
|
Mijn vriend en ik hebben beiden examens en dat weegt,
ik ben iemand die s'avonds vrij snel klaar is met studeren en dus veel tijd maakt voor ontspanning (lees: langs gaan bij elkaar, film, iets gaan eten samen, ...) , mijn vriend vind dat ondenkbaar tijdens de examens, ook al heeft hij op tijd gedaan met studeren, dan gaat hij vroeg slapen.
Ben ik veeleisend mijn vriend toch te willen zien af en toe? (Hij woont elf meter verder, detail.)
Hoe zit dat bij jullie, relatie in combinatie van examens? Totale afsluiting of..?
|
19/01/12 17:50
|
Fernando
|
Bwoah, ja, als gij meer tijd hebt als hem past ge u toch gewoon aan aan zijn schema? Zo doe ik dat, gewoon gaatjes zoeken, gaatjes vinden, langsgaan, al is't voor drie uurkes (of minder, zelfs).
Ik snap het probleem eigenlijk niet, haha. Is het probleem dat ge die niét ziet in de examens, of naar uw mening te weinig?
|
19/01/12 17:58
|
Carolily
|
11m verder?
Laat die jongen dan toch doen.
Bij moeilijke examens blijf ik thuis, bij makkelijke ben ik mijn liefste.
|
19/01/12 17:59
|
DeadAngell
|
Ik heb mijn lief ook gezegd dat ik tijdens de examens/blok geen tijd heb.
Ik heb hem gezien op nieuwjaar en de volgende keer zal voor na de examens zijn
|
19/01/12 18:00
|
Nakkeskud
|
't is niet alsof de examens zoooo lang duren eh. Als hij dat nodig heeft, laat hem dan gewoon met rust?
|
|
PoundingSense
|
Ik ken veel mensen die zich compleet 'afsluiten' van de buitenwereld tijdens de examens hoor. Ook als er tijd over is en ook van hun lief.
Ik kan beide standpunten wel begrijpen, maar ik zou uw vriend zijn keuze toch respecteren. Af en toe is ff kan natuurlijk nooit geen kwaad, maar examens vergen al genoeg energie van een mens, vroeg slapen is dan absoluut geen overbodige luxe als ge het uw eige kunt permitteren!
|
|
Invidia
|
In de week spreek ik niet af. 's avonds als ik al klaar ben en de dag erna geen examen heb, wil ik weleens eerst wat tijd voor mezelf. Dan kijk ik een serie ofzo.
Vrijdagavond = boyfriendtime
|
19/01/12 18:09
|
charli
|
Bij ons is dat hetzelfde, ik heb echt nood aan sociaal contact na een dag geïsoleerd op mijn kot te zitten, en hij heeft net die totale isolatie nodig om verder te kunnen blokken. Hij wil zelfs niet dat ik hem bel of sms in de blok. Als goed lief (ha) respecteer ik zijn keuze, maar samen hebben we beslist om dan toch maar 1x per week samen te koken > geen isolement voor mij, hij moet toch eten, en erna laat ik hem gewoon weer een week gerust. Zo is dat bij ons toch al enkele 'blokken' goed aan't lopen!
|
19/01/12 18:11
|
soep
|
normaal heb ik ook totaal geen sociaal leven tijdens de examens, maar nu ik in mijn laatste jaar zit is het echt goed te doen qua leerstof. Ik zie mijn vriend nu dus even vaak als buiten de examens (zo'n 3x per week). Ik kan 's avonds toch niet blokken, dus hij kan dan even goed langskomen hé. Zolang ik mijn 8 uren slaap heb en op tijd kan beginnen blokken, ben ik tevreden!
|
19/01/12 18:19
|
princesnx3
|
mijn vriendje woont bij mij om de hoek. Overdag tijdens pauze's ga ik naar hem/komt hij naar mij.
's avonds eet hij hier en de andere dag eet ik bij hem. we wisselen dus eigenlijk om de dag. Hij blijft ook elke dag slapen, tenzij ik echt niet klaar geraak. en als hij hier is en ik ben nog nie klaar, dan wacht die wel beneden (hij kan gelukkig goed opschieten met men broer/ouders)
|
19/01/12 18:19
|
JulieAndrews
|
Uw vriend is ofwel een nerd die constant zit te blokken,
ofwel gebruikt hij de examens om zonder argwaan andere meisjes te vogelen.
Ik zie mijn vriendin vaker tijdens de examens dan op andere momenten, quality time. We studeren zelfs in dezelfe kamer o.O
|
19/01/12 18:20
|
okapi
|
Ik ben ondertussen gestopt met school, maar mijn vriend studeert nog. En ik vind het echt moeilijk om hem te moeten missen, het voze van heel de situatie is da hij ook enorm geïrriteerd geraakt tijdens élke examenperiode. Dus ik weet da hij het ni expres doet maar da is toch twee/drie maanden per jaar da ik op mijn tanden moet bijten en dat mijn paranoia de kop opsteekt want "hij is ni altijd aan het leren maar wa doet hij dan als hij ni met mij aan het praten is".
En efkes langsgaan is sinds dit schooljaar geen optie meer omdat hij in Hasselt woont nu en ik nog in Kasterlee, en hij kan er ni tegen als ik langskom omdat hij zich dan verplicht voelt om mij langer dan een uurke te zien.
Achja, nog een weekske tandenbijten en we zijn er weer vanaf tot juni
|
19/01/12 18:28
|
okapi
|
dubbele post, gotta love noxa
|
19/01/12 18:29
|
freeforlunch
|
Euhm 1x/week ongeveer, onder het jaar is dat 2x gemiddeld, dus niet zo'n verschil. Nu is het wel al 2 weken geleden, maar ik ga er soms studeren, zodat ik met hem kan pauzeren en dus geen extra tijd verlies om hem te zien. Nu heeft hij wel geen examens, dus komt hij me thee, en chips brengen als ik daar studeer wa ne lieve
|
19/01/12 18:31
|
Justpurrrfect
|
Veeleisend ben je niet, maarrrrr, als iemand enkel goed studeert als 'ie alleen wordt gelaten, zou ik hem toch niet te veel pushen. Alle, ikzelf slaag er altijd in om te leren én tijd vrij te maken voor mijn vriend (omdat ik tijdig eraan begin), terwijl hij meestal veel te laat begint en dus geen tijd meer vrij kan maken. Da's pas storend.
Maar meestal zien we elkaar wel wat in het weekend en op woensdag.
|
19/01/12 18:34
|
dkdfc
|
Waar maakt gij nu een probleem van.
|
19/01/12 18:37
|
manontjeh
|
Waarom doet iedereen alsof zij extreem moeilijk doet? Kijk, ik snap dat die jongen zijn tijd nodig heeft en dat je hem niet moet gaan storen als hij aan het blokken is. En stel dat hij zich zou moeten verplaatsen om bij haar te geraken, dan zou dat extra tijdverlies zijn en niet zo ideaal. Maar als ze echt zo vlakbij elkaar wonen, is dat toch niet te veel gevraagd om elkaar eens een kwartiertje te zien of zo... Dat hij dan eens een kwartier later gaat slapen he.
Ik zie mijn vriend ook zelden op dit moment, maar wij wonen ook niet zo vlakbij elkaar, en langer onderweg zijn dan dat je elkaar ziet vinden we ook maar onnozel... En hele avonden samen kunnen we allebei niet missen aan bloktijd.
'k Vind nu wel niet dat ge expres tijd vrij moet màken voor elkaar in de examens, als in: uw schema plannen rond een momentje met elkaar, of uw leerstof voor die dag afraffelen om elkaar toch maar te kunnen zien. Dat moogt ge ook niet vragen van uw lief, vind ik. Maar komaan, elf meter
|
19/01/12 18:41
|
Silizium
|
Ik ben zelf ook zo, dat ik liever vroeger ga slapen tijdens de examens of gewoon de overige tijd op mijzelf doorbreng.
Dat vraagt gewoon ook veel van mij en ik heb de fut meestal niet om later dan 11u op te blijven.
Toen ik vorig jaar een vriend had die 2 keer in de week wou afkomen en dan nog liefst om 7/8u legde dat zo'n druk op mij dat ik in paniek sloeg, niet meer kon studeren en examens heb laten vallen.
't is niet dat jij onredelijk bent omdat jij daar wel nood aan hebt, maar dat is voor iedereen anders. Als hij dat liever niet heeft zou ik dat niet pushen.
|
19/01/12 18:45
|
lean
|
Ik heb op zaterdag ook examen gehad (deze zaterdag heb ik ook examen) en in de week zit mijn lief op kot in Hasselt (2 uur onderweg), dus heb ik hem gewoon niet meer gezien sinds het einde van de kerstvakantie.
Achja, uiteindelijk zie ik mijn lief ook alleen maar op zondagen dus buh.
|
19/01/12 18:50
|
einherjar
|
Dat hangt er een beetje vanaf hoe zwaar het examen is en hoe ver ik sta met leren. Ik ben een paar weekends al thuis gebleven, maar gisteren is mijn vriend wel bij mij geweest.
De avond voor het examen heb ik liever niet dat hij komt, ik ben echt erg onder de examens en ik ben zo soms al prikkelbaar genoeg
Ik heb zelf ook heel veel tijd nodig om te studeren, dus ik vind het een beetje onnozel dat hij hier zou zitten terwijl ik aan het studeren ben. Daar heeft hij ook niets aan.
Wij vinden het allebei een beetje jammer dat we elkaar zo weinig zien, en dat weegt ook wel. Maar ik denk dat het voor mezelf beter is op die manier, en hij kan dat wel begrijpen
|
19/01/12 18:59
|
| |
|