Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 23:02
Online: 125
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Computer en Elektronica «    ( 1 / 2 )    »
Processorgebruik constant 100%

soccerke

Beste Noxanen,

Ik heb een probleem met mijn laptop, een HP Probook 6550b.
Sinds een goeie week is mijn laptop af en toe echt vreselijk traag, als in 5 minuten wachten om google chrome te openen. Als ik mijn laptop opnieuw startte was dit meestal over, maar nu dus niet meer. Ik heb bij mijn processorgebruik gekeken en blijkt dat die constant op 100% staat, zelfs als ik niets heb geopend.
Als ik dan bij processen kijk staat 'niet actieve systeemprocessen' vanboven en gaat meestal tot 80, verder is er ook nog 'svchost.exe' en 'taskmgr.exe' dat hoge cijfers bij processor geeft.

Heeft iemand van jullie een idee wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
16/01/12 18:24
PoundingSense

Ik ben absoluut geen computerexpert maar hetgene wat bij onze laptop geholpen heeft is om alle overbodige programma's daar af te smijten, aangezien die heel den tijd op de achtergrond draaien en compleet nutteloos zijn. Nu zou ik dit uiteraard wel laten doen door iemand die iets van pc's afweet. Verder kan ik u niet helpen :p
16/01/12 18:29
Sennec

svchost is een onderdeel van windows, niet afsluiten dus, taskmgr is taakbeheer, dat geeft een hoog resultaat omdat ge dat op dat moment gebruikt.
niet actieve processen is hetgeen uw processor "over" heeft, dat wordt dus niet gebruikt, en zal niet de oorzaak zijn van uw trage laptop
16/01/12 18:30
nimmegeers

Grote kans op spyware denk ik. Ik zou eigenlijk gewoon een format doen. :' ) Fuck dat uitzoeken waarom dat zo is.
16/01/12 18:31
Epifyt

welke windows? en hoe ist met uw ventilator?
16/01/12 18:31
AkiKitazawa

Ik heb dat ook gehad. Nooit de echte reden ervoor gevonden, uiteindelijk toch moeten formatteren.
16/01/12 18:39
whynot2000

Ge hebt nog ni gescand voor virussen. Waarom stelt ge die vraag dan al?
Als ge er nog geen hebt, Microsoft Security Essentials is gratis, en erg goed.

Also, als uw "niet actieve systeemprocessen" op 80% staat moet uw processorgebruik op 20% staan. Want dat is wat de naam zegt, de "vrije tijd" van uw processor. Dus ik heb geen idee waar ge die 100% van haalt.

"taskmgr" is de task manager, dus het venster waar ge naar kijk. Da is nogal een zwaar proces, ma da draait dus ni als ge ni naar uw processortaken aan het kijken zijt.

"svchost" is een gastheer, da kan vanalles zijn. Normaal hebt ge da wel nodig, ma dan kan ook fake zijn. (als er bij die ene zware ni "c:\windows\system32\svchost.exe -k ..." staat bij command line en geen "host process for windows services" bij description is er wss iets mis.) Again, da zou uw virusscanner moeten oplossen.

Opmerking: Ik gebruik engelse termen. Vertalen kunt ge zelf wel.
16/01/12 18:47
filip

svhost op 100% is niet goed nee... voer systeemherstel uit naar en dag dat ge het probleem nog niet had, download/installeer malwarebytes, laat die draaien en laat eens weten of hij veel heeft gevonden (y)

16/01/12 18:48
soccerke

Ik heb hem nu eens een half uur laten opstaan zonder eraan te komen en nu is mijn processor terug oké, tussen de 1 en 7 %.

Ik heb alle overtollige programma's er al af gegooid en dat heeft ff geholpen maar niet lang.

Ik zal voor de zekerheid toch nog eens scannen op virussen, maar ik denk dat als k hem altijd rustig laat opstarten het wel in orde komt, denk dat het probleem was dat ik te snel al dingen wou doen nadat hij opgestart was.

Bedankt voor de antwoorden!
16/01/12 19:06
JulieAndrews

Formatteren die handel
16/01/12 19:11
FreeHug

Het probleem met uw laptop is voornamelijk dat het een hp is. Ik heb ook ooit een hp gekocht, sindsdien ben ik seksverslaafd. Slechtste beslissing ooit.
16/01/12 19:26
Epifyt

Quote door FreeHug
Het probleem met uw laptop is voornamelijk dat het een hp is. Ik heb ook ooit een hp gekocht, sindsdien ben ik seksverslaafd. Slechtste beslissing ooit.

ik dacht dat zoiets enkel voorkwam met dellen :D
16/01/12 19:42
Annemiekeuh

instaleer ad-aware of spybot
Me allebij ne keer scannen (ni tegelijk).
En der daarna weer afsmijten me revo uninstaller, anders draait da ook in uw geheugen en dan is alles nog trager.

Als malware toestanden de oorzaak zijn dan zijn ze daarmee weg.
Als alles nog te traag gaat, formateren.
Als da het ook ni oplost...geduld hebben of ne snellere pc kopen.

16/01/12 19:45
anymouse

ccleaner?
16/01/12 19:52
filip

adware en spybot? die shit is oldskool :D
in 2004 enzo werkte die shit goed maar nu? Minder goed iig
16/01/12 19:56
Paradiseofrave

wc .net gebruiken
16/01/12 21:05
GeorgeTakei

of een mac kopen

geen last van trage dingen
16/01/12 22:57
DenTommm

^ trolololo.

16/01/12 23:05
filip

hahaha Georgeeeeeeee tochhhh :D
17/01/12 00:39
FreeHug

Quote door GeorgeTakei
of een mac kopen

geen last van trage dingen

Das relatief he. Trage mensen kopen een mac en denken dat die niet traag is. Andere mensen kopen een mac en vragen zich af waarom ze voor het zelfde geld geen superperformante pc hadden gekocht die wel dingen kan.
17/01/12 12:53
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.022433 seconden.