Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 23:01
Online: 128
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Wetenschap en Filosofie «    ( 1 / 1 )    »
Planet hunters

nimmegeers

http://www.planethunters.org/

Waarschijnlijk zullen er wel al een redelijk aantal mensen hiervan gehoord hebben maar zijn er hier ook mensen van noxa mee bezig?

Ik had er al van gehoord maar zag nu deze ochtend een artikel hierover en ging zelf eens kijken.
Via een website worden vrijwilligers gezocht om planeten te zoeken in de talloze data die de Kepler-telescoop heeft verzameld. De astronomen hopen zo ...
Lees verder op http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenla nd/120116_Kepler_Jacht_Planeten

Het komt erop neer dat je moet zoeken naar dipjes in de lichtcurves. Op die momenten staat er een exoplaneet tussen de ster en de aarde.
16/01/12 16:40
pijlbord

Ik snap het principe maar ik begrijp de ballen van die site. Wat moet ik nu precies aanduiden?
16/01/12 16:46
nimmegeers

't Is toch vrij duidelijk als ge de tutorial gedaan hebt? Of naar 't filmpje kijkt waarin alles nog eens uitgelegd wordt.
Zoeken naar dipjes waar dus lage metingen zijn.
16/01/12 16:51
josxhetxduffexei

Ik zie precies nog niet goed welke dipjes nu de "juiste" dipjes zijn :p
16/01/12 16:53
nimmegeers

Ik moet toegeven dat ik het ook niet goed weet, ik ben zo wat voorbeelden aan 't bekijken van gevonden planeten zodat ik kan vergelijken.

edit: Soms zitten er echt wel héél duidelijke bij precies. En soms ook weer niet.
16/01/12 16:55
Epifyt

Krijgen die dingen dan jouw naam? Of word dat zoiets als HMJ000345X.
16/01/12 17:54
nimmegeers

Your response to our call to hunt for planets has been incredible, and the team are already at work combing through the database as well as keeping an eye on http://talk.planethunters.org. When we find likely looking candidates, we'll post them here along with the names of those lucky hunters who are in line to make discoveries. Each of these candidates looks promising to us. Those candidates also in the known list of candidates released by the Kepler team are denoted in our list by the abbreviation 'KPC'. This doesn't necessarily mean that these stars have planets - a minimum of three separate observed transits are needed as well as follow-up observations - but their appearance here means we think we're on the right track. We don't have any confirmed planets yet, but when we do we'll display them on this page.

Dus neen, die gaan niet jouw naam krijgen. :p
16/01/12 17:57
pijlbord

Jammer, planeet pijlbord zou echt zo awesome zijn.
16/01/12 18:52
josxhetxduffexei

Planet arrowplate dan he. Internationaal!
16/01/12 22:44
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.041643 seconden.