| |
|
| Nieuwe relatie met familielid van ex: done or not done? |
ChewChewMelon
|
Hallowkido
Een goede vriend van mij is onlangs gedumpt geweest door zijn ex-vriendin. Ze zijn uit elkaar gegaan als goede vrienden, wat op zich geen probleem is dus.
Het probleem ligt vooral bij het feit dat, nog geen 2 maanden later, de ex-vriendin nu samen is met de neef van mijn maat. Het groter probleem is vooral dat hij en zijn neef heel erg goed overeen komen en zijn neef praktisch een broer is voor hem.
Dit is voor mijn maat natuurlijk niet zo'n goed nieuws en hij voelt zich bedrogen door zowel zijn ex als zijn neef. Vooral omdat hij na de breuk met zijn ex nog met zijn neef had gesproken over hoe kapot hij er wel niet van was en hij kreeg van zijn neef alle emotionele steun die hij kon gebruiken.
Dit is natuurlijk maar één van de situaties, maar ik kan mij inbeelden moest het gedaan zijn met mijn vriendin en één van mijn familieleden opeens in ons huis treed met mijn ex...ik zou ook wel even slikken en er ook niet echt mee blij zijn.
Nu de vraag aan Noxa: is dit oké of kan dit niet? Mag je, als de relatie gedaan is met een familielid en zijn/haar vriend(in), ermee een relatie beginnen? Waarom wel of niet? Waar trek je de lijn?
|
14/01/12 15:24
|
pijlbord
|
Hallowkido
maar ik kan mij inbeelden moest het gedaan zijn met mijn vriendin en één van mijn familieleden opeens in ons huis treed met mijn ex...ik zou ook wel even slikken en er ook niet echt mee blij zijn.
Die maat van u en zijn neef wonen toch niet in hetzelfde huis? Dus het is niet alsof die 24/7 bij elkaar moeten zitten en hij op zijn kamer moet horen hoe zijn neef zijn ex ligt te doen.
Nuja, als het vrienden zijn is het nogal een dick move, tegen de bro-code en alles. Ik zou het niet doen, maar tegelijk moet ge ook volwassen zijn. Ge hebt uw kans gehad, het is niet gelukt, ge gaat allebei verder met uw leven. En daar horen nieuwe lieven ook bij. Ge kunt er wat bummed over zijn maar levensveranderende ruzies en vetes is het nu ook niet waard denk ik.
|
14/01/12 15:31
|
Halcyon
|
best wel fout toch
|
14/01/12 15:36
|
Morthagg
|
Ieuw.. Zeker als die jongen dan ook nog eens zijn hart is gaan uitstorten bij die neef is dat wel nogal pijnlijk. En weird.
Natuurlijk mag je daar een relatie mee beginnen, en je moet voor je eigen geluk gaan en bla bla bla, die dingen, maar een beetje rekening houden met de gevoelens van de ander, zeker als dat een close familielid is, mag ook wel. Misschien eens proberen dat op voorhand aan te kaarten bij die persoon die uiteen is gegaan, toegeven dat ge eigenlijk gevoelens hebt voor die zijn/haar ex en daar wat mee inzit.
Langs de andere kant kan dat toch ook ontaarden in een shitstorm, zeker als het nog zo lang niet gedaan is, maar wacht dan wat langer tot die ander er wat meer over is he, zo hard kan dat toch niet zijn.
|
14/01/12 15:37
|
NoMoreHeroes
|
ja da's allemaal nie zo mooi enal, maar verliefdheid kiest ge helaas niet en is zeer moeilijk tegen te houden
|
14/01/12 15:42
|
Nakkeskud
|
Ergens snap ik dat wel, ge moogt die mensen hun geluk niet in de weg staan. De relatie is mislukt, dusja. Maar damn als dat ooit bij mij zou gebeuren, ik zou er toch ook niet goed van zijn. 't Lijkt me vooral crap omdat de vriendschap tussen die jongen en zijn neef dan ineens zo moeilijk wordt.
|
14/01/12 15:43
|
ChewChewMelon
|
Ergens snap ik dat wel, ge moogt die mensen hun geluk niet in de weg staan. De relatie is mislukt, dusja. Maar damn als dat ooit bij mij zou gebeuren, ik zou er toch ook niet goed van zijn. 't Lijkt me vooral crap omdat de vriendschap tussen die jongen en zijn neef dan ineens zo moeilijk wordt.
Akkoord. Ik vind dat het geen probleem is dat je een relatie begint met de ex van een familielid, maar je moet wel de tijd geven aan uw familielid om er eerst volledig over te geraken vind ik. Dit kan natuurlijk gaan van weken tot jaren.
|
14/01/12 15:50
|
stagnation
|
ik zou het al erg vinden als mijn ex ineens samen zou zijn met een vriendin van me.
|
14/01/12 15:53
|
poezestreep
|
Ik ken iemand dat met twee zussen is samen geweest en dan ken ik nog iemand die met de twee leden van nen tweeling samen is geweest alé, die is nu nog samen met één van de twee.
Kvind dat toch ook maar echt vreemd. Oké, ge kunt er niet aan doen, maar ik zou daar echt van gedaan zijn moest ik die twee dan zo gelukkig zien. Int begin toch, na een tijdje zal dat wel beteren, maar toch. Ik zou het daar énorm lastig mee hebben..
|
14/01/12 16:01
|
ChewChewMelon
|
Ik ken iemand dat met twee zussen is samen geweest en dan ken ik nog iemand die met de twee leden van nen tweeling samen is geweest alé, die is nu nog samen met één van de twee.
Kvind dat toch ook maar echt vreemd. Oké, ge kunt er niet aan doen, maar ik zou daar echt van gedaan zijn moest ik die twee dan zo gelukkig zien. Int begin toch, na een tijdje zal dat wel beteren, maar toch. Ik zou het daar énorm lastig mee hebben..
...daar heb ik nog nooit van gehoord, om eerlijk te zijn. Die persoon die jij kent is nu samen met de andere tweeling? Da's zo.... vreemd en fout.
|
14/01/12 16:03
|
Daav
|
En die neef had niet even op voorhand die situatie kunnen uitleggen over zijn gevoelens? Nee, ram daar maar ff mee binnen. Zo'n goede band zullen ze dan ook weer niet hebben, dat het niet eens ten sprake komt. Oke, dat kies je niet zelf, op dat vlak moét die zich niet per se inhouden. Maar hij had wel even aan de gevoelens van die kerel kunnen dénken vooraleer met zijn ex aan te pappen. Bah'tjes.
Liefde en liefde zijn twee, voor mij dan. Er is liefde voor je vrienden en liefde voor een mogelijke partner. Maar het ene los opzij schuiven voor het ander zou ik niet echt kunnen. Sterker nog, ik zou geneigd (maar dus niet vast bepaald) zijn de band met vrienden te kiezen, aangezien je al weet hoe dat bij elkaar zit. Respect enzo, blabla.
|
14/01/12 16:04
|
pijlbord
|
@ poezestreep
Wa nen held. En nu gewoon nog allebei tegelijk.
(ik zeg gewoon wat iedereen denkt. Ofja, iedereen met een penis)
|
14/01/12 16:05
|
Daav
|
Wa nen held. En nu gewoon nog allebei tegelijk.
(ik zeg gewoon wat iedereen denkt. Ofja, iedereen met een penis)
Dit.
Maar holy mindfuck, batman. Alee, dat kan toch lichtjes verwarrend zijn, ni? Het is ni echt dezelfde persoon, maar hopelijk is die kerel toch aandachtelijker dan mezelf, want met mijn warhoofd zou ik daar toch problemen mee kunnen zien opkomen.
|
14/01/12 16:06
|
ChewChewMelon
|
En die neef had niet even op voorhand die situatie kunnen uitleggen over zijn gevoelens? Nee, ram daar maar ff mee binnen. Zo'n goede band zullen ze dan ook weer niet hebben, dat het niet eens ten sprake komt. Oke, dat kies je niet zelf, op dat vlak moét die zich niet per se inhouden. Maar hij had wel even aan de gevoelens van die kerel kunnen dénken vooraleer met zijn ex aan te pappen. Bah'tjes.
Liefde en liefde zijn twee, voor mij dan. Er is liefde voor je vrienden en liefde voor een mogelijke partner. Maar het ene los opzij schuiven voor het ander zou ik niet echt kunnen. Sterker nog, ik zou geneigd (maar dus niet vast bepaald) zijn de band met vrienden te kiezen, aangezien je al weet hoe dat bij elkaar zit. Respect enzo, blabla.
Van wat ik heb gehoord wou de neef het nog voor een lange tijd geheim houden, maar is het uitgelekt via de ex.
Nu ja, dat zijn zaken die ik maar gehoord heb, maar de daad is er wel.
|
14/01/12 16:13
|
Daav
|
Van wat ik heb gehoord wou de neef het nog voor een lange tijd geheim houden, maar is het uitgelekt via de ex.
Nu ja, dat zijn zaken die ik maar gehoord heb, maar de daad is er wel.
Das nog erger e, alee, ik zeg het maar. Zijn gevoelens willen 'sparen' door het wel te doen maar niet te laten willen weten, das ni zo koosjer. En jaja 'uitgelekt', dik erin gaan wrijven wrsl!
|
14/01/12 16:21
|
Analog
|
Wat een dick move, zeker van een familielid. Zeker omdat die neef wist hoe erg die vriend van u het had met die breuk. Ge kunt daar niks aan doen op wie je verliefd wordt, maar ik zou het persoonlijk toch niet over mijn hart krijgen om zo'n toer uit te halen met mijn vrienden en familie. Dan schuif ik mijn gevoelens liever opzij om mijn langere en intiemere band met mijn homeboys te behouden. Maar ja, iedereen heeft daar een andere visie op natuurlijk, maar ik vind het kut om zoiets te doen.
|
14/01/12 16:24
|
poezestreep
|
Jeps. @ Pijlbord, tis een meisje, sorry
|
14/01/12 16:35
|
dmndcks
|
Vies van die neef is dat, moest dat mijn neef zijn ik zou serieus teleurgesteld zijn.
|
14/01/12 16:37
|
pijlbord
|
Jeps. @ Pijlbord, tis een meisje, sorry
Wat een slet.
|
14/01/12 16:41
|
Bonesy
|