| |
|
sylfetje
|
Hallo noxa!
Ik ben een beetje aan het ebayen, en ik heb een zeer mooi kleedje gevonden. Maar t'is in het wit. En wit is mijn vriend niet.
Weet iemand of het mogelijk is om een kanten kleedje zwart te kleuren met van die klerenverf?
Ik weet dat het vroeger (en nu waarschijnlijk nog steeds) vaak werd gedaan om een blauwe jeansbroek zwart te kleuren. Dat is bij ons thuis gebeurd nadat ik van een blauwe uniformschool wegging... Maar lukt dit bij kant? Of zou ik de stof beschadigen, of vlekken krijgen?
Iemand ervaring hiermee?
|
12/01/12 21:52
|
Jorunn
|
klerenverf
Geen ervaring maar ik denk dat dat wel moet lukken. Metalgirl gaat dat wel weten denk ik.
|
12/01/12 21:55
|
ikbenlara
|
't probleem is dat die verf niet altijd pakt op dat soort dingen. ik heb zo eens een rok proberen kleuren en allesbehalven de kanten rand awas gekleurd...
maar ik kan uwe foto ni laden
|
12/01/12 22:00
|
Safie
|
tis te zien uit welk materiaal die kant gemaakt is. Op basis van katoen is dat normaal geen probleem. Als het andere stof is kan je eens kijken op de website van dylon. Daar staat heel het gamma van die hun verven op, met telkens erbij voor welke materialen je ze kan gebruiken. De speciale verven van dylon kan je over t algemeen bij de banier wel krijgen.
|
12/01/12 22:33
|
Followmehome
|
Ik kan de foto ook niet laden maar heb er wel geen kennis van ;P
|
12/01/12 22:44
|
MetalGirl
|
wat Safie zegt. Als het 100% katoen is gaat dat.Als het een gemengde stof ik gaat dat vlekken geven.Als het syntetisch is gaat dat niet pakken. Heel belangrijk is ook uwe draad/naad. Meestal is het gestikt met nylondraad en dan kleurt die niet mee.
|
12/01/12 22:54
|
LostInConfusion
|
Dylon kan je ook vinden bij de gewone doe-het-zelver (bij ons in de Orga toch al zeker) en vaak ook in knutselwinkels .
En inderdaad zéker op de naden letten. Je denk dat dat de naden maar zijn en dat niet zichtbaar zal zijn, maar dat valt echt wel op .
|
12/01/12 23:07
|
lean
|
Dylon vindt ge zelf in de kruidvat ma wel ni de specialere denk ik
|
12/01/12 23:15
|
MetalGirl
|
en in den DI, Veritas en...overal
|
12/01/12 23:30
|
sylfetje
|
Het beste dat ik kan doen dus, is naar een hobbywinkel eens gaan en eens in den DI vragen of dat zou lukken of niet?
|
13/01/12 00:32
|
MetalGirl
|
Nee dat is niet het beste wat ge kunt doen. Want die gaan hetzelfde zeggen als wij hier.
Wat ge moet doen is de stofsamentselling van dat kleed navragen. Anders gaan die van de winkel u ook geen antwoord kunnen geven.
Ik kan die link niet openen maar bij kant bestaat er een kans dat het een model is waar ge uw naden niet echt ziet dus dan moet ge met uwen draad ook al geen rekening houden.
In Antwerpen is er ook een wasserij die kledij kleurt. En ik meen mij te herinneren dat die ook synthetische stoffen kunnen kleuren. Ik denk dat dat 'de geest' heet. Maar ik kan totaal fout zijn
|
13/01/12 01:05
|
jesss
|
Ik denk niet dat de verkoopsters in den DI weten of dat gaat lukken of niet. Dat zijn ook maar verkoopsters hé, die weten niet alles af van alle producten dat ze daar verkopen.
Maar als je gewoon opzoekt van welk materiaal het kleedje is, dan ben je al een stap dichter, want vaak staat dat op die producten op 'geschikt voor:... of niet geschikt voor:...'
|
13/01/12 14:54
|
tigersushii
|
op uw etiketje vanbinnen staat gewoon uit wat je jurkje gemaakt is, ge koopt verf voor die bepaalde stof en ge wast et daarme. Punt?
|
13/01/12 20:17
|
FreeHug
|
Ofwel is dat kleedje zo wit dat ge het niet ziet op ne witte achtergrond, ofwel kan ik het niet laden.
|
13/01/12 21:19
|
Mephistopheles
|
ma Kant is toch sowieso niet synthetisch ...
|
13/01/12 22:47
|
Safie
|
ma Kant is toch sowieso niet synthetisch ...
en waarom niet? kant is maar een manier om een materiaal te verwerken. dat is gelijk breiwerk ofzo. De meeste kanten spullen die ge in de ketens kunt kopen is op basis van polyester!
edit: ok nevermind ik had uw hoofdletter niet gezien
|
13/01/12 23:50
|
Mephistopheles
|
hihi
Troost u, ik denk dat niemand het echt doorhad. U post is tenminste wel nuttig!
|
14/01/12 07:00
|
FreeHug
|
Ik had het door. Ik vond het gewoon absoluut niet grappig.
|
14/01/12 11:37
|
ChewChewMelon
|
Ofwel is dat kleedje zo wit dat ge het niet ziet op ne witte achtergrond, ofwel kan ik het niet laden.
Idem.
|
14/01/12 15:28
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|