Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 22:48
Online: 138
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

School «    ( 1 / 2 )    »
Babyspelletjes

tessadarling

Hey noxa!

Ik doe stage op een babyafdeling. Heel leuk en schattig natuurlijk maar ik ontbreek duidelijk de inspiratie voor creatieve spelen.
De baby's op zich kunnen niet zoveel, de oudste kan kruipen en trekt zichzelf op.
Ik moet een spel maken rond muziek (geen radio!), een spel rond geuren en een spel naar eigen keuze.
Rond geuren had ik gedacht aan theezakjes en koffiepads verstoppen onder een deken (niet echt origineel, ma bon.)
Het zou dus echt super zijn moesten er mensen een creatief brein hebben om mij te helpen! ;)
Mercikes.
11/01/12 18:35
Raptorrauw

Quote door tessadarling
Hey noxa!

Ik doe stage op een babyafdeling. Heel leuk en schattig natuurlijk maar ik ontbreek duidelijk de inspiratie voor creatieve spelen.
De baby's op zich kunnen niet zoveel, de oudste kan kruipen en trekt zichzelf op.
Ik moet een spel maken rond muziek (geen radio!), een spel rond geuren en een spel naar eigen keuze.
Rond geuren had ik gedacht aan theezakjes en koffiepads verstoppen onder een deken (niet echt origineel, ma bon.)
Het zou dus echt super zijn moesten er mensen een creatief brein hebben om mij te helpen! ;)
Mercikes.

Als je in die richting studeert zou je dat zelf moeten kunnen.
Zoek gelijkaardige spellen voor oudere vriendjes en pas ze aan de leeftijd aan :)
Door gevaarlijke en moeilijke dingen weg te laten of te vervangen :)
MAW maak je taak zelf :p
11/01/12 18:38
KCY

Shantalamassages, kiekeboespellekes,geluiden , licht, snoezelen,..
11/01/12 18:39
Raptorrauw

Quote door KCY
Shantalamassages, kiekeboespellekes,geluiden , licht, snoezelen,..

snoezelen is echt een tip en daar kan je alles inpassen zowel muziek, als geuren als smaken als voelen ...
11/01/12 18:39
JulieAndrews

Quote door KCY
kiekeboespellekes

qft, kiekeboe is het van het babyspel
11/01/12 18:40
KCY

En da duurde 1 second denkwerk ;) nu mag je zelf verder denken ;)
11/01/12 18:41
KCY

Er bestaan snoezelboeken met alle uitleg die je maar wil

11/01/12 18:45
JESSRD

Muziek: Je kan ze bijvoorbeeld een sambaballen laten maken, of sambaflessen daarna kan je ze gewoon in de speelruimte leggen om ermee te spelen
Je kan ook zelf bijvoorbeeld een instrument meenemen en er op spelen dit vinden ze ook leuk.

11/01/12 19:03
JESSRD

ge kunt trouwens met van die kleine baby's tot wss 18 maand niet echt een activiteit doen, buiten verven dan ofzo. die moeten gewoon allerlei dingen kunnen waarnemen zoals geluiden en geuren. Dus ge kunt mss wel voor geuren zo allerlei speelgoed een geurtje geven en praten met die kinderen wa dat is ofzo.
11/01/12 19:13
tessadarling

Quote door Raptorrauw

Als je in die richting studeert zou je dat zelf moeten kunnen.
Zoek gelijkaardige spellen voor oudere vriendjes en pas ze aan de leeftijd aan :)
Door gevaarlijke en moeilijke dingen weg te laten of te vervangen :)
MAW maak je taak zelf :p

Als ik nu specifiek voor baby's kies, heb je volkomen gelijk.
Maar stage op een babyafdeling hoort er nu eenmaal bij, ook al kies ik hier helemaal niet voor :)
11/01/12 19:15
MetalGirl

ja want baby's kunnen samba ballen maken. En die zelfgemaakte dingen zijn niet veilig voor baby's

uw theezakskes lijken mij overigens ook niet echt veilig. Geef ze dan eerder een babysmassage met een goeie massage olie met NATUURLIJKE etherische oliën in.

Ik heb ook niet altijd veel inspiratie gehad. Maar de bedoeling van uw opleiding is wel dat ge creatief leert denken en als dat niet lukt dat ge dan leert om dingen op te zoeken. En als ge nu een paar coole opdrachten vindt kunt ge die de rest van uw leven blijven gebruiken.
Want dingen zoals 'kiekeboe' blijven het doen.Denk vooral heel simpel.
11/01/12 19:15
MetalGirl

Quote door JESSRD
ge kunt trouwens met van die kleine baby's tot wss 18 maand niet echt een activiteit doen, buiten verven dan ofzo. die moeten gewoon allerlei dingen kunnen waarnemen zoals geluiden en geuren. Dus ge kunt mss wel voor geuren zo allerlei speelgoed een geurtje geven en praten met die kinderen wa dat is ofzo.

Dan is het meer de begeleidster die verft. En die kinderen gaan geen antwoord geven als ge vraagt wat dat is hoor. Ge kunt daar actieve dingen met doen maar het moet wel op maat zijn.
11/01/12 19:17
JESSRD

ja maar ik wil maar zeggen dat die echt niet in een groepje gaan zitten en naar u luisteren, kind per kind gaat dat wel. En natuurlijk gaan die niet tegen u praten nee, maar ge zou wel geleerd moeten hebben dat gij daar wel tegen moet praten! En sambaflesjes zijn wel veilig, heb ik al op een stageplaats gezien, je laats ze die verven, je stopt er samen met hun korrels in of alleen als het te moeilijk is, en draait het natuurlijk supergoed dicht
11/01/12 19:24
tessadarling

Quote door MetalGirl
ja want baby's kunnen samba ballen maken. En die zelfgemaakte dingen zijn niet veilig voor baby's

uw theezakskes lijken mij overigens ook niet echt veilig. Geef ze dan eerder een babysmassage met een goeie massage olie met NATUURLIJKE etherische oliën in.
Ik heb ook niet altijd veel inspiratie gehad. Maar de bedoeling van uw opleiding is wel dat ge creatief leert denken en als dat niet lukt dat ge dan leert om dingen op te zoeken. En als ge nu een paar coole opdrachten vindt kunt ge die de rest van uw leven blijven gebruiken.
Want dingen zoals 'kiekeboe' blijven het doen.Denk vooral heel simpel.

Ja inderdaad, de simpelste dingen zijn het best hé ;)
babymassage heb ik deze week al gedaan! :) toch merci
11/01/12 19:27
MetalGirl

voor muziek: zingt gewoon 'klappen in de handjes' en 'handjes draaien' als ge dat elke dag doet dan kunnen die zelfs die bewegingen meedoen.

11/01/12 19:30
pijlbord

Dat zijn baby's enfin. Wat k3 op de achtergrond en bubbelplastic in hun handen en die zijn blij.
11/01/12 19:31
DeTijd

Quote door pijlbord
Dat zijn baby's enfin. Wat k3 op de achtergrond en bubbelplastic in hun handen en die zijn blij.

Onderschat bubbelplastiek niet: ik heb soms zelfs nog moeite om dat kapot te knijpen
11/01/12 19:32
MetalGirl

Quote door pijlbord

K3? baby's horen dat niet graag ze. En dat wilt ge zelf toch ook niet aanhoren. En ze mag geen cdkes gebruiken. Gelukkig. Eigenlijk zou elke kinderverzorgster minstens 100 kinderliedjes moeten kennen voor ze haar diploma krijgt.
11/01/12 19:36
Raptorrauw

Quote door JESSRD
ja maar ik wil maar zeggen dat die echt niet in een groepje gaan zitten en naar u luisteren, kind per kind gaat dat wel. En natuurlijk gaan die niet tegen u praten nee, maar ge zou wel geleerd moeten hebben dat gij daar wel tegen moet praten! En sambaflesjes zijn wel veilig, heb ik al op een stageplaats gezien, je laats ze die verven, je stopt er samen met hun korrels in of alleen als het te moeilijk is, en draait het natuurlijk supergoed dicht

Ik heb dat deze zomer geprobeerd met kindjes van een jaar of 4 en die vonden dat heel moeilijk en morsen echt enorm. Elk kind onder drie steekt trouwens alles in zijn mond..
Echt goed is dat toch niet :)
11/01/12 19:38
JESSRD

daar heb je misschien gelijk in dan maak je alleen de flesjes, met rijst in, knikkers, ik gaf maar even dingen die nu direct in mij opkwamen zonder verder na te denken
11/01/12 19:42
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.022138 seconden.