| |
|
DeTijd
|
Misschien bij eigen keuze: een blokkendoos maken waar ge vormen moet doorsteken (piramide/kubus/cilinder)? Of is dat al te geavanceerd? Ze kunnen dan nog altijd zuigen op die blokken als ze het concept niet doorhebben :' )
Voor muziek: zo'n stok met een tamboerijn aan en twee koordjes met bolletjes aan de uiteinden + zelf liedjes zingen?
|
11/01/12 19:44
|
MetalGirl
|
tuurlijk is dat niet goed. Verf die dan gewoon niet. Die kunnen dat niet verven + die verf in hun mond is ook geen goed idee en ja die gaan dat in hun mond steken. Overigens kunnen die die stop er afdraaien en er in stikken. De kans dat dat effectief gebeurt is klein maar ge wilt dat niet op uw geweten hebben. Ge kunt dat natuurlijk wel doen als je ze die enkel geeft als je er zelf echt bijzit.
En ja natuurlijk weet ik dat ge daar tegen moet praten. Maar dat doe je sowieso tijdens een activiteit.
|
11/01/12 19:44
|
tessadarling
|
daar heb je misschien gelijk in dan maak je alleen de flesjes, met rijst in, knikkers, ik gaf maar even dingen die nu direct in mij opkwamen zonder verder na te denken
Ja tuurlijk, daar had ik ook aan gedacht. Zo'n spel heb ik twee jaar geleden gedaan, maar dit jaar verwachten ze het toch iets creatiever daarom dat ik inspiratieloos ben! Ik wil gewoon een keicool spel in elkaar steken dat superorigineel is, maar ik zit zo vast als iets
|
11/01/12 19:59
|
pijlbord
|
tuurlijk is dat niet goed. Verf die dan gewoon niet. Die kunnen dat niet verven + die verf in hun mond is ook geen goed idee en ja die gaan dat in hun mond steken. Overigens kunnen die die stop er afdraaien en er in stikken. De kans dat dat effectief gebeurt is klein maar ge wilt dat niet op uw geweten hebben. Ge kunt dat natuurlijk wel doen als je ze die enkel geeft als je er zelf echt bijzit.
Conclusies, baby's zijn dom en moeten tegen zichzelf beschermd worden.
(en ge kunt er geen spellekes mee spelen omdat ze van elk doodgewoon object een potentieel moordwapen maken)
|
11/01/12 20:20
|
Raptorrauw
|
En ja natuurlijk weet ik dat ge daar tegen moet praten. Maar dat doe je sowieso tijdens een activiteit.
grote blokken kan uiteraard geen kwaad. Maar alles wat klein is of makkelijk af te breken( en dus klein kan worden). Maar knikkers zou ik toch niet doen. Wanneer je met zoveel kinderen tegelijk bezig bent van die leeftijd kan er rap iets gebeuren dat je niet ziet.
Maar natuurlijk moeten ze ook dingen ontdekken en daarin moet je ze vrijlaten
De dingen die een baby'tje echter ontdekt moeten vaak nog niet zo gevaarlijk zijn
|
11/01/12 20:38
|
MetalGirl
|
Conclusies, baby's zijn dom en moeten tegen zichzelf beschermd worden.
(en ge kunt er geen spellekes mee spelen omdat ze van elk doodgewoon object een potentieel moordwapen maken)
ge moet die niet overbeschermen he. Maar het gaat hier wel om kleine baby's en over een crèche. Ten eerste zijn dat uw kinderen en ten tweede zitten er daar veel meer. In een thuis situatie is dat nog iets anders. En ge moet gewoon ook een beetje naar de leeftijd kijken. Op die leeftijd is veiligheid nu eenmaal een grote prioriteit.
Ge hebt gewoon een kei grote verantwoordelijkheid en zeker als stagiair moet ge ge daar extra met oppassen want dat zijn allemaal dingen waar uw mentors naar kijken.
|
11/01/12 21:03
|
Lotss
|
een kussensloop vullen met allemaal kleine balletjes of ballonentjes en de baby hier op leggen
|
11/01/12 22:00
|
Sstig
|
waaat is snoezelen?
|
13/01/12 17:19
|
KCY
|
Google is jouw vriend ook hoor!
|
13/01/12 22:29
|
Anko
|
Opdrachten verzinnen voor baby's is echt nie gemakkelijk, en tis nie omda ge die richting doet da die allemaal vanzelf komen. Ik moet er 16 doen en kzit na 4 al in de knoop ;p Gelukkig isda wel me kindjes tot 2,5 jaar.
Ik ben nu ook stage aan het doen in een kinderdagverblijf en gisteren hebben ze daar bellen geblazen. En zooo simpel maar die kindjes werden echt gek, zo leuk! Die bellen proberen te vangen enzo.
En goh ja, kleine kindjes houden van gekke bekken en gekken geluiden, dus bv. een boekje lezen en echt heel u gezicht gebruiken. Dan geen boekje me tekst maar een prentenboekje met dieren. En ge benoemt gewoon altijd die dieren en maakt de geluiden die die dieren maken.
Of de baby's bv. verschillende dingen laten voelen (ijzer, stof, zeep, lotion) of ze echt laten experimenteren met hun eten en laten smossen hoeveel ze willen, met hun handjes laten eten enzo.
|
14/01/12 14:08
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|