| |
|
crying
|
In maart vertrek ik als begeleiding op inleefreis naar Nicaragua voor 2 weken.
Jammer genoeg vertrek ik al onder de lesweek, terwijl wij examens hebben. Ik zit dus op het vliegtuig wanneer ik eigenlijk een examen heb.
Ik heb hier binnenkort een gesprek over met de ombuds van onze school, om het examen met toestemming te mogen uitstellen.
Stel nu dat hij mij geen toestemming geeft, dan ga ik gewoon langs de dokter en ben ik zogezegd ziek die dag.
Natuurlijk weet het school dan ook dat ik niet echt ziek ben.
Kunnen zij hier verdere stappen in ondernemen dan?
(Natuurlijk hoop ik dat de ombuds gewoon ja zegt, in mijn ogen kan je niet veel hebben tegen ontwikkelingssamenwerking )
|
10/01/12 22:18
|
odoaker
|
Als ge een doktersbriefke kunt voorleggen kunde evengoed écht ziek geweest zijn he, daar zullen ze wel geen probleem van maken moest het zo uitdraaien
|
10/01/12 22:21
|
crying
|
Dat was mijn gedacht ook, dat ik even goed écht ziek zou kunnen zijn, maar dat is natuurlijk té toevallig en ik wil nu ook gene hele hoop problemen met school :' )
|
10/01/12 22:22
|
pijlbord
|
Examens in maart? Okay dan. Ik zie niet goed in waarom ze daar een probleem van zouden maken? Zeker als die inleefreis van school uitgaat.
Maar wat bedoel je met 'uitstellen'? Want dat examen verzetten naar juni kan toch perfect zonder een examenkans te verliezen? (bij ons toch)
|
10/01/12 22:23
|
crying
|
Ik zit in een 6-weken systeem
& de inleefreis is niet vanuit onze school, dat is nog van onze middelbare school maar ik ben nog steeds actief bij die organisatie.
& uitstellen als in juni doen ja, maar voor het zelfde zeggen ze dat ik onwettig afwezig was ofzo & moet ik dat in augustus dan doen..
|
10/01/12 22:25
|
SanSan
|
Ze zit op kdg dus die werken met periodes.
Als ik jou was zou ik me gewoon uitschrijven voor dat examen en dan meedoen in tweede zit. Maar wrs gaat de ombuds hetzelfde zeggen of doen voor jou.
|
10/01/12 22:27
|
pijlbord
|
& uitstellen als in juni doen ja, maar voor het zelfde zeggen ze dat ik onwettig afwezig was ofzo & moet ik dat in augustus dan doen..
Maar ik bedoel wel 'wettig' uitstellen he. Als ge dat bij ons op tijd laat weten moogt ge een examen dat ge normaal in januari deed verzetten naar juni én als ge dan buist moogt ge nog altijd een tweede kans opnemen in de grote vakantie. Ge behoudt uw twee kansen dus.
Maar geen idee hoe dat dan bij u zit met uw 6 weken systeem.
|
10/01/12 22:33
|
crying
|
Ja; daarom moet ik met de ombuds gaan praten.
Ik vond alleen dat hij in zijn mailtje al niet zo heel hard te vinden was voor het idee, dus
|
10/01/12 22:34
|
pijlbord
|
Ze zit op kdg dus die werken met periodes.
Als ik jou was zou ik me gewoon uitschrijven voor dat examen en dan meedoen in tweede zit. Maar wrs gaat de ombuds hetzelfde zeggen of doen voor jou.
Maar het kan toch niet zijn dat ge door uitstellen automatisch in tweede zit terecht komt? Iedereen heeft toch recht op twee examen kansen per jaar, of is dat nu echt gelimiteerd tot scholen die de klassieke formule aanhouden?
|
10/01/12 22:39
|
crying
|
Als we ziek zijn geweest (of wettelijk afwezig), krijgen we nog een kans in juni
Dus zegt hij nu ja of nee, ik moet het examen sowieso pas in juni afleggen.
Ik vroeg me gewoon af of het school iets kan ondernemen als ik dan afkom met een ziekebriefje, terwijl ze weten dat ik niet ziek ben en eigenlijk op het vliegtuig zit.
|
10/01/12 22:44
|
pijlbord
|
Dus ge moet gewoon weten of ge reglementair afwezig moogt zijn voor een examen als ge het laat weten eigenlijk? (nog beter dan een ziektebriefje he).
Dat moet ge maar is opzoeken in het examenreglement van uw school, dat staat er vast wel in. Het is maar iets van een tien pagina's ook (ik zocht het net op omdat ik wou weten hoe het zat met die examenkansen)
|
10/01/12 22:51
|
SanSan
|
Maar het kan toch niet zijn dat ge door uitstellen automatisch in tweede zit terecht komt? Iedereen heeft toch recht op twee examen kansen per jaar, of is dat nu echt gelimiteerd tot scholen die de klassieke formule aanhouden?
Door u uit te schrijven laat ge die kans gewoon passeren lijkt me maar maakt ge wel dat ge geen van uw 4 examenbeurten kwijt bent. Want ik denk niet dat ze het een geldige reden voor uitstel vinden daar ge de examenperiode behoorlijk ver op voorhand weet en iedereen dan eigelijk voor zijn vakantie enzo uitstel kan vragen.
|
10/01/12 22:56
|
crying
|
Het is dan ook geen vakantie + ik had het school al gecontacteerd voor ze zeker wisten of ik dan examens had of niet, ze hebben gewoon nu pas iets laten weten
Hij wou wat extra achtergrond, ik heb een document van 9 pagina's dat ik hem kan voorleggen dus afwachten, ik hoop dat hij het gewoon een geldige reden gaat vinden!
Het is ook niet of dit nog maar pas gepland is, ik ben hier al een jaar mee bezig, met de voorbereidingen en dergelijke.
|
10/01/12 22:59
|
pijlbord
|
Door u uit te schrijven laat ge die kans gewoon passeren lijkt me maar maakt ge wel dat ge geen van uw 4 examenbeurten kwijt bent. Want ik denk niet dat ze het een geldige reden voor uitstel vinden daar ge de examenperiode behoorlijk ver op voorhand weet en iedereen dan eigelijk voor zijn vakantie enzo uitstel kan vragen.
Dat is dan afhankelijk van school tot school. Ik heb morgen examen HRM bijvoorbeeld, tot 22 december (ofzoiets) kon ik nog aan mijn school laten weten als ik daar geen zin in zou hebben. En dan mocht ik gewoon examen HRM doen in juni én in augustus moest ik een buis hebben.
Maar bon, dat is bij dat meisje van het topic ook zo precies, ik vind het alleen vreemd dat ge daar blijkbaar niet gewoon kunt zeggen 'ohja, zet dat is in juni aub' aangezien dat bij ons zo vlot gaat. (hoewel ja, als ge met 6 weken systeem zit..)
|
10/01/12 23:01
|
jesss
|
Wij moeten gewoon onze examens doen op de datum dat ze gepland staan. Als wij niet kunnen dan is dat pech en kan je tweede zit doen. Als wij ziek zijn (of bijvoorbeeld een begrafenis van ouders) hebben wij KANS op een inhaalexamen aan het einde van de examenreeks. Er is echter geen garantie op een inhaalexamen. Dus het kan best dat je door ziek te zijn, maar één examen kans hebt, namelijk tweede zit.
Ik vind eerlijk gezegd op reis gaan geen geldige reden om geen examen te moeten doen. Maar als het een mooi project is dat in de richting van je studies past, is het misschien nog wel te verantwoorden
|
10/01/12 23:24
|
lean
|
Amai, bij ons is een doktersbriefje niet genoeg, die gaan na of ge wel echt ziek waart en dan doen ze nog moeilijk .. Die zien ons graag terug in augustus denk ik .. :' )
|
11/01/12 06:27
|
pijlbord
|
Wij moeten gewoon onze examens doen op de datum dat ze gepland staan. Als wij niet kunnen dan is dat pech en kan je tweede zit doen.
Wat een gelul (niet van u he, van uw school). Ik zou toch denken dat de twee examenkansen een basisrecht zijn van elke student. (mits op tijd verwittigen indien je een examen niet wil meedoen)
|
11/01/12 12:46
|
mawy
|
het school.. de school. DE!
|
11/01/12 13:59
|
KissTheGun
|
KdG kennende = meteen 2e zit. Bij ons was er iemand zijn ma gestorven, en zelfs die kreeg geen uitstel. Ikzelf kreeg voor ziekte een gespreide examenperiode en een examen in augustus. Ze zijn daar ni lief.
|
11/01/12 14:00
|
CivilChaos
|
leer prioriteiten maken. die reis is van uw middelbare school. ge zit in t hoger waar ge examens hebt. leer eens kiezen
k zie t probleem niet
|
11/01/12 19:03
|
| |
|