| |
|
crying
|
@civilchaos, ik ben al 3 jaar actief binnen de nicajongeren waarbij we veel activiteiten organiseren om onze projecten in Nicaragua te steunen en verder te laten ontwikkelen..
Dat is een van mijn prioriteiten!
|
11/01/12 20:22
|
jesss
|
Wat een gelul (niet van u he, van uw school). Ik zou toch denken dat de twee examenkansen een basisrecht zijn van elke student. (mits op tijd verwittigen indien je een examen niet wil meedoen)
Tja, ik heb daar nooit zo over nagedacht, omdat ik dat nooit gekend heb dat ge uw examen moogt verzetten naar het volgende semester bv.
Ge hebt twee kansen hé... Het is uw keuze als ge die ni neemt, die eerste kans. Als je liever op reis gaat, dan is dat uw keuze. Ik vind niet dat de school dan moeite moet doen voor u om een examen op een ander moment te doen. Want dat is sowieso extra werk: planning, lokaal, toezicht, ander examen opstellen, enz.
Natuurlijk als je ziek wordt of iets anders aan de hand hebt buiten uw wil, is dat niet eerlijk. Dan krijgde doorgaans wel een inhaalexamen, maar dat is niet 100% gegarandeerd. Dat vind ik dan weer wel unfair.
|
12/01/12 10:55
|
pijlbord
|
Tja, ik heb daar nooit zo over nagedacht, omdat ik dat nooit gekend heb dat ge uw examen moogt verzetten naar het volgende semester bv.
Ge hebt twee kansen hé... Het is uw keuze als ge die ni neemt, die eerste kans. Als je liever op reis gaat, dan is dat uw keuze. Ik vind niet dat de school dan moeite moet doen voor u om een examen op een ander moment te doen. Want dat is sowieso extra werk: planning, lokaal, toezicht, ander examen opstellen, enz.
Natuurlijk als je ziek wordt of iets anders aan de hand hebt buiten uw wil, is dat niet eerlijk. Dan krijgde doorgaans wel een inhaalexamen, maar dat is niet 100% gegarandeerd. Dat vind ik dan weer wel unfair.
Ik snap het verschil niet tussen ziek zijn en bewust zeggen dat ge het wilt verzetten. Het gevolg is in beide gevallen hetzelfde. Maakt het uit dat ge bewust een keuze maakt en uw examen verplaatst versus toevallig ziek zijn en het daarom doen? Dat kunt ge toch alleen maar toejuichen, mensen die bewust met hun vakken omgaan en dat zelf kunnen indelen.
Flexibilisering van het onderwijs is nu eenmaal een feit, ik zie er echt geen enkel probleem mee dat iemand zich (goed op voorhand!) uitschrijft voor een vak en dan geen kans verliest.
En uw argument over toezicht, lokaal, ander examen: Daarom dat ik nog wel begrijp dat dat in een zes wekensysteem moeilijker is ofzo. Vak A wordt misschien alleen maar in het begin van het jaar gegeven. Bij ons worden (zowat) alle vakken heel de tijd door gegeven. Die van Sociologie geeft les/neemt examens af in beide semesters, dus dat maakt absoluut niks uit als iemand van semester 1 zich naar semester 2 zet.
|
12/01/12 11:58
|
crying
|
Toch toestemming gekregen om het in juni te doen
|
27/01/12 17:18
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|