| |
|
prullenbak
|
Even basic zeggen wat Onlive is: de toekomst van gamen.
Onlive stelt je in staat elk spel overal te spelen, zolang je maar over een internet verbinding beschikt.
Je draait het spel op een van hun servers ver weg en zo stream je het beeld naar je PC/mac/tv.
Het is een geniaal systeem om 2 redenen, weg met diversiteit tussen alle consoles of pc en weg met de zware systeem eisen. Aangezien je toch alleen maar een gestreamed beeld hebt moet je pc niet hard werken om het beeld gerendered te krijgen.
Het enige nadeel dat ik gevonden heb is dat je beeldkwaliteit afhangt van je internetsnelheid, dus je zal al iets moeten hebben in de buurt van fibernet om van volle hd graphics te kunnen genieten.
Wat vinden jullie er van?
De website waar je gratis een trial kan doen.
|
09/01/12 15:06
|
Jilltheripper
|
Dus ik ga skyrim kunne spelen zonder ne nieuwe pc te kopen?
|
09/01/12 15:08
|
prullenbak
|
Skyrim hebben ze helaas niet in de aanbieding, maar wel andere topgames!
Kijk maar eens op de site, tziet er goed uit.
|
09/01/12 15:09
|
pijlbord
|
Past wel mooi in het plan van de games industrie om echte fysieke games te laten verdwijnen. Geen tweedehandsgames meer.
Ik zal dat misschien later wel is testen als ik wat meer tijd heb, klinkt op zich wel interessant. Al denk ik niet dat zoiets zou draaien op mijn prutlaptop met verschrikkelijk internetverbinding.
|
09/01/12 15:10
|
zwanstnanihe
|
Er zijn wel veel mensen met kut verbinding. Hoe past dit in het plaatje? De toekomst van het gamen.. on verra.
|
09/01/12 15:17
|
DeManMetDeHoed
|
Waarom zou iemand dat willen als ge daar Skyrim niet mee kunt spelen?
|
09/01/12 15:32
|
Matva
|
Oud nieuws een beetje he En over het algemeen wordt dit systeem eerder negatief onthaald door gamers.
|
09/01/12 15:56
|
Jilltheripper
|
Waarom zou iemand dat willen als ge daar Skyrim niet mee kunt spelen?
Misschien komt Skyrim er nog bij?
Fingers crossed.
|
09/01/12 16:03
|
zwanstnanihe
|
Giga bedrijven als sony etc zullen dit nooit toelaten de industrie te veroveren.
|
09/01/12 16:14
|
whynot2000
|
Skyrim zit vol bugs. Als er dan iets mis loopt wordt iedereen boos op onlive ipv op skyrim.
|
09/01/12 16:27
|
nimmegeers
|
Ik geloof er niets van dat dit de toekomst is. Zeker in deze tijd nog niet met de verbindingen die we nu hebben.
Also: ge kunt dan geen mods, skins, enz. installeren want ge kunt niet aan uw files? Of wel?
Nee sorry, het klinkt niet echt als iets dat mij kan boeien.
|
09/01/12 16:47
|
zonde
|
Kijk, dit gaat nooit echt van de grond komen hoop ik. Waar blijft de charme van het pc gamen dan nog? Is dat dan zo erg dat er een groot verschil is tussen de couch gamers en de pc gamers? Nie echt eh. En zoals Zwanstnanihe zegt, ge gelooft nu toch echt niet dat de groten zoals Intel, Amd of zelfs fucking Alienware dit gaan toelaten? Diezelfde bedrijven die ook nog eens miljoenen pompen in het sponsoren van talloze game eventen gaande van MLG, Dreamhack, Intel Extreme Masters tot uwe "LAN-party in't schoolke".
In principe zijtge een een interactief youtube filmke aan het kijken wat wilt zeggen, hoe beter de kwaliteit hoe zotter uw internet moet zijn. Ik weet niet honderd procent zeker hoe die verhoudingen juist liggen maar ik kan mij best wel inbeelden dat alsge iets wilt spelen aan laat ons zeggen 720p(HD) datge toch al een redelijk zware connectie moet hebben. Daarbovenop leven we nog eens in België... het land van het "ongelimiteerd" surfen ahum. Games streamen vergt zeer veel bandbreedte tbh. Toen ik het testte bij iemand thuis mét een fibernet connectie was het beeld nog altijd niet te vergelijken met desktop kwaliteit. De graphics bleven nogal wazig en blurry. Niet dat het om van te spauwen was maar dit was dan zogezegd de top-notch kwaliteit van Onlive?Bovendien was er ook een voelbare lag tijdens het spelen.
En heel dat gezever van "weg met diversiteit tussen pc en console" alle platformen zullen nog altijd hun exclusives behouden ze.. of denkt ge dat ge nu plots Halo gaat kunnen spelen op Onlive?
Ik zou het bovendien pas helemaal geweldig vinden als er mensen daadwerkelijk serieus wat spellen kopen op dat platform waarna het x aantal maanden later de boeken toe moet doen. Daar staat ge dan.
|
09/01/12 17:19
|
Mephistopheles
|
Ik hoop dat dit niet de toekomst is, waarom heb ik anders een kickass gamepc gekocht?
Trouwens, ik denk niet dat gamers dit echt willen? Ik ben trots op mijn bakske, dat Skyrim op ultra kan spelen en waarop ik mods kan installeren.
Trouwens, het zou wel kunnen dat je mods etc op zo'n systeem kan implementeren hoor. Kijk naar pc's in een bedrijf, dat zijn quasi lege hulzen die draaien op een server, en die toch gepersonaliseerd kunnen worden.
Soit, dit gaat nooit echt hard van de grond komen omdat 1: inet over het algemeen niet snel genoeg is. 2 de game industrie dit nooit gaat aanvaarden. 3 de game-community dit niet gaat aanvaarden.
|
09/01/12 17:41
|
nimmegeers
|
Ahja en geen internet = no gaming.
|
09/01/12 17:43
|
Mephistopheles
|
nimmegeers, dat gaat sowieso het geval worden hoor. Hoe meer steam rond zich heen grijp hoe minder offline people zullen kunnen gamen (als ze niet willen cracken).
|
09/01/12 17:45
|
nimmegeers
|
Ja oké dat is wel waar, maar op smallband kunt ge steam nog op krijgen. :' )
Niet dat ik er ooit zelf last van heb gelukkig.
|
09/01/12 17:47
|
whynot2000
|
Ohja, over beeldqualiteit. Bij film is HD nu meestal 720p, dat is ook wat onlive biedt als hoge qualiteit.
Die 720p slaagt op de vertikale resolutie (dus hoeveel pixels hoog uw scherm is) en komt overeen met 1280*720.
Dat zijn niet veel meer pixels dan de standaard van 10 jaar terug toen de meeste schermen 1024*768 resolutie hadden.
Uit statistieken uit Nov 2011 blijkt dat 25% van de mensen op steam een resolutie van 1920*1080 spelen (HD 1080p, meer dan twee keer zo veel pixels als 720p), en dat slechts 5% speelt op een resolutie gelijk aan of lager dan 720p (wat onlive biedt als maximum).
Dat is een toegave die niet veel mensen bereid zijn te maken geloof ik.
|
09/01/12 18:46
|
Matva
|
Steam > Offline mode > Profit
En idd, 720p is vreselijk weinig voor de hardcore-gamers met hun 24 inch schermen en meer dan HD resoluties
|
09/01/12 20:32
|
nimmegeers
|
Feit, maar ge kunt niet alles in offline mode spelen.
|
09/01/12 20:33
|
| |
|