| |
|
| 'gratis' elektriciteit - Kapagen |
RevolutionForSale
|
Ik heb een tijdje terug iets opgevangen over een zogenaamde Kapagen, een uitvinding van Nicolas Tesla. Zoals sommigen wel weten had Tesla zogezegd een generator uitgevonden die elektriciteit uit de grond haalt, en hij zou ook een technologie ontworpen hebben om elektriciteit draadloos te transporteren. Nu, Tesla is later door veel wetenschappers voor gek verklaard en veel van zijn uitvindingen worden als pure nonsens afgedaan. Maar sommige complottheoristen beweren dat dit doelmatig gedaan is om de macht van de energielobby's te bewaren. Ik vroeg me af in hoeverre zijn uitvindingen écht nonsens zijn maar ik heb niet genoeg kennis over elektromechanica en stuff en daar over te oordelen.
Anyway:
The purpose of the Kapagen is to suck the free electrons from the Earth. The Earth is a big capacitor which contains free electric charges. If it is possible to create or to find a potential imbalance between two points in the ground, it seems possible to suck additional electrons from the ground and thus to create an increase of the current flow through a wire connected between these two points.
The Kapagen project is still under researches because its principle really worth to be deeply explored...... Kapagen
Crappy website, altijd verdacht, ook bijna geen info over te vinden op google. Willen sommigen cruciale baanbrekende kennis voor ons verborgen houden of zijn Tesla zijn uitvindingen pure bullshit?
Laat u gaan, noxa!
|
08/01/12 16:15
|
nimmegeers
|
Hoe toevallig, ik had het gisteren nog over draadloze elektriciteit. Dat bestaat ondertussen toch al enkele jaren.
Van dit heb ik precies nog niet gehoord.
|
08/01/12 16:19
|
RevolutionForSale
|
Ja maar wat bedoelt gij met draadloze elektriciteit? Ik heb het nie over uw gsm op een matje leggen en dat die dan door inductie wordt opgeladen eh. Ik heb het echt over hoge spanning over ettele kilometers 'verzenden' door de lucht eh.
+ Kut, Kapagen is precies nie van Tesla maar van Kapadzne (makes sense) ma Tesla is wel met het idee afgekomen
|
08/01/12 16:22
|
pijlbord
|
Dude, ge doet precies alsof er op de wereld alleen debielen bestaan en daarnaast de bozo's van de energiemaatschappijen.
Er zijn meer dan genoeg mensen met de kennis en de interesse die kunnen weten/proberen of die technologie werkt. En aangezien ik tot vorige maand nog altijd maandelijks mijn elektriciteitsfactuur moest betalen ga ik ervan uit dat gratis stroom een fabeltje is.
Tesla was in vele opzichten een genie, maar tegen het einde van zijn leven sloeg hij wel serieus door ze (zie zijn aardbevingsmachine enal)
|
08/01/12 16:26
|
Umleitung
|
Ik heb het echt over hoge spanning over ettele kilometers 'verzenden' door de lucht eh.
Dat kán, maar het geeft heel grote verliezen en gaat gepaard met veel licht en lawaai
|
08/01/12 16:27
|
nimmegeers
|
Wat ik gezien heb ging vooral over kleine dingen zoals inderdaad gsm opladen, beeldschermen inschakelen enz.
Maar daar gaat dit niet over zeker? Allez het heeft allemaal wel met elkaar te maken I guess. Alleen is dit niet draadloos bedoelt denk ik? (misschien is dat ook wel mogelijk, who knows)
Tesla zit achter veel dingen hé.
En idd @ Umleitung :' )
|
08/01/12 16:27
|
Brainfart
|
Gratis energie lijkt me ook zever: zolang iemand iets doet, al is het maar kijken of alles nog bolt, betaalt ge hem voor zijn (of tegenwoordig ook haar) diensten. Ik ken niet veel van economie, maar dat lijkt me een basisprincipe... Maar uiteraard kan het tegenwoordig goedkoper en groener.
|
08/01/12 16:32
|
TheCat
|
Simpel:
1) Vermeldt Tesla
2) Praat over gratis energie
3, 4, 5, 6, 7) Praat over complottheorieën van energielobby's
8) Ze hebben het over apparaten laten werken zonder energieverlies
9, 10, 11, 12) Praat over complottheorieën van energielobby's
^ Onbetrouwbaar, zever, gobbledigook, bespaar u de moeite.
Anyway, op welke manier ge ook energie probeert te winnen, het moet ergens vandaan komen. En zo gauw als ge er iets mee probeert te doen, verliest ge energie. Hoe hard ge ook probeert of hoopt, daar geraakt ge niet voorbij. Jammer, maar helaas.
|
08/01/12 16:32
|
stoffelmans
|
mjah als je elektriciteit draadloos wilt vervoeren naar kilometers ver dan zulde toch last hebben met de omgeving denk ik.. alleja wandel ff onder een elektriciteit weg en word ff geelektrocuteerd?
denk dat 40000 volt niet echt doenbaar is om omveilig door de lucht te laten gaan. + dan zou je het kunnen aftappen en dan zouden er maatschappijen niet weten wie wat pakt?
ma ja
|
08/01/12 16:38
|
RevolutionForSale
|
Simpel:
1) Vermeldt Tesla
2) Praat over gratis energie
3, 4, 5, 6, 7) Praat over complottheorieën van energielobby's
8) Ze hebben het over apparaten laten werken zonder energieverlies
9, 10, 11, 12) Praat over complottheorieën van energielobby's
^ Onbetrouwbaar, zever, gobbledigook, bespaar u de moeite.
Anyway, op welke manier ge ook energie probeert te winnen, het moet ergens vandaan komen. En zo gauw als ge er iets mee probeert te doen, verliest ge energie. Hoe hard ge ook probeert of hoopt, daar geraakt ge niet voorbij. Jammer, maar helaas.
Ik heb geen standpunt ingenomen hé, ik blijf kritisch tegenover alles. En gratis was slechts een crowdpleaser, ik weet dat het sowieso niet gratis is maar you get the point. En tuurlijk, energie moet altijd ergens vandaan komen, ik ken mijn basis fysica wel hoor. Maar:
als gij een tl;dr wilt opstellen, hier komt mijn samenvatting dan:
1) Was Tesla een krankzinnige uitvinder?
2) Is stroom uit 'aardstromen' halen realistisch?
3) Wordt bepaalde technologie van Tesla achtergehouden om controle te houden over mensen en staten?
4) Ik vel geen waardeoordeel eh! Ik ga niet blind in dingen geloven. Daarom stel ik de vraag ook eh
Edit: Tesla had effectief een zendtoren waaruit hij stroom 'uitzond' en honderden meters ver lampen kon laten branden. Plus @hierboven, ja duh, natuurlijk kunnen mensen dat dan aftappen, dat is nu net het hele punt. En daarom beweren sommigen dat het een complot is en blablabla. maar Complotten moeten sowieso altijd met een korrel, wa zeg ik, een hele zak zout genomen worden.
+ Nikola ipv. Nicolas, voor de spellingsnazi's
|
08/01/12 16:40
|
nimmegeers
|
mjah als je elektriciteit draadloos wilt vervoeren naar kilometers ver dan zulde toch last hebben met de omgeving denk ik.. alleja wandel ff onder een elektriciteit weg en word ff geelektrocuteerd?
denk dat 40000 volt niet echt doenbaar is om omveilig door de lucht te laten gaan. + dan zou je het kunnen aftappen en dan zouden er maatschappijen niet weten wie wat pakt?
ma ja Euhm dunno of dat met die grote afstanden/hoeveelheden hetzelfde zou werken/werkt als met de kleine maar dat voel je dus niet hé... En is ook niet schadelijk.
|
08/01/12 16:44
|
stoffelmans
|
Euhm dunno of dat met die grote afstanden/hoeveelheden hetzelfde zou werken/werkt als met de kleine maar dat voel je dus niet hé... En is ook niet schadelijk.
met de kleine niet, kweet niet hoeveel volt dat is? al zeker niet zoveel gezien er een adapter op je oplader staat.
daarentegen moeten hoogspanningsdraden al goed geisoleerd worden zodat de inductie tegengehouden kan worden zodat alle elektrische toestellen niet ontregelt raken of kapot gaan.
en aangezien we nu met die hoogspanning werken zal die draadloze manier niet zo geweldig zijn als het over kleine voltages gaan.
|
08/01/12 16:48
|
Mephistopheles
|
Ik weet dat Tesla een uitvinding had voor draadloze elektriciteit. (over de hele wereld, kweet niet precies meer hoe het werkt, maar op youtube staat een filmpje ergens, en ze hebben dat op kleine schaal getest en dat werkt. Tesla zelf heeft dat ook getest tot 48km dacht ik)
Dat is toen in den tijd afgeschoten omdat ze toen geen enkele manier hadden om dan te zien hoeveel elektriciteit iemand verbruikte (en dat vonden de energiemaatschappijen niet zo tof).
Gratis elektriciteit heb ik wel nog niet gehoord.
btw: tesla patenten
Wireless energy transfer
|
08/01/12 17:00
|
RevolutionForSale
|
^ Hmm, zowel die draadloze elektriciteit als 'radiant energy' (uit de grond) staat er tussen. Dus... Tesla's ideeën zouden verder uitgewerkt mss wél nuttig zijn?...
En ik had echt nie gratis elektriciteit als titel mogen pakken eh Da was om volk te lokken maar theoretisch inconsistent
|
08/01/12 17:04
|
pijlbord
|
Dude, als ge elektriciteit op een zinvolle manier uit de grond kon halen dan was onze factuur nu minimaal.
Ik krijg het van die samenzweringsmensen he. "ik ben een kritische mens hoor, maar dat chemtrails bestaan is wel een feit". Meh.
|
08/01/12 17:08
|
Mephistopheles
|
Natuurlijk zijn Tesla's ideeën nuttig, hij had gewoon de pech om de rivaal van Edison te zijn (die veel populairder was, en een beter zakenman was)
|
08/01/12 17:09
|
josxhetxduffexei
|
TheCat has spoken.
/close thread
edit: lol @ chemtrails
|
08/01/12 17:12
|
TheCat
|
Ik heb geen standpunt ingenomen hé, ik blijf kritisch tegenover alles. En gratis was slechts een crowdpleaser, ik weet dat het sowieso niet gratis is maar you get the point. En tuurlijk, energie moet altijd ergens vandaan komen, ik ken mijn basis fysica wel hoor. Maar:
als gij een tl;dr wilt opstellen, hier komt mijn samenvatting dan:
1) Was Tesla een krankzinnige uitvinder?
2) Is stroom uit 'aardstromen' halen realistisch?
3) Wordt bepaalde technologie van Tesla achtergehouden om controle te houden over mensen en staten?
4) Ik vel geen waardeoordeel eh! Ik ga niet blind in dingen geloven. Daarom stel ik de vraag ook eh
Edit: Tesla had effectief een zendtoren waaruit hij stroom 'uitzond' en honderden meters ver lampen kon laten branden. Plus @hierboven, ja duh, natuurlijk kunnen mensen dat dan aftappen, dat is nu net het hele punt. En daarom beweren sommigen dat het een complot is en blablabla. maar Complotten moeten sowieso altijd met een korrel, wa zeg ik, een hele zak zout genomen worden.
+ Nikola ipv. Nicolas, voor de spellingsnazi's
1) Wel, Tesla was een (briljant) uitvinder, en tegen het einde van zijn leven krankzinnig, dus ja, hij was een krankzinnig uitvinder Mijn punt was voor dat Tesla vaak te pas en te onpas erbij wordt gesleept als miskend genie om zotte theorieën te staven. Dat meestal al een eerste indicatie dat wat volgt de moeite al niet meer gaat zijn.
2) Ik denk dat ge dan beter gaat kijken naar de oorzaak van zulke spanningsverschillen. In ieder geval lijkt het me vrij onbetrouwbaar, en zeker niet iets dat ge gaat kunnen blijven aftappen.
3) Nope. Tesla zijn technologieën staan allemaal in publieke patenten. Zoek het patent op, en ge kunt zien hoe het werkt. Koop het patent op en ge kunt het gebruiken. Maar zijn nuttige zaken zullen ondertussen toch wel ongeveer allemaal gebruikt zijn denk ik, de mens is al zo lang dood. Maar voor details kunt ge zoiets beter aan een ingenieur vragen om eerlijk te zijn.
4) Tuurlijk, maar de tweede grote indicatie is "Oh nee ik ben zo geniaal maar er is een complot dat mij tegenwerkt!" Vaak vergelijken zulke mensen zichzelf ook met Einstein of Galileo, waarbij ze dan ook nog eens verkeerd vermelden dat Einstein als krankzinnig en fout beschouwd is geweest. Zulke complotten komen niet echt voor, zo'n mensen worden gewoon genegeerd omdat ze fout bezig zijn, en het niet willen inzien.
En ja, Tesla had inderdaad interessante ideeën op basis van draadloze energie, het probleem is dat daar enórme verliezen mee gepaard gaan. Ik dacht dat ze tegenwoordig in labo's topefficiënties halen van 60% oid. Dan lijkt me een stuk koperdraad toch veel beter. Misschien kunt ge het verbeteren door met lasers te gaan werken, maar dan hebt ge weer electro-optische en optoelektrische transfos, atmosferische interferentie, vogels die gebraden uit de lucht vallen, etc... Niemand hoeft het tegen te werken, omdat het op afstanden gewoon hopeloos inefficiënt is.
|
08/01/12 17:29
|
RevolutionForSale
|
Met dank aan TheCat
/thread (nu pas, jossexhetxduffexei!)
@Pijlbord, heb ik gezegd dat chemtrails bestaan?
|
08/01/12 17:36
|
pijlbord
|
Mnee, maar ge hebt wel gezegd dat er misschien een manier is waarop we op magische wijze energie uit de grond kunnen halen en dat die technologie wordt achtergehouden door de energieconcerns.
Toegegeven dat chemtrails nog een pakske idioter zijn maar ge komt toch ook al in de buurt.
|
08/01/12 17:42
|
| |
|