Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 22:25
Online: 151
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Reizen «    ( 1 / 1 )    »
Reishulp

AlvlezigeKlier

Hallo.

Ik studeer dit jaar af van 'de middelbare school' (hehe) en ga samen met een vriendin reizen. Het is moeilijk om te zeggen hoelang we gaan, aangezien we geen enkele weet hebben van wat wij gaan vinden of niet vinden. Ons plan is om door West-Europa te trekken, heel Turkije door (met trein, te voet, liften enzoverder), door Georgië, misschien van Georgië naar Kazachstan vliegen misschien door Rusland, een stuk door Kazachstan, vliegtuig nemen naar Nepal en dan doortrekken tot in India. Het doel van onze reis is rust vinden, leren, ontdekken en zien.

Ik zoek iemand die ervaring heeft met rondtrekken en een minimum aan bezit hebben,
die mij kan vertellen hoe hij/zij de reis ervaart heeft,
inventieve tips misschien,
die tips heeft hoe aan geld of eten of verblijf geraken,
die mij kan vertellen waar we zeker rekening mee moeten houden
of die mij gewoon zin heeft om wat te vertellen.
Ons plan is om in Europa te werken (iets als, van stad naar stad trekken, werken voor een paar dagen of weken of een maand en dan verder gaan tot we genoeg geld hebben), wild te kamperen, coachsurfen, wassen in beekjes,...
Nu klinkt het als een tamelijk onrealistisch plan en daar word ik triest van
dus ik heb woorden nodig, liefst in een berichtje.

Groet, een fijne avond :)
07/01/12 17:20
RevolutionForSale

Zorg voor een goeie tent (maximum 3 kilo, en dat is al zwaar) en een goeie rugzak. Investeer daar echt in, want met een aldi-rugzak en een werptentje gaat ge snel vloeken (maar ik ook doenbaar hoor, daar niet van). Ergens werken voor een paar dagen/weken klinkt idyllisch maar in werkelijkheid moet ge u afvragen wie iemand gaat aannemen die de job niet kent (in de informelere sectoren), en formele sectoren werken via interim. Buiten de EU moet ge een visum hebben om te mogen werken, en zoals ik zei, jobs in't zwart vereisen meestal taalkennis.
Couchsurfen lijkt mij echt een strak plan, kraakpanden zijn ook wel te doen maar daar is veel verschil in. Liften is heel doenbaar in Europa, check zeker Hitchwiki , daar gaat ge HEEL VEEL tips vinden, ook omtrent eten, drinken,...
Wildkamperen mag ook nie overal, ook de regulering voor elk land eens checken. Ik zou zeggen, probeer al es tot in Turkije te geraken en zie daar wa ge verder gaat doen. Want tot in India is quite a bold plan, waarmee ik niet wil zeggen dat het onmogelijk is. Succes!
07/01/12 18:18
Iphigenia

ik zeg: maak uw een couchsurf account aan
bijna alleen maar goeie ervaringen mee (ale een keer bijna aangerand maar voor de rest supertof hahah)

dat zal u al verblijfkosten sparen :p
07/01/12 19:03
findus

als ge regelmatig de trein denkt te nemen: zeker een interrailpas nemen. internationale treinen zijn vrij duur, dus ge haalt het er wel snel uit. het nadeel is dat ge soms moet reserveren en dan nog is enkele euro's daarvoor moet bij betalen. ge weet dus best al wat u volgende stad is waar ge hene wilt, zodat ge u opties kunt checken wnr ge wilt gaan
voordeel is wel dat het super chill is om zo te reizen

investeren in goed materiaal is zeker een must: ne rugzak van 10 kilo is zwaar genoeg als ge daar rond mee wilt gaan
aangezien ge dus niet veel kleren ofzo kunt mee nemen: gewoon wasmiddel mee nemen en regelmatig wassen

voor eten: overal hebben ze wel supermarkts, dus gewoon zorgen voor een gamel en gasvuurtje en zelf koken. in de as adventure hebben ze ook van die maaltijden waar ge gewoon kokend water moet bij doen en die super voedzaam en ook wel lekker zijn. is wel een 4euro de maaltijd ofzo denk ik, maar het is wel veel beter dan zo gewoon noedels van de winkel
ik ben in september een paar steden gaan doen met de interrailpas en dan de tent telkens ergens in de buurt gezet en wij hadden die pakjes mee voor als we een reisdag hadden, omdat we daar vaak echt wel moe van waren
07/01/12 19:27
Valeriehie

Ik zou vooral zien dat ge veel geld hebt voor ge vertrekt, als ik u reisroute lees :) En op tijd visums enzo beginnen regelen. Uw plan om ergens te werken lijkt me vrij onrealistisch als ge zo fel wilt rondtrekken. Niemand gaat u aannemen als ge daar maar een week wilt blijven hé. Tenzij ge in elke stad een paar maand wilt zitten natuurlijk.
08/01/12 14:01
Nakkeskud

't Lijkt me ook dat je dan nu al visums moet beginnen aanvragen. En werken is denk ik moeilijk (zeker in Rusland, als je geen Russisch spreekt?), maar vooral ook omdat je nergens voor een week gaat kunnen werken, dan moet je er langer blijven, en dan kunnen verblijfskosten wel eens hoog oplopen? 't Lijkt me wel dat je gewoon nu kan gaan werken, dan rondtrekken (en zien dat je de reis niet overdreven duur maakt) en terug komen als je geen geld meer hebt.
08/01/12 14:42
JulieAndrews

Als prostituee vind je overal werk, ook in't zwart :]
08/01/12 15:34
Vacuum

Niet voor 't een of 't ander, maar zou ge niet eerst een "oefentrip" ondernemen eer ge aan het grote werk begint? Ik heb dat ook gedaan, en da's heel handig: ge leert op zo'n oefentrip wat ge allemaal zeker nodig hebt, en wat zeker niet. Ik wil ook niet beweren of insinueren dat ge niks gewoon zijt, maar de trip die ge wilt maken is wel... too hardcore.
Overigens: wildkamperen, wassen in riviertjes... Allemaal heel mooie en gezellige en leuke vooruitzichten, maar in de realiteit is dat wel wat anders; of toch als ge van stad naar stad denk te trekken. Ten eerste mag het gewoon bijna nergens, dus moet ge al redelijk ver van de "stadsomgeving" gaan om u er van te vergewissen dat ge geen miserie met de locals gaat krijgen. En ten tweede zijn aangename rivierplaatsjes niet zo makkelijk te vinden als ge aanvankelijk zou denken.
En ja, dat "werken", vergeet dat maar... Tenzij ge bij iemand gaat aankloppen en vraagt of ge zijn haag moogt snoeien voor 5 euro, of zo...
Nog iets, zie ook zeker dat ge uw geldzaken op voorhand regelt, en dat ge goed op de hoogte zijt van wisselkoersen en de extra kost die ge betaalt als ge in het buitenland geld uit de muur hangt. Tenzij ge natuurlijk oneindig veel geld op uw rekening hebt staan, maar dan zou ge ook niet willen gaan werken om uw reis te compenseren.

Om af te sluiten: uw vakantie gaat maar 3 maanden duren, wat gij wilt doen heeft al bijna de proporties van een wereldreis...

De belangrijkste tips dus op een rijtje: denk eens goed na, wees realistisch, en als ge er 100.000.000% zeker van zijt dat dit is wat ge wilt, ga dan gewoon...
08/01/12 16:52
JulieAndrews

^

Amen
08/01/12 16:56
ashling

Ik zou eerst eens beginnen met door Oost-Europa te trekken. Moest je iets belangrijks vergeten of er gebeurd iets ben je kortbij huis he. Zo kan je ook al zien wat je zeker moet bij hebben en wat je thuis kan laten.
Werken mag je sowieso al vergeten, ik weet niet hoe het zit in al die landen maar vaak heb je een werkvisum nodig. Als je in het zwart wil werken moet je ook de taal kennen he. En niemand gaat iemand aannemen voor een week ofzo.

11/01/12 00:22
Bulgur

Quote door Iphigenia
ik zeg: maak uw een couchsurf account aan

beste raad dat ik hier gelezen heb
11/01/12 00:28
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.028460 seconden.