| |
|
| Gezocht: Verschillende verf technieken voor volwassenen |
XLauraX
|
Hey!!
Voor school moeten wij een lesje geven ivm met materiaalkennis. Mijn thema is verf en heb maar 20min.
Is er iemand die wat kent van verschillende verftechnieken die je kan uitvoeren met volwassenen/klasgenoten?
Ik dacht aan Pop-art of werken met bister.. Maar andere technieken zijn altijd welkom!
Alvast bedankt!
|
06/01/12 13:28
|
marijne
|
verschillende soorten materialen in uw verf vermengen (zoals zand,...)
|
06/01/12 13:32
|
Doran
|
Met gesso heeft verf (bv acryl) ook altijd wel leuke effecten
|
06/01/12 13:40
|
KissTheGun
|
Verf en scheerschuim. Ecoline. Bister. Schilderen met koffie. Textuur aan uw verf geven door zand en dergelijke. Verven met proppen plastiek, krant, op glasplaten, met dopkes, ...
|
06/01/12 15:05
|
Lauww
|
Mengel van waterverf en afwasmiddel, daar bellen mee blazen en laten vallen op papier.
Vel papier in schoendoos leggen, daar enkele dikke druppels plakkaatverf op doen, een paar knikkers in de doos en schudden, zodat de knikkers strepen trekken in de verf.
Een druppel waterverf of chinese inkt op een blad papier laten vallen en dan erop blazen met een rietje.
Ecolineverf op doek aanbrengen en doen uitlopen met een haardroger.
Een stuk touw in plakkaatverf dopen, tussen een dubbelgevouwen blad leggen (met een stukje touw dat nog uit het blad steekt), dat blad tussen een telefoonboek steken en dan keihard trekken aan dat uitstekend stukske touw.
Een blad papier tot een prop kreuken en echt heel hard aanduwen, zodat je harde plooien krijgt. Dan vouw je dat weer open en ga je er met verdunde plakkaatverf over. Waar de kreuken zitten, zal de verf donkerder zijn.
Een blad papier onderaan in een slazwierder leggen, daar verdunde druppels plakkaatverf op druppen en dan laten zwieren.
Grimeren op gezicht/hand
Linogravure (google dat maar )
In dik papier een tekening krassen met een scherp mesje. Daar met verf over gaan.
Verven met een spatraam.
Stempelen.
Verf uitsmeren met een paletmes.
Vingerverven.
Op de helft van een blad een schilderij maken en dan het blad dubbelvouwen, zodat ge een vlindereffect krijgt...
Orthopedagogie is tof!
|
06/01/12 15:06
|
thecrowing
|
pop-art is geen techniek lololol
|
06/01/12 15:30
|
dandylullaby
|
olieverf en terpentijn is wel cool
verf met arabische gom is ook cool
|
06/01/12 16:03
|
Partlyneon
|
Pointillisme? Check het werk van Paul Signac.
|
06/01/12 16:05
|
lean
|
Mengel van waterverf en afwasmiddel, daar bellen mee blazen en laten vallen op papier.
Vel papier in schoendoos leggen, daar enkele dikke druppels plakkaatverf op doen, een paar knikkers in de doos en schudden, zodat de knikkers strepen trekken in de verf.
Een druppel waterverf of chinese inkt op een blad papier laten vallen en dan erop blazen met een rietje.
Ecolineverf op doek aanbrengen en doen uitlopen met een haardroger.
Een stuk touw in plakkaatverf dopen, tussen een dubbelgevouwen blad leggen (met een stukje touw dat nog uit het blad steekt), dat blad tussen een telefoonboek steken en dan keihard trekken aan dat uitstekend stukske touw.
Een blad papier tot een prop kreuken en echt heel hard aanduwen, zodat je harde plooien krijgt. Dan vouw je dat weer open en ga je er met verdunde plakkaatverf over. Waar de kreuken zitten, zal de verf donkerder zijn.
Een blad papier onderaan in een slazwierder leggen, daar verdunde druppels plakkaatverf op druppen en dan laten zwieren.
Grimeren op gezicht/hand
Linogravure (google dat maar )
In dik papier een tekening krassen met een scherp mesje. Daar met verf over gaan.
Verven met een spatraam.
Stempelen.
Verf uitsmeren met een paletmes.
Vingerverven.
Op de helft van een blad een schilderij maken en dan het blad dubbelvouwen, zodat ge een vlindereffect krijgt...
Orthopedagogie is tof!
Ik denk dat dat eerder kleuterniveau is ..
|
06/01/12 18:59
|
JulieAndrews
|
Aardappelen in stukjes snijden om stempels te maken
|
06/01/12 19:10
|
MMetamorphosis
|
zo uw papier in 2 plooien, er een koordje tussen leggen met verf aan en het papier platdrukken en het koordje eruittrekken!
|
06/01/12 19:16
|
LostInConfusion
|
Voor de werkwinkels op ons paaskamp met de oudste groepen op de scouts gaan we dat ook doen.
http://dl.dropbox.com/u/10461957/Werkwinkels.d
oc >> vanaf p5 gaat het over verftechnieken, dat zijn oorspronkelijk nota's uit mijn animatorcursus een paar jaar geleden .
Voor de duidelijkheid: die activiteit is (duidelijk) nog niet helemaal af he
|
06/01/12 19:32
|
Lauww
|
Ik denk dat dat eerder kleuterniveau is ..
Niet allemaal hoor Linogravure bvb... En dan nog, wij hebben al die technieken met onze klas gedaan en da was héél plezant 't Hangt ervan af hoe uw ingesteldheid is zeker?
|
06/01/12 19:41
|
defeater
|
Linogravure is cool! Op de academie ook nog gedaan. Wat ze daar nog deden was verf mengen met fotos, krantenpapier,... om zo 1 groot werk te verkrijgen. Bister schilderijen werden ook wel gemaakt en zo een blad helemaal verven in 1 kleur en dan met een mesje er de verf terug afschrapen. Kan je ook in meerdere lagen doen. Stencils enzo kan je ook proberen.
|
06/01/12 21:52
|
lean
|
Niet allemaal hoor Linogravure bvb... En dan nog, wij hebben al die technieken met onze klas gedaan en da was héél plezant 't Hangt ervan af hoe uw ingesteldheid is zeker?
Wij hebben al die technieken ook met de klas gedaan ze, haha. Maar ik doe wel kleuteronderwijs, dusja .. Maar die Linogravure zou ik inderdaad wel niet doen met kleuters. :' ) Moesten we in 't middelbaar bij PO doen, ik heb mij daar toen fameus gesneden amai.
|
06/01/12 23:28
|
muHKa
|
Action painting zowiezo! Uitleven!
|
09/01/12 01:45
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|