| |
|
| Erasmus: welke bestemming? |
Reneej
|
Beste noxanen
Ik zit in mijn 2e jaar communicatiemanagement en ik wil volgend schoolljaar het eerste semester op Erasmus gaan. Het probleem is dat ik echt nog niet weet naar waar. Ik twijfel tussen volgende bestemmingen:
- Barcelona
- Madrid
- Valencia
- Aberdeen (schotland)
- Helsinki (Finland)
- Aalborg (Denemarken)
- Vilnius (Litouwen)
Het probleem is ook dat ik nog in geen een van die steden ben geweest dus vind ik het moeilijk om te weten of ik daar een heel semester wil blijven...
mijn vraag is nu: heeft iemand van jullie enige ervaring met deze bestemmingen (zelf op erasmus geweest/ verhalen van andere mensen/ daar op vakantie geweest? zijn er aanraders/afraders? dingen waar ik rekening mee moet houden?
Dankuwel!
|
06/01/12 13:15
|
Fernando
|
Barcelona of een van die laatste 3
|
06/01/12 13:17
|
Bulgur
|
ik zou sowieso voor Helsinki of Aberdeen gaan
|
06/01/12 13:22
|
Mephistopheles
|
Hoe meer ge naar het zuiden gaat hoe minder ge moet doen voor u studie (een 19/20 wordt in belgie dan ook omgezet naar een lager cijfer)
Als het voor de lol is (en dat is waarschijnlijk het geval aangezien ik niet denk dat je een prestigieuze opleiding communicatiewetenschappen gaat volgen aan een van die universiteiten) zou ik Barcelona pakken, of als ik u iets mag aanraden, ga naar Portugal (Lissabon)
|
06/01/12 13:24
|
ThaCitroz
|
Goh naar wat van ik vernomen hebben van die uitlegdagen zit ge wa gevaarlijk met spaanse bestemmingen omdat ze daar vaak amper engels kunnen, dus als ge geen Spaans kunt zit ge daar schoon. de scholen zijn ook ni zo awesome naart schijnt.
Finland was één van de meest populaire bestemmingen omdat daar hele goede scholen en naar het schijnt ook heel fijne mensen/bestemming, maar scandinavische landen zijn wel heel pricey dusja ge moet beetje wikken en wegen
dees is gwn van wat ik heb opgestoken en van anderen heb gehoord die op erasmus zijn gegaan
|
06/01/12 13:26
|
ikbenlara
|
of twijfel nog een jaar en neem hetgene overschiet.
|
|
Mephistopheles
|
Als het wel voor de studie is, ga dan naar aberdeen. En liefst dan de University of Aberdeen.
|
|
ikbenlara
|
ge kunt da ni kiezen he mephisto.
|
|
Bulgur
|
als ik u iets mag aanraden, ga naar Portugal (Lissabon)
jup!
|
06/01/12 13:27
|
chigana
|
Sowieso Helenski!
|
06/01/12 13:29
|
Reneej
|
ik moet tegen eind januari nen top 3 doorgeven.. dus ik moet nu beslissen
lissabon zit niet tussen de mogelijkheden
Ik krijg nu spaans op school maar da's totaal niet intensief ofzo... maar ik zou wel in augustus een taalcursus kunnen volgen om mijn spaans wat te verbeteren.
|
06/01/12 13:31
|
grover
|
Ik zou ook voor Helsinki gaan
|
06/01/12 13:33
|
tigersushii
|
Sowieso een van de drie laatsten!
|
06/01/12 13:38
|
poezestreep
|
Kzou echt niet op erasmus willen, maar moest ik moeten kiezen zou ik ook wel voor Helsinki gaan.
|
06/01/12 13:47
|
jimstar
|
Ik zou ook Helsinki nemen, goede scholing daar (naart schijnt, niet uit ervaring)
|
06/01/12 13:52
|
Reneej
|
maja, mensen, WAAROM?
|
06/01/12 14:03
|
xRauwrr
|
De zus van een vriendin doet ook communicatie (KUL) en die is naar Madrid geweest. Echt awesome tijd gehad (naar de verhalen die ik hoor toch) en veel leuke mensen leren kennen want ze gaat nog dikwijls terug. Anders vraag ik haar e-mailadres wel eens, moest ge meer info willen.
En een kotgenoot is naar ergens in Denemarken geweest (computerwetenschappen wel). Moest ge meer info willen, geef ik ook wel even zijn e-mailadres.
|
06/01/12 14:13
|
AnnabelLee
|
Göteborg (Zweden) all the way!
|
06/01/12 14:21
|
| |
|