| |
|
analekanale
|
Deze topic is een vraag gericht aan zowel meisjes als jongens... meisjes kunnen spreken uit ervaring, jongens kunnen gewoon tips geven... maar de vraag is: hoe kan je als meisje signalen geven aan een vent dat hij je mag benaderen?
meisjes: hoe hebben jullie hier ervaring mee?
jongens: wanneer is het voor jou duidelijk dat je een meisje mag aanspreken?
ik suck daar enorm hard in, met als gevolg dat ik naar 't schijnt al een paar kerels ben misgelopen. tja. hopelijk kan ik hier wat tips in mijne zak steken
(ik ben ouderwets ja, blabla, maar ik vind het leuk als de jongen de eerste stap zet)
alvast bedankt!
|
04/01/12 16:35
|
overjoyedretard
|
ik heb daar zelf los geen idee van, maar ga in elk geval niet uit van de illusie dat wij subtiele signalen kunnen opvangen
|
04/01/12 16:39
|
analekanale
|
kleir. da zegt ook al veel natuurlijk
|
04/01/12 16:40
|
Freakske
|
ik vind het leuker als het meisje de eerste stap zet
swat, oogcontact maken en eens lachen klinkt vrij cliché, mr het doet het 'm meestal wel
|
04/01/12 16:41
|
weird021
|
Wat freakske zegt, oogcontact en lachen geven een jongen het gevoel dat gij op uw gemak zijt en hij op zen gemak kan zijn. Natuurlijk niet blijven staren, zo af en toe ne keer kijken uit nieuwsgierigheid. Alé denk ik als jongen derover eh.
|
04/01/12 16:43
|
AnnabelLee
|
kheb nen hele boek me tips derover, ma volgens mij is da bullshit en is da bij iedereen anders
|
04/01/12 16:51
|
FlyingMonkeyMaster
|
Oogcontact maken en glimlachen?
Minste moeite, groot effect.
|
04/01/12 16:52
|
Raptorrauw
|
Ik ga dit volgen
Heb me nog niet zolang geleden vergist. Ik dat dat hij het duidelijk wou maken/gemaakt had iets voor me te voelen, ik dacht hetzelfde maar toen ik de eerste stap zetten was het er niet BOENK op integendeel
Al weet ik al meisje dat als een jongen me goed in de ogen kijkt, en me dan benadert en natuurlijk ook lacht(zodat je het ziet in zijn ogen), dat je me dan kan binnendoen alleen moogt geen geen asshole zijn want dan krijgde een mep in uw gezicht (en aantrekkelijk is ook een must)
maar de omgekeerde richting, eerlijk gezegd, dat is voor mij een mysterie
|
04/01/12 16:52
|
FreeHug
|
Nooit. Ik doe daar niet aan mee. Het duurt sowieso toch uren voor ik de stap durft te zeggen en dan branden haar lendenen als lang niet meer.
|
04/01/12 16:54
|
nimmegeers
|
Hangt dat ook niet wat van de locatie af?
Op de trein kunt ge bijvoorbeeld eens overdreven zuchten op zo'n manier dat mensen er iets op zeggen.
Of ge kunt iets laten vallen in zijn richting.
Dit zijn maar 2 dingen die ik even ter plaatse bedenk.
|
04/01/12 16:56
|
analekanale
|
Hangt dat ook niet wat van de locatie af?
Op de trein kunt ge bijvoorbeeld eens overdreven zuchten op zo'n manier dat mensen er iets op zeggen.
Of ge kunt iets laten vallen in zijn richting.
Dit zijn maar 2 dingen die ik even ter plaatse bedenk.
nice! of ja, iets op de ander zijn kleren smossen en dan zeggen, hoe kan het ook anders, "Oh pardon. Kom, we zullen dat er bij mij thuis wel afwassen!"
|
04/01/12 17:01
|
Nakkeskud
|
Ik heb dat echt nooit, nevah door. Misschien dat de jongens die ik ontmoet té subtiel zijn ofzo?
Ik heb pas door dat iemand me leuk vindt op het moment dat ge 3x per week afspreekt zonder vrienden. Ik denk dat ik dus ook wel makkelijk ben om vriendjes mee te worden, maar als een jongen meer wilt moet ie toch al behoorlijk wat balls hebben om dat heel luid en duidelijk te zeggen.
|
04/01/12 17:01
|
Raptorrauw
|
Ik heb dat echt nooit, nevah door. Misschien dat de jongens die ik ontmoet té subtiel zijn ofzo?
Ik heb pas door dat iemand me leuk vindt op het moment dat ge 3x per week afspreekt zonder vrienden. Ik denk dat ik dus ook wel makkelijk ben om vriendjes mee te worden, maar als een jongen meer wilt moet ie toch al behoorlijk wat balls hebben om dat heel luid en duidelijk te zeggen.
Dat hangt er ook vanaf wie, niet ?
Ik bedoel een random jongen moet bij mij ook niet op iets gaan hopen. Een jongen die me aantrekt zal amper moeite moeten doen Behalve antwoorden op mijn sms'en of zelf is eentje sturen en afspraken nakomen En mij binnendoen
|
04/01/12 17:06
|
nimmegeers
|
nice! of ja, iets op de ander zijn kleren smossen en dan zeggen, hoe kan het ook anders, "Oh pardon. Kom, we zullen dat er bij mij thuis wel afwassen!"
Ik zei maar wat er bij mij zou werken hé.
En hmm nee, ik heb liever niet dat iemand smost op mijn kleren, dat komt onhandig over. En ge zou mij hoogstwaarschijnlijk ook niet mee krijgen aangezien ik u niet ken.
Dat is te veel filmachtig!
|
04/01/12 17:09
|
analekanale
|
Dat hangt er ook vanaf wie, niet ?
Ik bedoel een random jongen moet bij mij ook niet op iets gaan hopen. Een jongen die me aantrekt zal amper moeite moeten doen Behalve antwoorden op mijn sms'en of zelf is eentje sturen en afspraken nakomen En mij binnendoen
amai, dat is wel heel easy peasy lemonsqueezy he... ik had het eigenlijk meer gewoon op een kerel duidelijk maken dat hij mij mag aanspreken... gewoon voor een gesprek om gang te krijgen. nie om direct de kleren van elkaars lijf te scheuren... zelfs nie om direct elkaar 'binnen te doen'.. waarom moet het bij sommigen toch altijd zo snel gaan?
|
04/01/12 17:10
|
TheReaper
|
Dat blijkt wel redelijk hard te kloppen, me dunkt.
|
04/01/12 17:11
|
Paradiseofrave
|
Nooit. Ik doe daar niet aan mee. Het duurt sowieso toch uren voor ik de stap durft te zeggen en dan branden haar lendenen als lang niet meer.
Dit. Allé, ik durf dat wel maar ik heb gewoon geen motivatie om iemand aan te spreken waar ik niets over weet buiten hoe ze er uit ziet - ook niet als er een opvallend oogcontact was of iets dergelijks. En als ik ze zou willen aanspreken zou ik al zeker niet op signalen wachten.
|
04/01/12 17:12
|
gelosea
|
Ja, dit is echt wel de standaard. Als ge écht duidelijk wilt zijn, doe er dan ook nog een knipoog bij.
Andere zaken die ge kunt doen: met uw vriendengroepje in zijn buurt gaan staan, uw lichaam (schouders) een beetje naar hem richten, een open lichaamshouding aannemen (niet met uw armen gekruisd staan), etc...
Ik denk dat jongens ongeveer op dezelfde manier (mogelijk onbewust) duidelijk maken dat ze iemand wel willen spreken.
Overigens, als ge iemand écht ziet zitten, doe gewoon eens even moeite en spreek hem dan gewoon zelf aan. Ook al geeft ge tekenen dat hij u mag komen aanspreken, kans is aanzienlijk dat hij dat niet oppikt of dat hij niet durft.
Verder ga ik akkoord met ParadiseRave: als ik iemand zou willen aanspreken, dan kan het mij geen fuck schelen of ze signalen uitzendt of niet. Dan doe ik dat gewoon.
|
04/01/12 17:12
|
Blanche
|
Geen idee. Ik doe nooit echt iets speciaal, misschien eens kijken of zo. Ooit heb ik wel eens aan iemand gevraagd op de trein 'hebt gij een naam?' (daar heb ik wel mijn moed voor bijeen moeten rapen) maar het heeft gewerkt!
Ik weet nog dat ik ooit eens aan iemand vroeg of dat die vuur had (ik had toen effectief geen vuur) en die direct
"Jaja zeker dat ge geen vuur bij hebt? Ge vraagt dat zeker om mij te versieren hè!" (Ale dat waren misschien niet zijn letterlijke woorden maar het kwam er op neer dat die dacht dat ik hem wou versieren...) Ge kunt dus al niemand meer aanspreken zonder bijbedoelingen te hebben..
Soms begin ik ook met iemand te praten zonder de intentie te hebben om die te versieren of zo. Maar gewoon omdat ik het leuk vind mensen te leren kennen, en dat gebeurt te weinig random!!
En dan vraagt ge iets simpel zoals 'Deze trein gaat toch naar Brussel hè?' (ofzoiets..) Kunnen leuke vriendschappen uit ontstaan. Maar langs de andere kant kan ik soms ook heeel verlegen zijn (puur uit onzekerheid)
Voor een jongen is het eigenlijk simpel denk ik op vlak van versieren , ge stapt op een meisje af of ge doet een soort van move (ge lacht of kijkt nekeer) en dan zijn er maar twee opties
- het meisje lacht terug, of kijkt terug (go for it) ge hebt niets te verliezen
- het meisje draait zich naar haar vriendinnen met een kop van 'What the faaack' (dan moet ge niets doen. Just don't.. het zal nooit werken) of ze kijkt weg en niet meer terug.
|
04/01/12 17:14
|
ikbenfluffy
|
Lachen en kijken vind ik echt vaag.
Aangenomen dat je de persoon in kwestie al kent,
maar de jong wilt doen doorhebben dat je hem op een andere manier leuk vind,
gaat echt niet lukken met lachen en kijken.
Ik gebruik dan de 'truffeltruc' > chocoladetruffels met cacao
en dan wat spelen, oei cacao op je gezicht, dichterbij komen, met je vinger wegnemen, wegkussen op wang, kussen op mond, en als het ergens te ver gaat voor die dan zegt die wel da je moet stoppen eh.
Indien je de persoon in kwestie niet kent:
ik verzon altijd 'plannetjes' om met die te praten
en dan GSM-nummers uitwisselen en dan uiteindelijk ...
vb van plannetjes: tegenaan botsen, beginnen over iets dat je ziet dat die leuk vind (een merk, band, plaats, ... weet ik het) en zeggen dat je dat ook leuk vindt, zelf opeens een probleem hebben (rits zit vast bv) en dan erover klagen tegen die persoon, vragen hoelaat het is (ff horloge onopvallend uitdoen), ... het belangrijkste is gewoon blijven praten, bv. bij het vragen hoelaat het is:
Ik: hoe laat is het?
Die: 2 uur
Ik: ja, sorry, ik ben mijn horloge vergeten aan te doen, ik ben echt super vergeetachtig, jij ook?
Die: ja ik ook
Ik: ah vertel?
Die: ja ik ben mijn sjaal vergeten
Ik: ja, ik heb de mijne gelukkig bij, ik kan er echt niet zonder
Die: ik ook niet
Ik: maar ga je naar ergens binnen? dan maakt dat niet zo uit eh.
Die: das waar, maar ik ga naar school
Ik: ah wat doe je voor richting
Die: journalistiek
Ik: oh, da wou ik ook ooit doen, maar ik deed het uiteindelijk niet omdat ik er zoveel onbeantwoorde vragen over had, is het moeilijk?
Die: best wel
Ik: zou ik eigenlijk iets mogen vragen?
Die: ja
Ik: mag ik je GSM-nummer? misschien kan ik de rest van mijn vragen via sms stellen
Die: ah ja oke, ...
natuurlijk is kunnen improviseren wel noodzakelijk want je weet niet wat die persoon antwoord en kun je bovenstaande over een bepaalde tijd uitstrekken (bv. samen op de trein tov samen bij de bakker).
|
04/01/12 17:18
|
| |
|