| |
|
Halcyon
|
De titel spreekt al een beetje voor zich :
Ik zoek mensen die film,regie of audiovisuele kunsten studeren.
Ik ben volop aan het rondkijken naar goede scholen om dit te gaan volgen maar heb echt geen idee welke nu het beste is. De Nederlandse Film- en Televisie Academie in Amsterdam staat vanboven op mijn lijstje maar de kans dat je daar binnengeraakt is extreem klein, I know.
Verder lijkt het Kask in Gent en het Rits in Brussel mij wel goed maar aangezien ik amper mensen ken die daar studeren vind ik het vrij moeilijk om dat in te schatten.
Dus, any filmstudenten?
|
02/01/12 13:02
|
prullenbak
|
Een diploma in Nederland < een diploma in België, just sayin'.
In Genk is er ook een TV-film opleiding, moet je zeker ook eens checken.
Kijk zeker op de schoopagina van Noxa, daar ga je ongetwijfeld mensen vinden.
|
02/01/12 13:06
|
dandylullaby
|
ik heb in het Rits gestudeerd, en in Sint Lukas.
in Rits was dit Audiovisuele technieken; beeld geluid montage. en dit was een vrij zware richting met veel wiskunde etc. wel veel geleerd daar.
in Sint Lukas; audiovisuele kunsten; film. vrij veeleisende richting, 4films per jaar maken + eindwerk. heel arty. focus op verhaal en bijna niets op techniek.
|
02/01/12 13:11
|
dandylullaby
|
Sint Lukas is in Brussel, Rits ook, maar ik heb nooit problemen gehad met de buurt daar.
Brussel is the real world en vrij inspirerend tov andere steden vind ik
|
02/01/12 13:33
|
nullsleep
|
Op Sint-Lukas kijken ze heus wel naar techniek, maar pas vanaf het tweede jaar.
Je moet gewoon niet verwachten dat wanneer je een technisch perfecte film maakt met een kut verhaal je er door zal zijn, het zal eerder andersom zijn.