| |
|
zwanstnanihe
|
Zondag was er weer een editie van de tijdloze top 100 op stubru
Wat er dit jaar uit de bus gevallen is:
TOP 5
1 nirvana - smells like teen spirit
2 metallica - one
3 led zeppelin - stairway to heaven
4 pearl jam - alive
5 deep purple - child in time
Klik voor meer
Smells like teen spirit van Nirvana staat voor de zesde keer op rij op 1. "One" van Metallica staat dit jaar op de 2de plaats, zij hebben het plaatsje van "Stairway to heaven" ingenomen, die nu derhalve op 3 staat.
Toch is het vooral Dave Grohl die dit jaar in de kijker loopt in De Tijdloze. Als drummer van Nirvana was hij mee verantwoordelijk voor het succes van "Smells like teen spirit" en daarnaast loodste hij met "Everlong" van zijn band Foo Fighters een opvallende nieuwkomer binnen in de top 10. Het nummer steeg 11 plaatsen en eindigde zo op de 9e positie.
Grohl is ook de best vertegenwoordigde muzikant in de lijst. Hij komt 6 keer voor in De Tijdloze: 3 keer met Nirvana, 2 keer met Foo Fighters en 1 keer als drummer van het nummer "No one knows" van Queens Of The Stone Age. Die kerel is dus een baws.
Bon, akkoord met de gemiddelde douchebag stubru'er?
|
02/01/12 11:13
|
wateenzever
|
Deus is een kutband, Bohemian Rhapsody mag hoger. Voor de rest is de lijst wel okee, zoals elk jaar. Wel jammer van een paar van de nummers die er dit jaar niet meer bij zitten.
|
02/01/12 11:19
|
Disambiguation
|
Nee eerder akkoord met de top 1000 van radio2
Queen ftw
|
02/01/12 11:25
|
BreeVandeKamp
|
Waar is den tijd da Mia van Gorki in de top 5 stond.
|
02/01/12 11:39
|
freeforlunch
|
ik vind dat Milow er echt uit moet, schandalig dat die tijdloos wordt genoemd haha
edit: en ik vind het heel vreemd dat let it be of hey jude van de beatles er niet instaat
|
02/01/12 11:46
|
manontjeh
|
Toch niks speciaals aan dat nummer van Nirvana. Allez, ik snap echt niet wat iedereen daar aan vindt. Ik denk echt dat daar geen haan naar gekraaid zou hebben als er niet dat heel Cobain-is-dood-sfeertje rond had gehangen.
Ik ben wel héél blij dat Mia niet in de top 5 staat, vind dat echt een ongelooflijk kutnummer.
Graag meer Beatles ja!
|
02/01/12 11:51
|
timieboy
|
Waar is den tijd da Mia van Gorki in de top 5 stond.
waar is den tijd da mia van gorki op 1 stond
|
02/01/12 11:58
|
Hopeless
|
te veel coldplay
|
02/01/12 12:02
|
Partlyneon
|
ik vind dat Milow er echt uit moet, schandalig dat die tijdloos wordt genoemd haha
edit: en ik vind het heel vreemd dat let it be of hey jude van de beatles er niet instaat
Als ge wilt ga ik nu Milow neersteken, zegt "gaan" en ik fucking doe dat (niet echt hoor).
|
02/01/12 13:07
|
Raptorrauw
|
Ik heb genoten tijdens het luisteren. By far, de beste radio van het hele jaar ! <3
wie er nu in staat of niet boeide me dit jaar niet ik heb genoten dus zo slecht is het niet dan
|
02/01/12 13:31
|
RubenSletsel
|
Ik heb ook van het begin tot het einde geluisterd. En idd, Milow eruit en Nirvana mag wat lager. The Doors mochten ook nog wat hoger staan vond ik ook wel.
|
02/01/12 13:34
|
Dipsauce
|
Nee eerder akkoord met de top 1000 van radio2
Queen ftw
what he said
|
02/01/12 13:37
|
zwanstnanihe
|
Ja, waar Ann Christy op 3 staat.
|
02/01/12 13:46
|
Torturedvision
|
Toch niks speciaals aan dat nummer van Nirvana. Allez, ik snap echt niet wat iedereen daar aan vindt. Ik denk echt dat daar geen haan naar gekraaid zou hebben als er niet dat heel Cobain-is-dood-sfeertje rond had gehangen.
Ik ben wel héél blij dat Mia niet in de top 5 staat, vind dat echt een ongelooflijk kutnummer.
Graag meer Beatles ja!
Volledig akkoord met statement 1 en 2.
Statement 3 is geen must, maar mag wel.
|
02/01/12 14:07
|
astrozombie138
|
die lijst heeft nood aan meer isis, neurosis en godflesh
|
02/01/12 14:11
|
Torturedvision
|
die lijst heeft nood aan meer isis, neurosis en godflesh
Koning.
|
02/01/12 14:42
|
FreeHug
|
I am way too awesome to give a flying fuck about this. Maar iedereen die zegt dat nirvana niks zou geworden zijn zonder Cobain zijn dood, is te jong om zich te herinneren hoe groot die al waren tijdens zijn leven, of te dom om te beseffen hoe groot die al waren tijdens zijn leven.
Nirvana rules btw.
|
02/01/12 14:50
|
manontjeh
|
Ik zeg niet dat die toen niet gróót waren, dat weet ik wel. (Ik zit hier helaas met een 55-jarige megafan thuis die mij er alles over weet te vertellen) Ik begrijp in de eerste plaats al niet waarom iedereen (?) hen toén al zo geweldig vond, laat staan dat ik snap waarom die bijna twintig jaar later nog steeds zo'n mythische status hebben. Bon, over smaken valt niet te twisten maar ik vind echt niets uitzonderlijks aan die muziek.
|
02/01/12 15:20
|
zwanstnanihe
|
The breakthrough success of the band Nirvana led to the widespread popularization of alternative rock in the 1990s. The release of the band's single "Smells Like Teen Spirit" from its second album Nevermind (1991) "marked the instigation of the grunge music phenomenon". Due to constant airplay of the song's music video on MTV, Nevermind was selling 400,000 copies a week by Christmas 1991.[50] The success of Nevermind surprised the music industry. Nevermind not only popularized grunge, but also established "the cultural and commercial viability of alternative rock in general."[51] Michael Azerrad asserted that Nevermind symbolized "a sea-change in rock music" in which the glam metal that had dominated rock music at that time fell out of favor in the face of music that was authentic and culturally relevant.[52] Nirvana's surprise success with Nevermind heralded a "new openness to alternative rock" among commercial radio stations, opening doors for heavier alternative bands in particular
voor meer copypasta, contacteer me. xoxo
|
02/01/12 15:56
|
Daav
|
Gelukkig is Mia niet meer in de top 5, nu nog minder zeppelin en deep purple.
|
02/01/12 17:34
|
| |
|