Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 19:13
Online: 97
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Sport «    ( 2 / 2 )    »
Schema fitness

wouterlfc

ge doet wel veel herhalingen
kveronderstel daje dus meer op krachtuithouding en hypertrofie traint dan puur op maximale kracht?
want u schema hangt er vanaf van wa ge wilt trainen natuurlijk en die powerplate zou ik ni teveel doen want da kan wel is vree belastend worden, zeker naar het einde van een training toe
29/12/11 21:51
MaartenWuyts

Quote door wouterlfc
ge doet wel veel herhalingen
kveronderstel daje dus meer op krachtuithouding en hypertrofie traint dan puur op maximale kracht?
want u schema hangt er vanaf van wa ge wilt trainen natuurlijk en die powerplate zou ik ni teveel doen want da kan wel is vree belastend worden, zeker naar het einde van een training toe

Ghoh deze 4 weken gaan we ook niet voor maximale kracht maar ja zoals ge zegt eerder voor de krachtuithouding, omdat ik en mijn trainingspartner al redelijk veel kracht hebben (hammer curls 12 reps per hand bvb 22kg)
Na deze 4 weken komt er een nieuw schema met meer kracht erin, afwisseling is zeker belangrijk.

En vandaag hadden we juist benen, powerplate deed eigenlijk vrij veel deugd, alleen zijn de laatste 10 seconden van elke set echt een bitch.

Quote door overjoyedretard
Ik heb altijd gehoord dat 20 gr eiwit post workout ideaal is, alles daarover kan uw lichaam op korte termijn niet opnemen en spoelt ge maw gewoon door

40 gram is het maximum dat het lichaam kan verwerken op een tijd van 2 uur zonder verlies, maar dan nog hangt het af van persoon tot persoon én van de fysieke inspanningen die uw spieren belasten.
29/12/11 22:19
Famine

Er is geen "ideaal schema" ze. Thought you'd know that.
Uw schema is echt bon, hands down. Alleen zou ik idd uw rustdagen spreiden en niet na elkaar doen, slechter voor uw spieren op 2 manieren: minder spanning & dan rusten ze door de week minder. Verder is BB'ing eigenlijk gewoon 40% mind 40% food & 20% trainen, dus vragen of uw schema "echt bon is" is overbodig. Ik denk wel dage iemand zijt da elke dag wanneer hij moet gaan, gaat en goed op zijn eten let.

Het enige wa ik zou veranderen zijn uw reps bij sommige oefeningen. Als ik bvb bij chest press meer gewicht pak en 6x doe (dan wel echt met het gewicht dat ik maar 6x kan en dan meestal mijne spotter mij moet helpen) voel ik de dag erna veel meer tightness en burning dan anders. Desnoods doede 12x 10x 6x ofzo me altijd increased weight, want meer reps is beter voor volume, minder rep met meer weight is beter voor kracht. Maar dan zou'k da wel later doen idpv daar mee te beginnen, anders gaan uw ander oefeningen wel wa slacken.

Train voldoende, let op uw vorm, visualiseer uw doel elke keer als ge denkt dat ge niet meer kunt en doe er nog 2 reps bij. Eet als een monster, zie da uw macro's gevuld zijn, en ge wordt sowieso een beest.

Ik begin 2012 aan dat bulky time as well, mijn schema is wel volledig anders. (bi's tri's/ back shoulders / chest superset bi tri's / legs)
29/12/11 22:55
MaartenWuyts

Quote door Famine
Er is geen "ideaal schema" ze. Thought you'd know that.
Uw schema is echt bon, hands down. Alleen zou ik idd uw rustdagen spreiden en niet na elkaar doen, slechter voor uw spieren op 2 manieren: minder spanning & dan rusten ze door de week minder. Verder is BB'ing eigenlijk gewoon 40% mind 40% food & 20% trainen, dus vragen of uw schema "echt bon is" is overbodig. Ik denk wel dage iemand zijt da elke dag wanneer hij moet gaan, gaat en goed op zijn eten let.

Het enige wa ik zou veranderen zijn uw reps bij sommige oefeningen. Als ik bvb bij chest press meer gewicht pak en 6x doe (dan wel echt met het gewicht dat ik maar 6x kan en dan meestal mijne spotter mij moet helpen) voel ik de dag erna veel meer tightness en burning dan anders. Desnoods doede 12x 10x 6x ofzo me altijd increased weight, want meer reps is beter voor volume, minder rep met meer weight is beter voor kracht. Maar dan zou'k da wel later doen idpv daar mee te beginnen, anders gaan uw ander oefeningen wel wa slacken.

Train voldoende, let op uw vorm, visualiseer uw doel elke keer als ge denkt dat ge niet meer kunt en doe er nog 2 reps bij. Eet als een monster, zie da uw macro's gevuld zijn, en ge wordt sowieso een beest.

Ik begin 2012 aan dat bulky time as well, mijn schema is wel volledig anders. (bi's tri's/ back shoulders / chest superset bi tri's / legs)

Zoals ik al aanhaalde zijn we (ik en mijn trainingspartner) nu meer gefocust op uithouding en niet echt maximale kracht voor de komende 4 weken. Normaalgezien hebben we binnen 4 weken een ander schema dat meer op uitzetting gebaseerd is.
We hebben vandaag wel wat gecheat, want we hadden de benen echt marginaal hard getraind. Gevolg was wel dat we geen 'pump' hadden in ons bovenlichaam, daarom hebben we nog even gebencht 75kg even 12 keer en dan tot maximum 2 reps.
Wanneer we de chest press doen, verhogen we sowieso het gewicht maar dan beginnen we gewoon met 12 reps en eindigen we da laatste set op 8 reps.

Ik ben nu volledig aan het 'bulken', 5 kg op 5 maanden tot nu toe (geen vet, want ik sta droger dan anders eigenlijk. mogelijk wel wat water hier en daar en de benen groeien ook mee)
Tegen Groezrock, mijn eerste festival zomer/lente wil ik droog staan op zo'n 8% vet.
29/12/11 23:15
wouterlfc

kzou mss ook wa meer rust inlassen tussen u oefeningen
da geeft kans om u energie terug aan te vulle waardoor daje nog beter ga kunne traine
ma voorts daarvan ziet het er een heel degelijk, vrij zwaar schema uit :)
waar traint ge
29/12/11 23:19
MaartenWuyts

Quote door wouterlfc
kzou mss ook wa meer rust inlassen tussen u oefeningen
da geeft kans om u energie terug aan te vulle waardoor daje nog beter ga kunne traine
ma voorts daarvan ziet het er een heel degelijk, vrij zwaar schema uit :)
waar traint ge

Heracles - Westerlo :)
Maar ik heb graag dat alles goed en snel verloopt zodat ik warm blijf, ik haat het ook als mensen zo smalltalk komen doen. Rust neem ik als ik dat écht nodig heb, meestal reken ik wel op 1 minuut tussen elke set.
29/12/11 23:22
wouterlfc

das geen smalltalk ze, da zijn wetenschappelijke feiten :)
29/12/11 23:24
MaartenWuyts

Quote door wouterlfc
das geen smalltalk ze, da zijn wetenschappelijke feiten :)

Ma ik bedoel zo mensen die in de fitness zelf tegen mij komen lullen over dingen waar ik op da moment echt niks om geef :' ) ik praat meestal tijdens te training zelfs niet met mijn partner tenzij dat we elkaar motiveren om harder te gaan.
29/12/11 23:31
wouterlfc

Quote door MaartenWuyts

Ma ik bedoel zo mensen die in de fitness zelf tegen mij komen lullen over dingen waar ik op da moment echt niks om geef :' ) ik praat meestal tijdens te training zelfs niet met mijn partner tenzij dat we elkaar motiveren om harder te gaan.

ja feit da haat ik ook wel :p
ik kom daar om te traine, ni om te zevere over vanalles en nog wa
29/12/11 23:33
Famine

Quote door MaartenWuyts

Ik trainde met nen dude da ik kende, kerel kwam meer niet als wel, altijd aant zeveren tussen de oefeningen door, zo vragen stellen als ik bijna aant failen ben en dan echt verwachten da ik antwoord idpv mij te spotten. Na nen tijd merkte wel dage dan zelf ook minder gemotiveerd ben. Ik train nu met iemand van mijn werk, kerel pusht mij altijd om nog net iets verder te gaan, beste spotter ooit. Wij lachen wel is tijdes de rust maar voorderest houde we praten voor na de training. Werkt idd zoveel beter. Kerel pakt vele meer dan mij wel, maar dieje blijft liever een halfuur langer om te zien dawe allebei ons oefeningen perfect gedaan hebben dan snel door te gaan en alleen aan zeneige te denken.

Btw ik ken iemand da bij u traint, uwe fitness deed mij een belleke rinkele en ik typte uwe naam op fb en zag zijne naam als gemeenschappelijke vriend.

Nice bulk ook btw, ik ga voor de 2,9kcal high protein/carb very low fat. Als ik zo'n resultaten als u haal ga ik héél blij zijn.
29/12/11 23:44
paai

AMAI weet iemand trouwens hoe ge die spieren naast u borst en u oksel traint!
(ja oe noemde die zone ...)
als ge zo... just naast uw okselplooi (ma dan richting borst..) kwil da STRAK ma kvind geen enkel manier hoe da moet . en het moet iets haalbaar zijn zonder fitnes

TIPS TIPS TIPS!!
30/12/11 20:56
RubenSletsel

@paai: Voor thuis zelf: pompen bijvoorbeeld.
Voor de rest, check hier
Edit: ik zie dat ge een meisje zijt, als ge misschien nog niet zo krachtig zijt in uw borstspieren, probeer dan te pompen op uw knieën, dat vraagt minder energie en is duw makkelijker als ge een beginner zou zijn.
En als ge niet naar de fitness wilt gaan en geen halters wilt kopen, gewoon met flessen water proberen, of zakken bloem/suiker op bed/tafel/bank/ligstoel.
31/12/11 03:15
Famine

Quote door MaartenWuyts

40 gram is het maximum dat het lichaam kan verwerken op een tijd van 2 uur zonder verlies, maar dan nog hangt het af van persoon tot persoon én van de fysieke inspanningen die uw spieren belasten.

Dees is dikke zever btw. Uw lichaam kan gigantisch veel protein opnemen per maaltijd.
Net zoals het zever is da meer eten per dag goed is voor uw metabolisme. Als gij 1 maaltijd van 2900 kcal eet of 7x300 kcal, maakt geen fuark verschil uit.
02/01/12 22:47
wouterlfc

Quote door paai
AMAI weet iemand trouwens hoe ge die spieren naast u borst en u oksel traint!
(ja oe noemde die zone ...)
als ge zo... just naast uw okselplooi (ma dan richting borst..) kwil da STRAK ma kvind geen enkel manier hoe da moet . en het moet iets haalbaar zijn zonder fitnes

TIPS TIPS TIPS!!

normaalgezien isda u pectoralis maoir, inderdaad te trainen door te pompen ed
ook door uw handpalmen tegen elkaar te duwen voor uw borst
05/01/12 23:59
MaartenWuyts

Quote door Famine

Dees is dikke zever btw. Uw lichaam kan gigantisch veel protein opnemen per maaltijd.
Net zoals het zever is da meer eten per dag goed is voor uw metabolisme. Als gij 1 maaltijd van 2900 kcal eet of 7x300 kcal, maakt geen fuark verschil uit.

I lol'd.
07/01/12 16:30
Wakkie

Een tip: ga niet op laag-calorieën :p , laag vet tot daar toe (maar niet 100% schrappen), anders zijn uw eiwitten kinda nutteloos.
En vooral geen maaltijden overslaan, dus beter bv. 3x700kcal of 7x300kcal.
21/01/12 18:18
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.029444 seconden.