Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 19:12
Online: 94
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Actualiteit «    ( 3 / 3 )    »
Tranen voor Kim Jong-il echt of fake?

Mephistopheles

Hoera, ik heb gelijk!
29/12/11 23:28
AdrianHealey

Blijkbaar is het zo dat de hoofdstad van Noord-Korea een redelijk geprivilegeerde status heeft qua welvaart. Meer; het is ook zo dat de mensen uit de hoofdstad vrij weinig informatie hebben over hoe slecht het wel niet gaat in de periferie. Derhalve zou het best wel eens echt kunnen zijn.
30/12/11 00:44
Justpurrrfect

Ik dacht ook dat de mensen misschien extra rouwen om niet in het gevang te belanden.
30/12/11 12:42
Matva

Quote door Dipsauce

en wat voor een badass motherfucker ziet de Kim-Jong Un er wel niet uit? :D

Shit is about to get real :p
30/12/11 13:13
Raptorrauw

80 % Indoctrinatie en 15% uit schrik denk ik .. en de overige 5% wellicht omdat je vaak moet meewenen als je veel mensen rondom je ziet wenen ..
En inderdaad schrik om opgepakt te worden omdat je tegen het regime bent..
30/12/11 16:29
pijlbord

Hoe kunt ge nu een verdeling hebben tussen indoctrinatie en schrik. Ofwel zijt ge geïndoctrineerd en is het echt, of wel weet ge dat er ergens iets niet klopt en doet ge alsof omdat ge schrik hebt he.
30/12/11 17:09
pijlbord

Quote door AdrianHealey
Blijkbaar is het zo dat de hoofdstad van Noord-Korea een redelijk geprivilegeerde status heeft qua welvaart. Meer; het is ook zo dat de mensen uit de hoofdstad vrij weinig informatie hebben over hoe slecht het wel niet gaat in de periferie. Derhalve zou het best wel eens echt kunnen zijn.

'k weet niet goed ze. Ge hebt gelijk dat alle geprivilegieerde mensen in Pyongyang zitten en dat op bepaalde vlakken dat een hele mooi stad is (geweest). Maar zelfs als ge daar rond loopt merkt ge dat er iets niet klopt. Teveel gebouwen die alleen maar gevel zijn enzo, met niets erachter.
En zelfs dan nog denk ik niet dat ge dat soort geruchten niet kunt tegen houden. Mensen hebben altijd familie die erbuiten woont, reizen wat rond (alhoewel het hier veel minder zal zijn) of horen en zien gewoon dingen. Zelfs in dat regime denk ik.

Ik denk dat een serieus aantal mensen wel redelijke twijfels heeft (wat ook te merken valt aan het aantal mensen die elk jaar vluchten uit Noord-Korea) maar dat ge die gewoon niet kunt uiten omdat ge anders een kogel door uw kop krijgt.
30/12/11 17:13
Mephistopheles

hoeveel denk je dat er vluchten per jaar? (of proberen en doodgeschoten worden?)
N. Korea heeft ongeveer 24m inwoners he, ik denk dat ge nog niet aan 1% gaat raken met u 'redelijk veel'. tel daar dan nog bij de 50.000 dwangarbeiders uit camp22 bij

30/12/11 17:42
pijlbord

Ik snap wat ge wilt zeggen maar ge moet ook onthouden dat op vluchten de doodstraf staat (indien ze u pakken of China u terug stuurt) en vergelding naar uw familie toe. Plus dat de grenzen superhard bewaakt zijn. En dat een groot deel van de bevolking al buitenspel staat omdat ze door indoctrinatie gewoon niet denken aan vluchten. Het is allesinds een groot genoeg probleem daar dat ze aan bepaalde grensovergangen die makkelijk oversteekbaar zijn extra beveiliging plaatsen (en dan zijn alle grenzen feitelijk al zwaar bewaakt he).

Vanuit de DDR zijn trouwens ook 'maar' een tweetal miljoen mensen gevlucht op 45 jaar, nog geen 10% van de bevolking (danku wikipedia). Alsof dat een echte indicatie kan zijn van hoe goed/slecht het in een land kan gaan of hoe de mensen daar denken. Ik zeg gewoon dat mensen die vluchten en daarin slagen duidelijk doorhadden hoe slecht ze het hadden en het erop wouden wagen. Dus er zijn toch wel mensen aanwezig op wie de indoctrinatie blijkbaar minder vat heeft gehad en die voor zichzelf besluiten om het af te bollen omdat ze vrezen voor hun leven (of weet ik veel)
30/12/11 17:57
Mephistopheles

'de bevolking al buitenspel staat omdat ze door indoctrinatie gewoon niet denken aan vluchten'
is alles wat ik wou zeggen ^^.

Natuurlijk is er het probleem van 'als gij vlucht steken we u hele familie in een werkkamp'. Maar ik denk dat de indoctrinatie van de Noord Koreaanse bevolking een van de best gelukte uit heel de geschiedenis is.

Trouwens, al bij al genomen begint het nu steeds beter te gaan in N Korea. (het kon moeilijk ook slechter worden maar toch)
30/12/11 18:04
RevolutionForSale

Quote door Mephistopheles
'de bevolking al buitenspel staat omdat ze door indoctrinatie gewoon niet denken aan vluchten'
is alles wat ik wou zeggen ^^.

Natuurlijk is er het probleem van 'als gij vlucht steken we u hele familie in een werkkamp'. Maar ik denk dat de indoctrinatie van de Noord Koreaanse bevolking een van de best gelukte uit heel de geschiedenis is.

Trouwens, al bij al genomen begint het nu steeds beter te gaan in N Korea. (het kon moeilijk ook slechter worden maar toch)
Vanaf 3:50 luisteren wat die man zegt
30/12/11 20:40
zwanstnanihe

Geheime wapen van N.Korea: reus?...
Lees verder op hln.be
31/12/11 10:29
Kendcc

i don't care
01/01/12 14:16
Niconar

Quote door AdrianHealey

Das nog wel lachen, hoe het er aan toe gaat in Pyongyang. Enkel de meest trouwe, gezonde en meest aantrekkelijke mensen mogen daar wonen, en de indoctrinatie die zij genieten is inderdaad nog een pak straffer dan wat de rest van het land meemaakt. De inwoners van Pyongyang krijgen enkel (semi-waarheidsgetrouw) nieuws over Pyongyang en mogen zelf de stad en onmiddellijke omgeving niet uit. Ze hebben er ook niet echt reden toe, want inwoners van Pyongyang hebben het nog relatief goed. Het is de enige stad die toeristen (onder constante begeleiding) mogen bezoeken en eigenlijk het enige venster dat de buitenwereld heeft op het land.

Als toeristen de stad verlaten is dat enkel naar plekken die er op voorbereid zijn en op de rit naar daar zijn de ramen van de wagen of trein afgedekt. Documentairemakers en toeristen die stiekem door de afdekkingen kijken zien niks anders dan doodgelandbouwde grond en afschuwelijke armoede. Er zijn genoeg Noord-Koreanen die weten dat hun land een ongelooflijke hoop kutterij is: de smokkel van Zuid-Koreaanse media en de duizenden mensen die jaarlijks proberen te ontsnappen naar Zuid-Korea (moet via China, bijna zo goed als zelfmoord) zegt genoeg daarvoor.

Maar die indoctrinatie rond de Grote Leiders is echt geschift en gaat diep. Zo las ik laatst een interview met een ontsnapte Noord-Koreaan die niks goed kon vertellen over het regime en de hel waar hij vandaan kwam, maar wel oprecht moest wenen toen hij hoorde dat Kim Jong Il gestorven was.

Ook heb ik eens iets gezien over een oogarts uit India die honderden mensen met een simpele cataract kwam genezen. Toen die mensen na afloop niet meer blind waren vielen die uit dankbaarheid al wenend op hun knieën voor de portretten van Kim Jong Il en Kim Il Sung, alsof zij hen persoonlijk hadden geopereerd. Dat was natuurlijk wel in de buurt van Pyongyang, en de mensen die gekozen werden voor de behandeling waren natuurlijk wel hoogst gehoorzame en trouwe onderdanen.

Alles draait rond de Grote Leider, en wie nu het hardste jankt is de meest uitstekende burger. Of het nu oprechte tranen zijn of niet.

Ik kan iedereen de graphic novel "Pyongyang" van Guy Delisle aanraden, over een Frans-Canadees die een jaar in die hoofdstad heeft gewoond. Van alle documentaires en verslagen die ik bekeken/gelezen heb in de tijd dat ik geobsedeerd was door dit meest geschifte land op aard, is dit wel het meest complete en surrealistische.
04/01/12 10:48
«    ( 3 / 3 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.021878 seconden.