| |
|
| Lichtgevende vlekken op plafond? |
ETTOL
|
Hoi
Sinds vorig jaar merk ik dat er op het plafond van mijn kot lichtgevende vlekken zijn. Ik had hier in het begin niet veel last van omdat het maar een klein vlekje was. Maar nu zijn het er ondertussen al 6 en ze zijn ook al veel groter geworden... Zeer vreemd.
Ze zijn ook enkel zichtbaar als het pikdonker is. Men zegt mij hier dat het misschien schimmel kan zijn en dat het evengoed gevaarlijk kan zijn (als in: niet gezond om in te zitten)
Google helpt me niet meteen.
Iemand anders hier ook ervaring mee of die weet wat dit in godsnaam kan zijn?
Merci
|
28/12/11 15:52
|
Raawn
|
Het eerste wat r in mijn hoofd duikt is Aliens!
Dat wat 's nachts licht geeft, groeit en eruit ziet als een vlek klinkt in mijn oren als een schimmel.
Kunde zo ni iemand bereiken die da in n potje wilt doen en onderzoeken ofzo? Want voor t zelfde geldt x.x
|
28/12/11 15:54
|
Fernando
|
Amai, dat groeit uit zichzelf en dat geeft licht. En ik maar sterrekes op mijn plafond plakken!
Neen goh, laat inderdaad eens checken of dat geen schimmel is he, schimmel kan inderdaad ongezond zijn.
|
28/12/11 15:56
|
manontjeh
|
Ik dacht ook direct schimmel. Plafond (waarschijnlijk in een redelijk oud gebouw?), groter wordende vlekken en steeds meer... Kan niet direct iets anders bedenken. Misschien niet levensgevaarlijk maar toch best iets aan doen als je de mogelijkheid hebt
|
28/12/11 15:56
|
Fernando
|
Haja: kotbaas bellen he! Die moet dat maar regelen en uitzoeken.
|
28/12/11 16:02
|
MalleSander
|
Schimmel die licht geeft, 2012...
|
28/12/11 16:07
|
poepi
|
te veel gesnoven/gedronken?
|
28/12/11 16:07
|
pijlbord
|
Hm. Is uw bovenbuur een verwerkingsbedrijf voor radioactief afval? Want dan zou ik mij zorgen maken.
|
28/12/11 16:08
|
ETTOL
|
Ik zit op een peda van 7 verdiepingen, ik zit op het 5e... Dus die mens boven mij is ook ma ne gewone student
't Is inderdaad een heel oud gebouw, bunkerstyle.
Edit: ik heb al een mail gestuurd naar onze verantwoordelijke, maar tijdens de vakantie is er hier natuurlijk geen kat, idem voor de kuisvrouwen
|
28/12/11 16:11
|
pijlbord
|
Is het een mannelijke student?
Want radioactief afval = (mannelijk) studentenafval he.
Allez, als ik mezelf als ijkpunt neem, ik denk dat ik ook al wel wat biologische wapens in mijn gootsteen gekweekt heb:' )
|
28/12/11 16:16
|
ETTOL
|
Effe een wild idee: is uw plafond behangen?
Volgens enkele buren is het gyproc dat op het plafond hangt, geen behang alleszins.
|
28/12/11 16:20
|
RevolutionForSale
|
Ah, want anders kon da zijn da muizen uw plafond hadden weggegeten en da er op plekken licht door uw behang schijnt dan, van de bovenbuur
Jaja lach ma, ik ken zo iemand met muizen én gaten in haar plafond
|
28/12/11 16:47
|
ETTOL
|
Dat denk ik niet haha. Mijn bovenbuur zou dan ook met fluogroene lampen aan moeten slapen dan
|
28/12/11 16:50
|
MalleSander
|
Nu zijt ge keihard aant trollen gewoon, fluogroen licht, really?
|
28/12/11 16:55
|
RevolutionForSale
|
Fluogroenlichtgevende schimmel? Da lijkt mij wel echt héél ver gezocht om eerlijk te zijn Kan da nie da er gewoon ooit iemand me fluoverf op heeft gezeten of zo?
|
28/12/11 16:57
|
ETTOL
|
Ik ben geen troll haha. 't Is lichtgroen/geel, echt waar serieus.
En tenzij er iemand achter mijn rug om de zoveel tijd telkens een beetje meer is komen bijschilderen met fluoverf, denk ik niet dat het dat is
|
28/12/11 16:59
|
cone
|
Ah, want anders kon da zijn da muizen uw plafond hadden weggegeten en da er op plekken licht door uw behang schijnt dan, van de bovenbuur
Jaja lach ma, ik ken zo iemand met muizen én gaten in haar plafond
jong, da was echt gemeen
|
28/12/11 16:59
|
Koeny
|
Pseudomonas fluorescens?
|
28/12/11 17:03
|
ETTOL