Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 19:00
Online: 96
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Culinair «    ( 1 / 5 )    »
Koffie

Torturedvision

Zijn hier nog mensen die enorm graag koffie drinken?
Zoja, in welke vormen?
Hoeveel koffie drinkt ge per dag?

Mensen die echt op de hoogte zijn van verschillende technieken om koffie te zetten, verschillende bonen, etc, of maakt het voor u allemaal niet uit?

Ik heb de mijne graag straf, zonder melk, zonder suiker.
Op 't werk drink ik meestal 1 tas per dag, maar ik heb dagen dat ik 3-4 tassen drink.
Ben ook een enorme espresso-fan boy, heerlijk bitter!

Tot een goed anderhalf jaar geleden was koffie voor mij echt gewoon koffie, allemaal 't zelfde. Maar ik zit vaak te werken in een espresso-bar waar ze regelmatig met nieuwe bonen komen, en dat was echt een ervaring, om zo die verschillen te smaken tussen al die types, soms zelf es vragen wat ze mij aanraden enzo.

Ook ga ik wel graag eens naar Starbucks, al ga ik niet beweren dat die koffie daar van eenzelfde niveau is als in een echt koffiehuis, 't is gewoon soms es echt lekker om "een specialleke" te drinken.
26/12/11 17:18
MetalGirl

kunt ge dat specialleke dan niet beter zelf maken met deftige koffie?
Of dat in een echte koffie bar vragen?
26/12/11 17:26
marijne

Ik lust geen koffie, alleen ice coffee een beetje
26/12/11 17:26
Torturedvision

Quote door MetalGirl
kunt ge dat specialleke dan niet beter zelf maken met deftige koffie?
Of dat in een echte koffie bar vragen?

Sommigen wel, anderen niet, ge moet de ingrediënten er voor hebben eh :)
Gelijk nu met die kerst-koffies van Starbucks is het wel leuk om zo eens mee te doen en er enen te gaan drinken.
26/12/11 17:28
Followmehome

Zijn hier nog mensen die enorm graag koffie drinken? Nee ik drink het nooit
Zoja, in welke vormen? /
Hoeveel koffie drinkt ge per dag? /

Mijn ouders zijn into nespresso
26/12/11 17:30
Paradiseofrave

Ik drink enkel koffie voor de caffeine.
26/12/11 17:30
MetalGirl

Maar dat is toch gene koffie niet meer?
Allé ik drink zelf geen koffie. Maar ik ben een ongelooflijk thee freak. Maar als ik zo specialere dingen wil dan moet dat toch van ergens deftig komen.
Ik weet niet wat er in die kerst koffie zit maar waarschijnlijk iets met kaneel en gember? In ieder geval ik geloof nooit dat die daar echte kruiden in doen maar eerder van die vettige smaakdruppels.
Maar als ge dat lekker vindt moet ge dat vooral drinken he. Maar ik zou dat niet beschouwen als iets wat bij echte koffie cultuur hoort.
26/12/11 17:31
Umleitung

Ik drink 's morgens meestal 2 soeptassen koffie. In de eerste doe ik een paar suikerklontjes, in de tweede niets.

Toen ik 10 jaar geleden op internaat zat en we kerstcadeau's voor elkaar moesten kopen, heb ik van iemand een tas gekregen waarop staat "coffee coffee" en "gimme coffee!". Die tas heb ik vandaag nog steeds.
26/12/11 17:35
nimmegeers

Ik drink soms koffie, niet vaak alleen. Maar als ze mij dat ergens aanbieden drink ik er wel meestal 1 of 2. En ik heb ook zo'n vriend die de hele dag door koffie drinkt en als die langs komt of ik bij hem ga dan komt dat er meestal ook wel eens van. :p

Normaal doe ik er altijd wel wat melk en suiker bij, tenzij ik te lui ben. :' )

Dus eigenlijk maakt mij dat zoveel niet uit. Ik ben ervan overtuigd dat ik de perfecte koffie nog moet ontdekken. :p Sowieso dat er meerdere zijn die ik veel beter vind. Maar pff, gewoon niet mee bezig eigenlijk?
26/12/11 17:37
charli

Ik drink mijn koffie meestal zwart, maar als ik 's nachts moet werken, neem ik uit het koffiemachien op't werk (douwe egberts denk ik) een zwarte met extra veel suiker, dat is het enige wat echt lijkt te werken om snel wakker te worden.
26/12/11 17:39
Morthagg

Geen koffie voor mij, thanks. En als ik hem drink, neem ik hem zonder melk en met heel veel suiker, om dan vanonder, wanneer er nog een bodempje in het kopje zit, mijn melkje erbij te kappen en te eindigen met een superromig, superzoet kletske koffie.
Maar dat bittere is niet bepaald aan mij besteed. En mijn darmen gaan van koffie in overdrive :' ) nog een reden om dat niet te drinken.
26/12/11 17:46
missyclawfinger

Hmmmmm, koffie!

Probeer er eens een klein mespuntje cayennepoeder in te doen? Superlekker!
26/12/11 17:49
JulieAndrews

Koffie is lekker, ik drink hem zwart, maar slechts 2 tasjes per week ofzo.
Thee drink ik vaker, allerlei soorten maar tegenwoordig vnl. eigen samenstellingen, 3-5 potjes per dag.
26/12/11 17:50
Bulgur

koffiefan!
vooral buitenshuis eigenlijk
's morgens op weg naar school
of tussen de lessen door
26/12/11 17:55
FemkeTentacles

Koffie hmmm, pekzwart hoe straffer hoe beter :] .
Wanneer ik het maar in mijn handen kan krijgen.
26/12/11 17:57
Daav

Instantkoffie all day erry day. Speaking of which, ik heb vandaag nog maar 1 kop op, dringend wat verandering in brengen.

26/12/11 18:04
Matva

Zwart als de nacht en goe straf :p Toch wel 4, 5 tassen verspreid over de hele dag.

Drink niet echt speciallekes. Als ik bij mijn vriendin ben al wel eens een cappuccino of latte machiato omdat hun machien dat kan maken :p

En ge merkt inderdaad echt wel een verschil tussen verschillende soorten bonen, maar helaas laat ons huisbudget slechts een simpele Senseo toe :p Hoewel daar ook al wat variatie is qua padjes of course.
26/12/11 18:09
jesss

ik drink graag koffie

thuis: met een beetje melk en suiker, al vind ik melk niet echt noodzakelijk
elders: als ik een koffie koop, bestel ik meestal een koffie verkeerd of een latté

Starbucks vind ik duur voor wat het is, dus daar ga ik nooit. Ik ben dan ook niet echt een fan van allerhande toevoegingen. Gewoon koffie, melk, suiker is goed voor mij !
26/12/11 18:13
NeedAMiracle

Ik heb supergraag koffie,maar wel alleen 's morgens. Als ik dat 's middags of 's avonds drink ligt dat altijd op mijn maag.
Ik drink em met veel melk,mmmmm
26/12/11 18:16
Torturedvision

Heeft iemand hier trouwens al eens Kopi Loewak gedronken? Ik zou dat écht eens willen proberen, is wel nogal moeilijk om aan te raken en dan nog steeds vrij duur. Mijn broer heeft het wel al gedronken, zegt dat het de moeite is.

Zo van die dingen fascineren mij wel :D
26/12/11 18:19
«    ( 1 / 5 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.096181 seconden.