| |
|
Raptorrauw
|
Hey
Ik heb enkele platen gekregen voor mijn kerst! (Hoera !)
En uiteraard wil ik deze ook beluisteren
Ik heb dus een platenspeler nodig.
Ik ben nogal een liefhebber van 'mooie' dingen, liefst retro en ik heb dus wat onderzoek gedaan
1
2 (rood)
Ik zelf twijfel tussen deze 2. Op de rode moet ik wel nog tot 11 januari wachten
Iemand een idee of deze goed zijn? waarop moet ik letten ? Heb je andere voorstellen in de prijscategorie max 100 euro
|
25/12/11 14:15
|
dandylullaby
|
u 2de link werkt niet. waar op letten... dat er nog naalden voor te vinden zijn is wel een goeie denk ik.
mijn platenspeler heeft met kapotte naald gezeten en da was ff zoeken eer we da vonden... (uiteindelijk op opa zijn zolder of in nederland voor 20euro )
|
25/12/11 14:32
|
RevolutionForSale
|
Die eerste ziet er nogal nep uit and prove me wrong ma ik denk da ge moeilijk een echt goeie platenspeler vindt voor 40 euro. Ik denk da ge uzelf moet afvragen waarom ge platen wilt draaien. Ik ben geswitcht naar vinyl omda ik het platte geluid van mp3's beu was. Ik heb ergens een tweedehands Thorens kunnen kopen die echt pro geluid geeft. Mijn kotgenoot heeft een lenco'tje van 50 euro en die platen klinken daar nie echt denderend op. Die draaitafel weegt ook ver niets, dus die plaat draait nie perfect stabiel en da hoort ge duidelijk aan uw geluid.
+ Zeker checken of er een voorversterker IN uw platenspeler zit, if not, checken of ge een PHONO ingang hebt aan uw versterker. Ik had geen vanbeide en heb een pre-amp moeten kopen van 65 euro, eer ik mijn platenspeler in de gewone AUX kon pluggen
To make it short: Als ge gewoon die plaatjes wilt draaien, zou ge uw eerste link kunnen kopen (voorversterker er in + boxen...). Als ge kwaliteitsgeluid wilt, (beter dan nen ipod op aldi-speakerkes) dan denk ik dat da ding brol is. Voor die prijs hee.
|
25/12/11 14:37
|
astrozombie138
|
Inderdaad checken voor een voorsterker, ge kunt natuurlijk ook actieve monitors kopen, waar dan nen pre-amp in zit gebouwd, of gaan voor ne pre-amp apart en dan passieve monitors.
Voor de rest weet ik weinig van platenspelers, al denk ik dat ge best gaat voor degelijk materiaal, want anders gaat het doel van vinyl een beetje teloor, just sayin'
|
25/12/11 14:44
|
Raptorrauw
|
Die eerste ziet er nogal nep uit and prove me wrong ma ik denk da ge moeilijk een echt goeie platenspeler vindt voor 40 euro. Ik denk da ge uzelf moet afvragen waarom ge platen wilt draaien. Ik ben geswitcht naar vinyl omda ik het platte geluid van mp3's beu was. Ik heb ergens een tweedehands Thorens kunnen kopen die echt pro geluid geeft. Mijn kotgenoot heeft een lenco'tje van 50 euro en die platen klinken daar nie echt denderend op. Die draaitafel weegt ook ver niets, dus die plaat draait nie perfect stabiel en da hoort ge duidelijk aan uw geluid.
+ Zeker checken of er een voorversterker IN uw platenspeler zit, if not, checken of ge een PHONO ingang hebt aan uw versterker. Ik had geen vanbeide en heb een pre-amp moeten kopen van 65 euro, eer ik mijn platenspeler in de gewone AUX kon pluggen
To make it short: Als ge gewoon die plaatjes wilt draaien, zou ge uw eerste link kunnen kopen (voorversterker er in + boxen...). Als ge kwaliteitsgeluid wilt, (beter dan nen ipod op aldi-speakerkes) dan denk ik dat da ding brol is. Voor die prijs hee.
Enige tips voor wat niet té duur en toch redelijk kwalitatief is ?
2e link
|
25/12/11 14:45
|
RevolutionForSale
|
Inderdaad checken voor een voorsterker, ge kunt natuurlijk ook actieve monitors kopen, waar dan nen pre-amp in zit gebouwd, of gaan voor ne pre-amp apart en dan passieve monitors.
Voor de rest weet ik weinig van platenspelers, al denk ik dat ge best gaat voor degelijk materiaal, want anders gaat het doel van vinyl een beetje teloor, just sayin'
Klopt volgens mij nie helemaal, want die speakers hebben geen Phono-ingang eh. Die actieve monitors hebben een eigen versterker ingebouwd ja, ma zonder phono-ingang of pre-amp kunt ge die nog steeds nie aansluiten.
Ontopic: Tweede link werkt nog steeds niet da's omdat ge niet kunt linken naar uw winkelkarretje.
Ik denk da ge eerst moet beslissen wa ge ermee wilt doen. Wilt ge uw cadeau's draaien, of zijt ge van plan uw collectie uit te breiden?
|
25/12/11 14:49
|
Raptorrauw
|
Klopt volgens mij nie helemaal, want die speakers hebben geen Phono-ingang eh. Die actieve monitors hebben een eigen versterker ingebouwd ja, ma zonder phono-ingang of pre-amp kunt ge die nog steeds nie aansluiten.
Ontopic: Tweede link werkt nog steeds niet da's omdat ge niet kunt linken naar uw winkelkarretje.
Ik denk da ge eerst moet beslissen wa ge ermee wilt doen. Wilt ge uw cadeau's draaien, of zijt ge van plan uw collectie uit te breiden?
Ik ga sowieso uitbreiden Het aantal dat ik nu heb, is vrij zielig
En op gekraak wil ik nu ook niet luisteren. Maar ik heb nu ook geen eindeloos budget.
Dus rond €100 zal de max zijn evt 120 ofzo
*2e link werkt nu wel ( de rode en zwarte platenspeler op die pagina)
* om eerlijk te zijn: heel veel van die technische uitleg heb ik niet verstaan. Ik heb dan ook geen versterker ofzo staan.
|
25/12/11 14:51
|
RevolutionForSale
|
Gekraak gaat nie uw probleem zijn. Gekraak ligt aan krassen op uw plaat. En heel eventueel een slechte naald. Het probleem aan die goedkope is dat die motor niet perfect is en die draaitafel niet stabiel. En dan klinken uw platen een beetje vals. Een beetje he, ma ge hoort wel het verschil hoor.
Zoek ga eens bij Music Mania in Gent kijken wat ze nog tweedehands verkopen. Ik heb de mijne 120 euro of zo betaald, maar heb er wel nog een pre-amp bij moeten kopen. De duurdere modellen herkent ge aan een extra aansluiting voor een aarding. Als ge die dan op uw amp of pre-amp aansluit hebt ge minder ruis.
|
25/12/11 14:54
|
Raptorrauw
|
Gekraak gaat nie uw probleem zijn. Gekraak ligt aan krassen op uw plaat. En heel eventueel een slechte naald. Het probleem aan die goedkope is dat die motor niet perfect is en die draaitafel niet stabiel. En dan klinken uw platen een beetje vals. Een beetje he, ma ge hoort wel het verschil hoor.
Zoek ga eens bij Music Mania in Gent kijken wat ze nog tweedehands verkopen. Ik heb de mijne 120 euro of zo betaald, maar heb er wel nog een pre-amp bij moeten kopen. De duurdere modellen herkent ge aan een extra aansluiting voor een aarding. Als ge die dan op uw amp of pre-amp aansluit hebt ge minder ruis.
hmm, ik zal misschien is langsgaan in Gent. Enig idee of er uberhaupt spelers zijn daar ?
Want als ik er ben en dan zijn er geen , is het nogal een zinloze verplaatsing
|
25/12/11 15:00
|
RevolutionForSale
|
Ik zou zeggen, bel die eens, 0477 77 07 43
Da's nie officieel hoor, da's zo meer onder de toog dat die van tijd wel ies ene weg doen. maar als ge geen versterker hebt denk ik da ge daar niets gaat vinden, die modellen hebben allemaal een degelijke versterker nodig waar ge dan uw boxen op moet aansluiten.
|
25/12/11 15:02
|
Raptorrauw
|
Suggesties in uw gastenboek
check thx!
|
25/12/11 15:12
|
pigje
|
er bestaan tegenwoordig platenspelers die ge met een USB aan je pc kan leggen. Bv Lenco heeft er zo eentje en Lenco is zeer goed voor platenspelers.
zeker bij sony en wellicht bij technics zijn er nog klassieke platenspelers, al of niet met snelstart. Je zit dan bij merken als JB en dergelijke.
je moet die dan wel aan je versterker of mengpaneel hangen hé.
|
25/12/11 15:28
|
MetalGirl
|
De kringwinkel!!! echt die hebben er zoveel. En tenminste echte goei nog. Niet van die moderne goedkope plastiek brol. Steekt daar dan nog is een nieuwe super goeie naald in en ge zijt gesteld.
Ik had zelf ook altijd een draagbare stereo en daar kunt ge dus geen platenspeler op aansluiten. Maar nu heb ik een stereoke met aparte boxen van mijn zus gekregen waar wel een ingang was voor die kabels van de platenspeler. Maar het geluid klonk super stil. En dat is dus omdat zoals eerder gezegd, dat geen echte phono ingang is. Ik heb toen een extra bakske gekocht (phono tussenversterker) voor 30 euro. En nu werkt dat perfect. Gekraak hoort nu eenmaal bij platen. Tenzij ge van die kei dure nieuwe platen wilt spelen.
Maar ik vind dat zeker iets hebben omdat ik daar ook vooral oude muziek met afspeel.
|
25/12/11 15:53
|
MetalGirl
|
en vraagt misschien ook is rond bij de tantes en nonkels. Veel mensen hebben dat nog op zolder staan.
|
25/12/11 15:56
|
Raptorrauw
|
en vraagt misschien ook is rond bij de tantes en nonkels. Veel mensen hebben dat nog op zolder staan.
de oma heeft dat nog Maar ik mag hem van de mama niet vragen omdat ik anders bevooroordeeld wordt t.o. de andere familieleden en stel dat ze dat dan ineens ook willen
|
25/12/11 16:02
|
MetalGirl
|
yeah right....dat is wel stom.
Maar zoek u dus ene in de kringwinkel van een deftig merk ipv die usb rommel.
Ik heb zelfs ooit nog ene gehad op een stereoketen. Dus dan had ge alles in ene keer en dan moet ge geen tussenversterker kopen. O ja en ge moet ook zien dat er geen stofjes op uw platen liggen want anders dan gaat uw naald ook sneller stuk en dan gaan uw platen ook meer kraken.Maar daar bestaan van die kuiserkes voor.
En wat ik ook doe is als ik mijn favoriete platen voor een weg geef prijs op de rommelmarkt vind, dan koop ik die dubbel voor als de andere kapot is.
|
25/12/11 16:06
|
NoMoreHeroes
|
kringloopwinkels checken, kheb nu nen deftigen die al wa jaren meegaat, heeft me 15euro gekost
wel zien da ge ne stereo hebt waarop ge die kunt aansluiten
|
25/12/11 17:45
|
JulieAndrews
|
Hipsters! O shit wacht ik heb zelf een heuse collectie
Die van mij is geen 'mooie' of 'retro' maar een goedkoop ding van 25 euro uit de Mediamarkt.
(Maar eigenlijk vind ik die zogezegde retro dingen toch ook maar lelijk)
Thuis hebben we een kapotte uit de jaren '70 maar die is ook lelijk.
Nu ik erover nadenk denk ik nog maar zelden een mooie platenspeler te hebben gezien.
Iemand moet dit design realiseren!
|
25/12/11 18:17
|
Raptorrauw
|
Hipsters! O shit wacht ik heb zelf een heuse collectie
Die van mij is geen 'mooie' of 'retro' maar een goedkoop ding van 25 euro uit de Mediamarkt.
(Maar eigenlijk vind ik die zogezegde retro dingen toch ook maar lelijk)
Thuis hebben we een kapotte uit de jaren '70 maar die is ook lelijk.
Nu ik erover nadenk denk ik nog maar zelden een mooie platenspeler te hebben gezien.
Iemand moet dit design realiseren!
Haha goeiken
|
25/12/11 19:36
|
| |
|