Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:57
Online: 91
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Muziek «    ( 2 / 2 )    »
Platenspeler

Shipwreckage

kheb gewoon die van iemands grootmoeder overgekocht. Niks Fancy but does the job en wat is dat hier over gezeik over kwaliteit over geluid? Waarom een platenspeler van 150 euro kopen om iets of wat beter geluid te hebben. Dan kunt ge gewoon maar best weer overstappen naar uw clean mp3's het feit dat een plaat net niet perfect is maakt het stukken beter. Soit das een eindeloze discussie ik hoef geen speciale versterkers om bass beter te doen klinken of om oneffenheden te verminderen. Mijn boxen hoeven niet te blazen om van mijn platen te kunnen genieten
25/12/11 19:50
NoMoreHeroes

ik heb onlangs voor den 1e x in mijn leven effectief het verschil gehoord tussen muziekkwaliteit op lp en op mp3
met mijn oude platenspeler, natuurlijk
25/12/11 20:04
ANCHOREDHEART

In den Aldi stond ook ene..
26/12/11 14:57
MetalGirl

het zal ne goeie geweest zijn
26/12/11 15:57
RevolutionForSale

Quote door Shipwreckage
kheb gewoon die van iemands grootmoeder overgekocht. Niks Fancy but does the job en wat is dat hier over gezeik over kwaliteit over geluid? Waarom een platenspeler van 150 euro kopen om iets of wat beter geluid te hebben. Dan kunt ge gewoon maar best weer overstappen naar uw clean mp3's het feit dat een plaat net niet perfect is maakt het stukken beter. Soit das een eindeloze discussie ik hoef geen speciale versterkers om bass beter te doen klinken of om oneffenheden te verminderen. Mijn boxen hoeven niet te blazen om van mijn platen te kunnen genieten

Al eens het verschil gehoord tussen Burial op mp3 en Burial op plaat? Als ge da nie hoort zijt ge doof hoor ;) Het verschil tussen FLAC-formaat en vinyl, dààr valt over te discussieren. Ik denk nie da ik da verschil zou horen eigenlijk.
26/12/11 16:07
whynot2000

Oude Lenco platendraaiers zijn de shit!
Tweedehands kopen en eventueel een nieuwe naald op vijzen.
28/12/11 02:23
whynot2000

Al eens het verschil gehoord tussen Burial op mp3 en Burial op plaat? Als ge da nie hoort zijt ge doof hoor ;) Het verschil tussen FLAC-formaat en vinyl, dààr valt over te discussieren. Ik denk nie da ik da verschil zou horen eigenlijk.

mp3 V0 is echt al niet te onderscheiden van FLAC, en dat wordt de norm stilaan. (hoop ik, FLAC is te groot.) Onder de 15 KHz gaat ge een -50 db ruisverschil hebben, en daarboven kan het gaat tot -20 db. (bron: internet en net een analyse gedaan op eigen rips.) dat zijn db waardes voor CD encodering, die gaan van 6 tot -48. Dat betekent dat ge voor onder de 15KHz geen verschil hebt, en daarboven een verschil da ge zou moeten uitfilteren en versterken om het te kunnen horen.

Het enige probleem met mp3's is de userbase. Der zijn een hele hoop dwazen en leugenaars die mp3's transcoden naar een hogere bitrate met het idee dat de qualiteit dan verhoogt en zo van die dingen. FLAC is minder populair en wordt door meer serieuze luisteraars gebruikt, ge zijt zekerder da ge qualiteit hebt.
28/12/11 03:08
MetalGirl

ok en wat is FLAC dan juist? Is dat dan de 'moderne' vinyl? want alles wat ge hier net gezegd hebt klinkt voor mij als chinees!
28/12/11 23:33
whynot2000

Quote door MetalGirl
ok en wat is FLAC dan juist? Is dat dan de 'moderne' vinyl? want alles wat ge hier net gezegd hebt klinkt voor mij als chinees!

FLAC is een bestandsformaat voor geluid, net als MP3, maar dan zonder qualiteitsverlies tegenover het originele. Als ge iets van een CD ript naar FLAC dan klinkt dat 100% hetzelfde.

't Is een beetje dwaas wat RevolutionForSale verkondigd, want de meeste nummers worden tegenwoordig digitaal gemasterd, dat is wat de producer hoort als hij het aflevert, en een FLAC file zou daar 100% mee overeen komen (aangezien dat dat ook digitaal is). Als ge iets naar vinyl schrijft hebt ge andere (fysische) beperkingen van uw geluid, dus ge gaat sowieso niet helemaal hetzelfde geluid hebben.

Als ge ne vinyl maakt van ne tapedeck master (zoals ze da vroeger voor computers deden) gaat ge mogelijks beter geluid hebben dan da ge het digitaal zou opnemen. Maar da is zelden een kwestie om te overwegen, mss in de tijd van de eerste CD's gaat ge een paar gevallen hebben.

Vinyl heeft een hele hoop toffe eigenschappen, zoals "vastneembaarheid" en duurzaamheid en sexy klank, maar geluidsqualiteit is niet optimaal.
29/12/11 00:28
MetalGirl

Dus FLAC is eigenlijk ook digitaal?
Nuja ik koop geen nieuwe dure vinyl. Want dat verslijt bij mij te rap en ge moet daar voorzichtig met zijn. En dat kost eigenlijk gewoon ook veel te veel geld.
Ik koop enkel oude goekope vinyl. En dan ook van muziek van in die tijd die ik graag hoor. En dan past al dat gekraak en die typische sound er wel bij vind ik. Dat heeft zo iets huiselijk en gezellig.
Het heeft waarschijnlijk ook weinig zin om superkwaliteit muziek te hebben als je geluidsinstallatie redelijk primitief is.
29/12/11 00:33
whynot2000

Quote door MetalGirl
Dus FLAC is eigenlijk ook digitaal?
Nuja ik koop geen nieuwe dure vinyl. Want dat verslijt bij mij te rap en ge moet daar voorzichtig met zijn. En dat kost eigenlijk gewoon ook veel te veel geld.
Ik koop enkel oude goekope vinyl. En dan ook van muziek van in die tijd die ik graag hoor. En dan past al dat gekraak en die typische sound er wel bij vind ik. Dat heeft zo iets huiselijk en gezellig.
Het heeft waarschijnlijk ook weinig zin om superkwaliteit muziek te hebben als je geluidsinstallatie redelijk primitief is.

jep. zo denk ik er ook over^^ jazz, blues en funk uit de kringloopwinkel, da's zowa al wa ik heb in mn platenkast.
29/12/11 01:11
NoMoreHeroes

allez, voor uw platen moet ge zorg dragen he
me mijn vinyl gakik voorzichtiger om als me pasgeboren babies!
29/12/11 12:10
Raptorrauw

ik heb er eentje!
't is een akai geworden met usb + voorversterker en boxen met subwoofer ;p
thx & I love it!
29/12/11 22:15
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.022457 seconden.