| |
|
| Geld voor de Japanse walvisvaarders |
naitodoragon
|
Vlees eten en tegelijk tegen de walvisvaart zijn is énorm hypocriet, even hypocriet als wanneer een walvisetende Japanner het niet vindt kunnen dat wij paard en konijn eten.
Als het hier om een bedreigde walvissoort gaat vind ik het niet hypocriet om er als vleeseter tegen te zijn. Ik eet vlees, maar ik zal nooit vlees eten van een bedreigde diersoort.
Zolang ze het dus bij walvissen houden waarvan er nog genoeg van zijn kan je het idd vergelijken met het eten van onze paarden en konijnen.
|
28/12/11 18:01
|
Koeny
|
Het gaat om de talrijkste soort, die duidelijk duurzaam bejaagd kan worden.
|
28/12/11 18:04
|
naitodoragon
|
Het gaat om de talrijkste soort, die duidelijk duurzaam bejaagd kan worden.
Dan zie ik eigenlijk niet in waarom er zo'n groot probleem van gemaakt wordt. Ik begrijp het niet dat die mensen van sea shepherd hun leven zouden geven om één onbedreigde walvis te redden.
Allez, het is toch beter dat ze één walvis vangen dan dat ze in de plaats een massa kleinere vissen moeten vangen die mss wel overbevisd en bedreigd zijn.
|
28/12/11 18:21
|
Nandini
|
Ik denk da da ook te maken heeft met de multimedia. De Europeanen wisten vroeger waarschijnlijk niet eens af van het walvisjagen in Japan.
Nogmaals the sea shepherds zijn niet begonnen met de stop op walvisvangst.
Voor de tweede wereldoorlog zagen ze al dat er weinig walvissen meer waren, en toch zijn ze volop blijven jagen totdat alles hier bijna was uitgestorven, en met in 1946 en al wa papier werk is er dan toch
in 1986 besloten ze hier in europa en wrs andere delen van de wereld om te stoppen met op walvissen te jagen aangezien voornamelijk Europa aan roofbouw erop deed, (hmm komt mij bekend voor zoals bv de amerikaanse bizon)
1977 ofzoiets ontstond pas de sea shepherd. met dick paul watson.
Nogmaals STOP met te bashe op Japan !
Ga dan zelf in noorwege of ijsland in een zeilbootje voor die grote kleppers varen want zij doen ook stoute dinge ween ween
Ik ben nu eenmaal goe geïnformeerd over dit thema & ik heb er ook al vaak over kunnen nadenken & ik ben er enorm veel mee bezig.
Als je dan toch zo goed geinformeerd bent dan zou je ook objectief moeten blijven en niet één land te liggen beoordelen over het cultuurverschil, zij doen iets dat zij al duizenden jaren beoefenen, net zoals landen als noorwegen, Canada en Ijsland.
En met dit alles keur ik walvisjacht ZELF niet goed.
En wil ik jouw er ook zeker niet mee beledigen of hier discussies liggen maken.
maar nogmaals, het zijn maar kleine walvisjes en geen blauwe vinvis ofzo hé, japan weet ook goed genoeg dat er van die soorten er nog maar "bitterweinig" zijn.
Er moet gewoon streng op gecontroleerd worden op de vangsten en de quota's.
Zo groeien de aantallen ook gestaag en klaagt niemand of toch minder
Enkel is Paul Watson in mijn ogen zelf een monster, hij zou nog liever een gewonde dolfijn helpen in plaats van een bemanningslid aanboord dat met zijn bakkes op een luik van een schip ofzo valt en ligt dood te bloeden want mensen zijn minder waard dan een "zeedier".
Er moet gewoon een stop komen van elke vorm van roofbouw punt.
Waarom zou ik objectief moeten blijven, ik mag toch mijn eigen mening vormen over dit thema?
En het is niet omdat zij dat al duizenden jaren beoefenen, dat ik dat moet goedkeuren he.
Ee zijn zoveel dingen i.v.m. dieren die waarschijnlijk al duizenden jaren worden beoefend & ook die zal ik niet goedkeuren, maar dit topic gaat over de walvisjacht in Japan, dus ik ga hier niet over andere punten liggen discussiëren.
Ik begrijp ook niet goed wat iedereen tegen Paul Watson heeft, ik vind het net een goed iniatief.
Ik heb trouwens in dit seizoen van Whalse Wars (seizoen 4) nog niet één keer gezien dat hij een dier heeft vooropgesteld op één van zijn bemanningsleden. In de aflevering van vorige week hebben ze nog heel hun missie moeten laten vallen omdat de speedsbootjes stuk waren en die konden niet meer varen. Die moesten enkele uren varen om hun bemanningsleden te gaan oppikken.
En deze week moeten ze hun missie weer onderbreken omdat ze een oproep hebben binnengekregen van de (ik denk) Nieuw-Zeelandse kustwacht omdat er ergens nen boot aant kapseizen is. En zij gaan die mensen dan ook helpen.
Ze zouden evengoed kunnen zeggen: 'Ja wij zijn hier voor de walvissen, iemand anders moet die maar gaan helpen', maar dat doen ze ook niet he.
Ik vind dat Paul Watson & zijn bemanningsleden een goede instelling hebben & tenminste actie ondernemen, in plaats van me wat bordjes te gaan protesteren voor één of ander gebouw waar nen rijke dwiep woont dieje wa macht heeft.
En nee, ik voel mij niet beledigd, iedereen denkt er nu eenmaal anders over. Maar da van die 'kleine walvisjes', voor mij boeit da ni wa voor formaat da dieje walvis heeft of welke ras dat is, het hoort gewoon niet
|
29/12/11 18:58
|
pijlbord
|
voor mij boeit da ni wa voor formaat da dieje walvis heeft of welke ras dat is, het hoort gewoon niet
Leg is uit waarom? Waarom net de walvis. Wat maakt beesten zoals dolfijnen, walvissen etc. zo speciaal tegenover een kip? Waarvan er elk jaar miljarden worden afgemaakt, is dat geen beter doel dan?
|
30/12/11 22:38
|
Nandini
|
Leg is uit waarom? Waarom net de walvis. Wat maakt beesten zoals dolfijnen, walvissen etc. zo speciaal tegenover een kip? Waarvan er elk jaar miljarden worden afgemaakt, is dat geen beter doel dan?
Omdat dit topic nu eenmaal gaat over we walvisjacht in Japan & niet over de vleesindustrie of dansende beren in Bulgarije of de zeehondenjacht in Namibië of exotische & wilde dieren in het circus of ...
In mijn ogen heeft elk dieren evenveel recht om te leven als de mens. Maar ik ga hier ni over alle thema's liggen uitbreiden als het topic daar niet over gaat.
|
31/12/11 00:50
|
Koeny
|
Je hebt geen antwoord dus...
|
31/12/11 17:50
|
Nandini
|
Je hebt geen antwoord dus...
Maar nee, elk dier is speciaal en uniek. De mens heeft gewoon het recht ni om eender welk dier te doden.
Ik ga hier ni elk ras bespreken he.
|
02/01/12 10:41
|
Koeny
|
At jij geen vlees?
Edit: dat was dus iemand anders Wat denk je dat er met mannelijke kuikens van legkippen, legkippen die niet meer leggen en koeien die geen melk meer geven gebeurd?
|
02/01/12 17:19
|
Nandini
|
Inderdaad, da zal iemand anders geweest zijn, want ik ben vegetarisch
Ja daar gebeure inderdaad geen goeie dingen mee, maar ik let dus echt wel op alle voedingsmiddelen die van dieren komen. Melkproducten gebruik ik ni, want ik ben lactose intolerant. En opt moment eet ik enkel eieren van scharrelkippen. En als ik ni weet vanwaar de eieren komen, dan eet ik het ni. Dus bye bye mayonaise & alle andere dingen waar eieren inzitten.
Als ik alleen woon, dan schakel ik over naar veganisme.
Ik zal da jammer genoeg allemaal ni kunnen voorkomen wat er met die dieren gebeurd, maar ik ga ook ni deelnemen aan alles wat daar vooraf aan gebeurd.
Alle vrije tijd da ik heb, steek ik in het opzoeken van informatie rond dierenleed, dierenmishandeling, verwaarlozing, dierenrechtenorganisaties & alle andere dingen die een dier leed bezorgen.
Ik weet van mezelf da ik niks doe of gebruik of eet waar een dier voor heeft moeten lijden. Dus mij valt niks te verwijte
|
02/01/12 22:06
|
pijlbord
|
Gewoon al het feit dat ge bestaat is eigenlijk zovele hectare natuur naar de kloten gedaan. Niet dat ge daar iets aan kunt doen natuurlijk. Maar ge kunt beter een hummer rijdende, olie stokende, vlees etende kinderloze mens zijn, dan een veganist die in de bossen woont met een kind. True story. Dus ik hoop dat ge in het belang van de planeet kinderloos gaat blijven.
En als ge zoveel tijd steekt in uw research zou ge toch moeten weten dat de term "scharrelkip" zwaar overdreven is in die labels he? Die hebben gelijk 30 vierkante centimeter meer dan een kip in zo'n legbatterij.
|
03/01/12 16:23
|
Paradiseofrave
|
Gewoon al het feit dat ge bestaat is eigenlijk zovele hectare natuur naar de kloten gedaan. Niet dat ge daar iets aan kunt doen natuurlijk. Maar ge kunt beter een hummer rijdende, olie stokende, vlees etende kinderloze mens zijn, dan een veganist die in de bossen woont met een kind. True story. Dus ik hoop dat ge in het belang van de planeet kinderloos gaat blijven.
En als ge zoveel tijd steekt in uw research zou ge toch moeten weten dat de term "scharrelkip" zwaar overdreven is in die labels he? Die hebben gelijk 30 vierkante centimeter meer dan een kip in zo'n legbatterij.
Good post.
|
03/01/12 17:20
|
Nandini
|
Ik wil kinderloos blijven ja, maar niet in het belang van de planeet, maar voor mezelf.
Want met kinderen hebt ge tegenwoordig niks dan last
Ons mama kent iemand die thuis kippen hebben & wij halen onze eieren daar. Ik ben daar geweest en die kippen hebben echt ruimte genoeg hoor.
|
03/01/12 22:32
|
pijlbord
|
Dus beesten gevangen houden is wel oké? Alleen het doden en opeten niet?
|
04/01/12 12:41
|
pijlbord
|
Jama voor mij ook. Ik sluit ze even graag op als ik ze op mijn bord heb met appelmoes en frietjes.
Maar als ge beesten dan toch als gelijkwaardig als mensen gaat beschouwen vind ik het raar dat ze doden verkeerd is, maar ze opsluiten en genieten van hun eieren is wel oké. Het maakt dan toch an sich niet uit of die kippen op 10 vierkante centimeter staan of op 15 vierkante meter modder. Ge sluit ze op, houdt ze voor uw eigen goed en geniet van hun producten.
Maar dat ben ik maar he, met mijn logica en alles, gekke pijlbord.
|
04/01/12 18:01
|
pijlbord
|
Nandini moet zelf maar antwoord geven, niet gij
(anders moet ge mijn repliek ook gewoon al typen, dan moet ik hier niet meer komen kijken)
|
05/01/12 12:46
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|