| |
|
Ayel
|
Nieuwe laptop en keeeeionhandige mousepad! Het enige wat die moet doen is mijn pijltje veranderen in de richting dat ik dat wil. Niet naar omhoog, omlaag, links of rechts scrollen wanneer ik dat niet wil. Of ineens mijn facebook krimpen tot de grootte van een postzegel. Net zette die ineens al mijn tabs in een verschillend venster...
Ik weet dat dat gebeurt omdat ik iets doe... maar ik weet niet wat en het gebeurt keirandom. Dus weet iemand hoe ik dat afzet?
|
23/12/11 14:35
|
Treinplanner
|
hahahaah ik heb da ook soms, geen idee hoe dat komt
|
23/12/11 14:46
|
MalleSander
|
De randen zullen dienen voor te scrollen, daar ben ik toch vrij zeker van.
|
23/12/11 14:52
|
prullenbak
|
Klinkt als een laptop van hp!
Zit ik juist?
anyways, koop een muis, dat is zoveel handiger.
|
23/12/11 14:53
|
Ayel
|
Dat de zijkant en onderkant is om te scrollen, dat weet ik
En het is een laptop van Toshiba
En ik heb een muis! Maar geen batterijen meer
|
23/12/11 14:56
|
prullenbak
|
Wireless muizen = not done
(dit is nutteloze commentaar, i know)
|
23/12/11 14:58
|
Ayel
|
Och... da's niet
|
23/12/11 15:05
|
Bartmannnn
|
als ge u drivers verwijderd dan werkt die scoll functie ni
|
23/12/11 15:39
|
xRauwrr
|
da staat normaal toch allemaal in uw handleiding
maar of ge daar iets aan kunt doen (buiten voorzichtig zijn ) weet ik niet
|
23/12/11 16:37
|
timieboy
|
Zit ik juist?
anyways, koop een muis, dat is zoveel handiger.
Heb ook een laptop van hp. Genant slechte laptops.
|
23/12/11 17:43
|
Blanche
|
Ik gebruik gewoon een draadloze muis, super handy
|
23/12/11 18:16
|
AllThatGlitters
|
ik heb ook een toshiba, geen last van die mousepad vind die heerlijk.
maar mss ligt er iets op je mousepad wat die sturing omzeep helpt? heb ik eens voorgehad hah
|
23/12/11 18:46
|
JulieAndrews
|
watcha talkin' bout
mijn HP mini is de beste laptop die ik ooit heb gekocht
|
23/12/11 21:41
|
whynot2000
|
Toshiba laptops maken gebruik van de ALPS mousepad driver, die is idd nogal gimmicky en outdated (meeste andere laptops hebben synaptics, of gewoon niets)
Ge kunt die ALPS afzetten of deïsntalleren (configuratiescherm>muis, of deïnstalleren, ge vindt het wel, google helpt). ge kunt ook apparte functies afzetten (meestal wilt ge enkel vertikaal scrollen en klikken houden).
Voor de duidelijkheid: ge kunt er GEEN andere fancy driver op zetten. (of toch niet op een makkelijke manier.) De windows driver gaat nog wel blijven werken, maar das dus enkel bewegen en klikken.
Enja, een apparte muis gaat nog altijd het handigste zijn. bij de meeste laptops is de touchpad toch maar te klein. De enige goeie touchpad is die van de macbook.
maar soms kunt ge ni zonder touchpad, en dan moet da tegoei ingesteld zijn.
En dan als laatste: ge kunt de touchpad ook tijdelijk aan- en uitzetten met een fn-toetscombinatie (op mijn toshiba satellite is dat fn+f9) voor als ge een externe muis gebruikt, zoda ge ni perongeluk klikt tijdens het typen.
|
24/12/11 01:39
|
Lapenoshit
|
wat is er nu mis met laptops van hp...
|
24/12/11 12:17
|
FoolInLife
|
Bij die van Toshiba is het zo dat wanneer je twee vingers naar elkaar toebrengt je venster krimpt (van elkaar weg bewegen is dan inzoomen). Als je dus perongeluk met een tweede vinger je touchpad aanraakt of er ligt iets anders op, dan zal die automatisch beginnen in- of uitzoomen, gewoon opletten dat er niets anders op je touchpad ligt en dat is in orde.
|
24/12/11 13:12
|
Matva
|
mousepad drivers verwijderen.
|
24/12/11 13:49
|
ikbenlara
|
mijn laptop is ok. maar inderdaad de trackpad van mijn hp is om van te blijten. dat scrollen met twee vingers werkt amper, die sleept, klikt en zoomt wanneer ik dat niet wil.
|
24/12/11 17:18
|
Ayel
|
Er staat "synaptic touchpad". Dus geen ALPS? Anyway, ik was al bij configuratiescherm gaan kijken en daar kan ik geen aparte functies afzetten . Ik leer er wel mee leven.
|
25/12/11 12:42
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|