| |
|
ViciousMistress
|
Over De Post kan ik niks zeggen, want die haten werk in gewone toestand al. Fuckers.
Ela, mijn stiefpa niet beledigen he .
|
21/12/11 10:57
|
rivulet
|
thanks for playing.
Er zijn veel effectievere manieren om te staken, zoals het "niet-betalen" plan, dat ze een paar jaar terug deden: Openbaar vervoer rijdt nog steeds, maar reizigers moesten niet betalen en werden niet gecontroleerd. Zo stuur je ook een pijnlijke boodschap, maar hou je wel het volk tevreden. Over De Post kan ik niks zeggen, want die haten werk in gewone toestand al. Fuckers.
dat vond ik ook zo een geweldig initiatief, maar ik geloof niet dat personeel van openbare diensten dat zelf overboord hebben gegooid. ik weet uit ervaring dat van enkele diensten het recht ontnomen is dit te doen. en je moet eens een dag in de post werken, dan begrijp je misschien waarom het verleggen van pensioen een immens pijnlijke sanctie is. ma echt, immens. dat is geen 9 to 5 dag voor de bediendes en geen zachte omstandigheden voor de meer arbeidsintensieve werknemers.
|
21/12/11 10:58
|
candyman
|
Kijk, 't feit is dat als we niet later op pensioen gaan, de zaak op korte tijd niet meer te houden zal zijn.
Er zijn 2 oplossingen:
1) ze laten u gaan maar ge krijgt lager pensioen -> je moet dus zelf zeker lang op voorhand genoeg sparen en hopen dat je nooit eens serieus pech hebt (met alle gevolgen ...)
2) iedereen moet langer werken, suck it up
Ik heb al lang aanvaard dat de kans zeer reëel is dat ik sterf voor ik de pensioengerechtigde leeftijd zal halen/ de verlaagde pensioenen niet genoeg zijn en ik moet blijven werken.
(m.a.w. dat we tot onze dood zullen moeten werken omdat het anders niet meer lukt)
|
21/12/11 11:04
|
pijlbord
|
Ik heb de indruk dat de meeste mensen het recht op staken nog liefst van al zouden afschaffen. Terwijl ze niet goed weten hoe hard we daar voor hebben moeten vechten. En wat een belangrijk drukkingsmiddel dat is om hun eisen kracht bij te zetten.
Wat niet wil zeggen dat ik al dat staken zomaar goedkeur. Ik vind dat zeker diensten als nmbs/de lijn een sociale functie hebben en een soort minimum dienstverlening moeten voorzien. Ziekenhuizen doet dat ook. Maar het is makkelijk om een random mens in de wind te laten staan dan een zwaargekwetste laten sterven in uw ziekenshuisgang natuurlijk.
|
21/12/11 11:04
|
zwanstnanihe
|
Man, Candyman, je bent 24.. natuurlijk aanvaard je dat nu
We spreken elkaar nog eens binnen 30 jaar.
|
21/12/11 11:05
|
Nakkeskud
|
Kijk, 't feit is dat als we niet later op pensioen gaan, de zaak op korte tijd niet meer te houden zal zijn.
Er zijn 2 oplossingen:
1) ze laten u gaan maar ge krijgt lager pensioen -> je moet dus zelf zeker lang op voorhand genoeg sparen en hopen dat je nooit eens serieus pech hebt (met alle gevolgen ...)
2) iedereen moet langer werken, suck it up
Ik heb al lang aanvaard dat de kans zeer reëel is dat ik sterf voor ik de pensioengerechtigde leeftijd zal halen/ de verlaagde pensioenen niet genoeg zijn en ik moet blijven werken.
(m.a.w. dat we tot onze dood zullen moeten werken omdat het anders niet meer lukt)
QFT.
En het is nogal hypocriet dat de generaties voor ons, die basically alles hebben verneukt op vlak van pensioenen, nu gaan staken omdat ze vinden dat ze te lang moeten werken. Eh well excuse me, ik ga werken zodat ik kan sparen voor m'n eigen pensioen, en ik zaag daar niet over omdat het toch geen fuck uitmaakt. Iedereen moet langer werken, iedereen heeft pech.
|
21/12/11 11:07
|
Freakske
|
NMBS is typisch, die hebben hun onafhankelijke vakbond die zijn leden graag wat extra vrije dagen voor kerstmis geeft.
Voor de rest tja, ik werk ook voor de overheid en ik zie het nut van staken echt ni in. Besparen moeten we toch. En een dag niet werken gaat het er ni beter op maken.
|
21/12/11 11:07
|
Nakkeskud
|
Ja wat ga je dan doen. Huilen omdat je toch langer moet werken?
|
21/12/11 11:09
|
ViciousMistress
|
Ja mannekes we hebben de laatste 40j te royaal geleefd he en daar boeten we nu voor. Den boog kan niet altijd gespannen staan.
|
21/12/11 11:09
|
rivulet
|
ik geloof nooit dat wij besparen voor ons royaal leven, maar dat we betalen voor dat van een ander, ma bon. bron van mijn persoonlijke frustratie en standpunt.
|
21/12/11 11:10
|
FreeHug
|
^
geniaal.
Iemand die morgen naar brussel centraal moet?
Ik ga morgen met mijn manager mee met de auto. Rendez-vous voor het station van Leuven om 06.45. Normaal is er nog plaats voor iemand extra. We gaan tot Place De Brouckere, dat is 1 metrohalte verwijderd van Centraal.
|
21/12/11 11:11
|
Daav
|
Wie weet is dat dan ook al verlaagd e. Dertig jaar aan random occurrence is vrij lang om zoiets nu al te kunnen inzien. Ikzelf speculeer een nucleaire aanval op de UN.
En ik werk al elke dag in de post, als ik hier lui op mijn gat zit de wereld te haten. Linea recta hetzelfde. De Post is de enige diensten instantie ooit die me zo ver heeft gekregen, dat ik naar daar ben geweest gewoon om ze de huid vol te schelden. Gewoon om ff aan te tonen hoe uitzonderlijk ze zijn. Van de veelvuldige keren dat ik er langsmoet (want de postbode wil niet bellen want wheeeih :c), zijn ze, op 1 (één) uitzondering na, al-tijd totaal onbruikbaar geweest en is het als een fucking gevecht tot de dood geweest, gewoon om mijn post te ontvangen. En das zonder de keren dat ze mijn privacy in gevaar brengen en nonchalant met mijn eigendom handelen. Fuck de post. /rant.
Nog iets buirkbaars dan: Langer werken, goh, ik denk dat het bij iedereen anders ligt op dat vlak. Ge hebt gepensioneerden die willen verder werken om bezig te blijven. Maar alweer, das iets da ge pas weet als ge die aanloop begint te nemen. Als ge er nu al voor wilt vechten, sure, zo zijn we zeker dat het ni nog erger wordt. Maar om er echt zo'n drama van te maken, waar ge iedereen anders mee pest, dat lijkt me mss wat straf om solidariteit te kweken. Alweer, alternatieven graag, dan kom ik er graag bij staan bij je rechten verdediging. Nu geraak ik er niet.
|
21/12/11 11:11
|
judogans
|
1. De NMBS is een overheidsbedrijf. De overheid moet besparen. De overheid zegt dus dat iedereen (niet alleen het trein- en buspersoneel dus) langer moet werken. Wat doen de vakbonden: we gaan staken. Dat kost de overheid shitloads of money. En dan gaan ze wel naar ons luisteren... In other words: ze maken het zichzelf alleen maar moeilijker door de overheid nog wat meer kosten te bezorgen.
2. Iedereen, en niet alleen NMBS-personeel, zal langer moeten werken. Maar volgens mij is er nog geen nationale staking, alleen die NMBS-vakbonden moeten (weeral) staken terwijl het toch niets uithaalt. Er zijn andere manieren om uw ongenoegen te tonen. En iedereen moet in crisis nu eenmaal een tandje bijsteken.
|
21/12/11 11:12
|
pijlbord
|
Misschien is het kortzichtig van mij en heb ik ook nog niet genoeg levenswijsheid en blablablabla. Maar fuck zeg, ik kan best een beetje luxe inleveren (en langer werken et cetera) en ik zou nog meer dan tevreden zijn. Fuck, ik ben al blij dat ik niet lig te sterven van ondervoeding in een plas diarree zoals de andere helft van de wereld.
|
21/12/11 11:12
|
ViciousMistress
|
Misschien is het kortzichtig van mij en heb ik ook nog niet genoeg levenswijsheid en blablablabla. Maar fuck zeg, ik kan best een beetje luxe inleveren (en langer werken et cetera) en ik zou nog meer dan tevreden zijn. Fuck, ik ben al blij dat ik niet lig te sterven van ondervoeding in een plas diarree zoals de andere helft van de wereld.
Idd.
|
21/12/11 11:14
|
FreeHug
|
Trouwens, in de 6 maanden dat ik in Brussel werk, kom ik de helft vd tijd te laat op het werk omdat die fuckers van de nmbs altijd wel een vertraging door uw strot rammen. En dat is bij iedereen die de trein nr brussel neemt he. Als ge uw werk wel deftig doet, dan boeit het mij niet dat ge nekeer wilt staken. Als ge incompetent zijt, moet ge uw bek houden.
Trouwens, iemand al gemerkt dat ge bouwvakkers zo weinig ziet staken? Allé, das toch opvallend he. De zwaarste jobs wenen het minst. Maarja, die moeten dan ook werken voor hun geld he.
|
|
ViciousMistress
|
ik geloof nooit dat wij besparen voor ons royaal leven, maar dat we betalen voor dat van een ander, ma bon. bron van mijn persoonlijke frustratie en standpunt.
Voor wie dan wel.. Ik heb al een idee wie, maar ik hoor lees het wel eens graag van een ander .
|
|
ViciousMistress
|
Trouwens, iemand al gemerkt dat ge bouwvakkers zo weinig ziet staken? Allé, das toch opvallend he. De zwaarste jobs wenen het minst. Maarja, die moeten dan ook werken voor hun geld he.
Uhu.
Of die mannen die krabben vangen op zee .
|
21/12/11 11:15
|
Daav
|
1. De NMBS is een overheidsbedrijf. De overheid moet besparen. De overheid zegt dus dat iedereen (niet alleen het trein- en buspersoneel dus) langer moet werken. Wat doen de vakbonden: we gaan staken. Dat kost de overheid shitloads of money. En dan gaan ze wel naar ons luisteren... In other words: ze maken het zichzelf alleen maar moeilijker door de overheid nog wat meer kosten te bezorgen.
2. Iedereen, en niet alleen NMBS-personeel, zal langer moeten werken. Maar volgens mij is er nog geen nationale staking, alleen die NMBS-vakbonden moeten (weeral) staken terwijl het toch niets uithaalt. Er zijn andere manieren om uw ongenoegen te tonen. En iedereen moet in crisis nu eenmaal een tandje bijsteken.
Maar ze hebben dat slim bekeken. Door openbaar transport aan te sporen en dat erna weg te halen, geraken er mensen niet op hun werk en die moéten dan solidair zijn. Ha!
|
21/12/11 11:15
|
ViciousMistress
|
Hoewel.. Bouwvakker zijn is fysiek een zwaar beroep, maar in 5478 ploegen werken, weekends, zon- en feestdagen blabla, het is toch ook niet simpel. Ik kan er over meespreken, maar ik doe mijn job graag dus ik klaag er niet over (alé soms wel, maar da's normaal).
|
21/12/11 11:18
|
| |
|