| |
|
Advisor88
|
Hallo,
Volgende week ga ik 4 dagen naar Parijs.
Graag had ik wat tips gekregen i.v.m. bezienswaardigheden, leuke dingen.
In die zin geen dingen als de Eiffeltoren, Centre Pompidou etc. dat weet ik wel, maar misschien andere leuke dingen, winkels, boetieken etc.
Op vlak van leuke brasseries e.d. zijn alle tips ook welkom, liefst niet al te prijzig, graag met min of meer een aanwijzing van adres of omgeving.
Uiteraard zijn we van plan om hier en daar een museum te bezoeken, graag info over welke de moeite waard zijn, en eventueel ook over de prijs wanneer jullie dit weten.
Indien iemand me info kan geven over hoe we best metro tickets kopen, is dit ook zeer welkom, we zijn er 4 dagen, wat is de meest budgetvriendelijke formule.
Ziezo, dit is een hele boterham
Alvast bedankt voor jullie tips & antwoorden.
Groeten
|
20/12/11 11:18
|
Fernando
|
Hier moet ge heen gaan.
En hier . (ge moet eens zien op die site, toen ik in Parijs was, was die op zondag gratis!)
Brasseries ofzo moet ge daar zelf zien, dat onthoud ik niet. Behalve Au grain de folie in Mont Martre, maar daar moet ge wel voor zijn. Ik ben daar eigenlijk gewoon best vaak een winkel of een bakker binnen gewandeld omdat ik Parijs anders echt zot duur vind.
Voor de metro in Parijs hebt ge bepaalde formules, ik geloof voor 3 dagen, 5 dagen en dan nog iets langer (ik kan mis zijn he), dan moet ge zien wat u het makkelijkst uitkomt. Dat staat ook wel heel duidelijk aangegeven aan de loketten en ge kunt het daar altijd vragen, ik vond dat niet zo moeilijk om uit te zoeken. Maar ik vond zo'n metrokaartje echt handig, al ging dat van mij wel vaak stuk door dat ergens bij ijzer ofzo te duwen en dan moest ik een nieuw vragen heel de tijd. Dus: weghouden van ijzer en bankkaarten.
En wat ik zelf heel fijn vond om te doen is macarons gaan eten, Ladurée is het bekendste denk ik. Ik voelde mij toen wel een beetje decadent, haha.
En ge hebt in Parijs ook zo van die hele dure shopcentra, ik ben daar ook eens binnen gegaan om te curieuzeneuzen en het was daar toen net solden, waardoor alles iets minder duur was. Voor moest ge graag geld uitgeven aan nutteloze lelijke dingen.
|
20/12/11 11:33
|
marijne
|
Ik vind Quai Branly een fijn museum in Parijs. Ergens goedkoop eten kan je meestal in kleine straatjes, gewoon een beetje zoeken en dan vind je sowieso iets lekkers voor een betaalbare prijs!
|
20/12/11 11:49
|
draw
|
Voor de metro in Parijs hebt ge bepaalde formules, ik geloof voor 3 dagen, 5 dagen en dan nog iets langer (ik kan mis zijn he),
die formule heet Paris Visite dacht ik kaartje per dag waar ge overal op kunt en niet per rit een kaartje hoeft te kopen
En ge hebt in Parijs ook zo van die hele dure shopcentra
Galerie Lafayette mss veel leuke winkels
iets minder bekend maar zeker de moeite: Parc Monceau (Westen)
heel groot en zeer mooi park
|
20/12/11 12:13
|
MEW
|
wij zijn ook 4 dagen in parijs geweest en hebben niet zo een speciale formule genomen voor de metro.
Maar iedere keer appart betaald ( de metro tickets zijn 1,50 of 1,70 en gelden zolang je in het metro gebouw bljft)
Ik denk dat we die formule niet genomen hebben omdat dat toch goedkoper uitkwam
|
20/12/11 12:22
|
jesss
|
la défense
|
20/12/11 12:26
|
Iphigenia
|
ik vind die grote rommelmarkt heel leuk
ergens erg ver in het noorden van parijs, aan saint ouen
wel ff stappen maar wel fameus de moeite
|
20/12/11 12:44
|
Fernando
|
Nee, niet Lafayette, een andere. Ik ben de naam echt kwijt, helaas
|
20/12/11 12:45
|
ikbenfluffy
|
Diwali is een keileuke sjalenwinkel in Montmartre, die zijn ook tot 11 open denk ik.
|
20/12/11 12:49
|
Iphigenia
|
ohja de beste falafel van parijs eet ge in de marais
34, rue des Rosiers, 75004, 4th Arrondissement, Paris
die zijn echt wel goed, wel op tijd gaan want er staat altijd een rij
en daarnaast is ook leuke vintage winkel als u dat interesseert
|
20/12/11 14:23
|
SeksEnLiefde
|
Ik zit er volgende week ook enkele dagen.
|
21/12/11 09:17
|
judogans
|
Voor 4 dagen Parijs pak je voor de metro best een 'carnet'. Dat zijn dacht ik 10 metro kaartjes, maar da's goedkoper dan allemaal apart kopen.
|
21/12/11 11:39
|
MEW
|
museé de l'orangerie is ook een aanrader.
Daar hangen een paar Monets
|
21/12/11 13:59
|
TurnMeLoose
|
De buurt van Montmartre vond ik het chicst om rond te lopen. Ik weet niet hoe het in de winter is, maar ik ben in de zomer geweest en toen waren er daar allerlei marktjes aan de gang (veel kunstenaars, en ook een marktje met allerlei kraampjes om t eten. Ook de winkeltjes zijn er wel tof.. wel vrij toeristisch natuurlijk.
In de buurt van de Notre Dame was er ook een straat waar ze zo veel kleine boetiekjes hadden (de naam weet ik niet meer, het was aan zo'n fontijn (met een mens en een slang in als ik mij goed herinner) en daar het straatje rechts van. In die buurt kon je ook nog vrij goedkoop eten.
Algemene tips, wandel gewoon eens door de stad en wijk af van de 'grote' straten.
Als je de superdure winkels wilt zien (windowshoppen kan nooit kwaad) moet je rond place vendome eens rondlopen.
Veel plezier!
|
21/12/11 15:43
|
OforsakenO
|
Les Catacombes! ik vond dat toch fijn om te doen, is inneens héél iets anders ^^
|
24/12/11 09:38
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|