| |
|
| Macbook Pro Opnieuw kapot. |
chigana
|
Hey!
Ik zit met een probleem..
Ik heb mijn mac nog maar van juni +/-
en is ondertussen al 3x gerepareerd
2 dagen na aankoop: Nieuw scherm (dooie pixel)
oktober: Moederbord kapot.
november: Harde schijf kapot.
+ ondertussen na de laatste keer staat het nieuwste besturingsprogramma der ook al op.
& Nu is de harde schijf Wéér kapot.
Maar heb wel al van het begin dat mijn mbp, té warm wordt en geluid maakt alsof deze precies aan het opstijgen is. (maar echt wel extreem)
En volgens mij ligt dat daaraan.
De kerel van de macstore waar ik hem gekocht heb, wilt mij geen nieuwe geven enkel opsturen of dat ik deze zelf naar het repaircenter doe.
Maar daar heb ik de vorige 2 keren ook al dit probleem voorgelegd dat deze té warm wordt gaat vaak bove de 80° met gemak al zitk maar op skype ofzo..
Voor alle duidelijkheid; ik draag zorg voor mijn mac: ik heb een extra beschermende hoes ervoor, & ik heb er een rugzak voor gekocht voor bescherming.
Heb ik dan eigenlijk geen recht op een nieuwe mac? en zijn er nog mensen die zo'n probleem hebben voorgehad?
groetjes.
|
17/12/11 17:55
|
chigana
|
1. sorry als de uitleg niet über duidelijk is.
2. Met commentaar als: "Mac suckt", "Windows ftw" ben ik niets.
|
17/12/11 18:03
|
jimstar
|
Amai, wat ne slechte service wat voor een heb je?
Ik zou precies Apple contacteren dan ze.. Ik heb mijn Macbook Pro sinds oktober vorig jaar en nog geen problemen mee gehad.
Ook geen zware of speciale programma's erop gezet?(buiten skype dan)
|
17/12/11 18:14
|
whynot2000
|
Maar daar heb ik de vorige 2 keren ook al dit probleem voorgelegd dat deze té warm wordt gaat vaak bove de 80° met gemak al zitk maar op skype ofzo..
Skype is gekend om problemen te geven met mac, zeker met video. (Geen mening, Mac suckt met Skype, feit. Wss da het ni opgelost wordt omda M$ Skype heeft gekocht.) Dat zou uw verkoper moeten weten.
Ik stel voor da ge naar een andere verkoper gaat. Die zijn allemaal verbonden.
|
17/12/11 18:20
|
jantje04
|
Dan zou ik toch es deftig gaan reclameren zenne! ofwel nen nieuwe ofwel deftig in orde late maken, en desnoods nen andere mac store.
|
17/12/11 18:20
|
TrunkStuf
|
De kerel van de macstore waar ik hem gekocht heb, wilt mij geen nieuwe geven enkel opsturen of dat ik deze zelf naar het repaircenter doe.
laten opsturen dan als die nog onder garantie valt, als diee verkoper er zelf aangeprutst heeft door hem een document laten opstellen dat hij dat gedaan heeft (vergeet copy voor jezelf niet!) zo kan Apple de garantie niet intrekken wegens zelf gepruts
|
17/12/11 18:23
|
MalleSander
|
laten opsturen dan als die nog onder garantie valt, als diee verkoper er zelf aangeprutst heeft door hem een document laten opstellen dat hij dat gedaan heeft (vergeet copy voor jezelf niet!) zo kan Apple de garantie niet intrekken wegens zelf gepruts
Betwijfel het dat die verkoper zoiets doet als hij zelf eraan geprutst heeft, dan kan hij zelf gaan vergoeden.
|
17/12/11 19:01
|
TrunkStuf
|
ok dan is de vraag dus al zeker, is hij opgestuurd naar een apple repair center de eerste 3 keer???
|
17/12/11 19:16
|
CHARISJx
|
I would die. Ik heb een iPhone, iPad, Macbook pro, en altijd iPod gehad vòòr men iphone... nog nooit problemen mee gehad, denk dat je gewoon pech hebt gehad.
Die verkoper kan trouwens nie beslisse of ge al dan nie ne nieuwe krijgt, daar beslist apple over dus die kerel uit de winkel is gewoon nen eikel!
|
17/12/11 19:22
|
chigana
|
Ik zou precies Apple contacteren dan ze.. Ik heb mijn Macbook Pro sinds oktober vorig jaar en nog geen problemen mee gehad.
Ik ga sbt eventjes checken welke Exact ik heb en kank het u zeggen.
& nee ik werk er met photoshop en al die progs op van adobe
Skype is gekend om problemen te geven met mac, zeker met video. (Geen mening, Mac suckt met Skype, feit. Wss da het ni opgelost wordt omda M$ Skype heeft gekocht.) Dat zou uw verkoper moeten weten.
Ik stel voor da ge naar een andere verkoper gaat. Die zijn allemaal verbonden.
Tis niet enkel alleen met skype ze; trouwens die crashte ook gwn als ik hem opstarte, of als ik nog maar een sec een stom fb spelleke opzet ist al gelijk nen F16 of op een ander prog bezig ben..
Dan zou ik toch es deftig gaan reclameren zenne! ofwel nen nieuwe ofwel deftig in orde late maken, en desnoods nen andere mac store.
k ben al meerdermaals gaan reclameren & ja het enige wat ze Wéér kunnen doen is laten opsturen naar leuven om te repareren. <__< omdan gelijk de vorige 2 x nog altijd hetzelfde prob te hebben waarna mijn schijf of moederbord weer kapot is.
nee tis altijd na leuven gestuurd voor reparatie hardware wordt daar gefixt
ok dan is de vraag dus al zeker, is hij opgestuurd naar een apple repair center de eerste 3 keer???
Ja 2 keer opgestuurd, 3de keer heb ik het zelf na daar gebracht aangezien die gecrasht was in leuven en hem niet eens afkreeg.
dus 3x repair center.
I would die. Ik heb een iPhone, iPad, Macbook pro, en altijd iPod gehad vòòr men iphone... nog nooit problemen mee gehad, denk dat je gewoon pech hebt gehad.
Die verkoper kan trouwens nie beslisse of ge al dan nie ne nieuwe krijgt, daar beslist apple over dus die kerel uit de winkel is gewoon nen eikel!
de verantwoordeijke van de winkel zou daar over moeten beslissen had ik vernomen. maar die probeert kost wa kost de schuld af te schuiven..
|
17/12/11 19:35
|
CHARISJx
|
Normaalgezien beslist apple daarover, die in die winkels zijn vaak gewoon jobstudenten, en anders de verantwoordelijke van die winkel maar die zijn niet verantwoordelijk voor de producten zelf normaal...
Vorige zomer toen ik mijn iphone nog niet had, had ik een ipod touch, het jackje waar ge u koptelefoon in steekt, kraakte echt een heeeeeeeel klein beetje, die was toen 3 maande oud, ik had daar zo goed als geen last van maar toch voor de zekerheid met de garantie binnengegooid (bij de van den borre, trouwens). Die hebben gewoon gezegd "we sturen dat op en laten iets weten". Een week later kreeg ik telefoon dat er ne spiksplinternieuwe op mij lag te wachten...
Normaal is er op de service van apple dus niet aan te merken, ik denk da ge meer succes ga hebbe als ge gewoon rechtsstreeks met Apple contact opneemt. Die gast van die winkel is duidelijk gewoon ne gierige klootzak die bang is dat em ne cent ga verlieze
|
17/12/11 19:48
|
starsxscreams
|
Dat is echt niet meer normaal.
Ik zou een nieuwe eisen. Punt.
|
17/12/11 19:51
|
MalleSander
|
Dat is precies wel een probleem bij apple, service en garantie. Volgens mij hebt gij volgens de wet ook recht op een nieuwe laptop na een x aantal reparaties van u huidig model. En als ik het goed herinner was dat na 3 keer, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
|
17/12/11 19:53
|
chigana
|
dus ik heb een macbook pro 15 inch, 2.2 ghz inter core i7
geheugen: 8 gb 1333 mhz DDR3
videokaart: Intel HD-video 3000 512 mb
daar hebde denk ik genoeg info mee? :' )
|
17/12/11 19:54
|
chigana
|
Normaalgezien beslist apple daarover, die in die winkels zijn vaak gewoon jobstudenten, en anders de verantwoordelijke van die winkel maar die zijn niet verantwoordelijk voor de producten zelf normaal...
Vorige zomer toen ik mijn iphone nog niet had, had ik een ipod touch, het jackje waar ge u koptelefoon in steekt, kraakte echt een heeeeeeeel klein beetje, die was toen 3 maande oud, ik had daar zo goed als geen last van maar toch voor de zekerheid met de garantie binnengegooid (bij de van den borre, trouwens). Die hebben gewoon gezegd "we sturen dat op en laten iets weten". Een week later kreeg ik telefoon dat er ne spiksplinternieuwe op mij lag te wachten...
Normaal is er op de service van apple dus niet aan te merken, ik denk da ge meer succes ga hebbe als ge gewoon rechtsstreeks met Apple contact opneemt. Die gast van die winkel is duidelijk gewoon ne gierige klootzak die bang is dat em ne cent ga verlieze
Mja vertelde mij wat. keb nog al zo'n dinge gehoord van mense.. zucht trekt hier echt op niks ofzo..
Dat is echt niet meer normaal.
Ik zou een nieuwe eisen. Punt.
da heb ik geprobeerd. al 2x deze week. maarja :/ faal. -___- kga nu in da repaircentrum vn men gat maken & woensdag ga ik naar een juridische dienst raad vragen aan een advocaat.
|
17/12/11 19:56
|
chigana
|
Dat is precies wel een probleem bij apple, service en garantie. Volgens mij hebt gij volgens de wet ook recht op een nieuwe laptop na een x aantal reparaties van u huidig model. En als ik het goed herinner was dat na 3 keer, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
wel ik dacht ook da da bij 3x was, daarom ga ik woensdag naar een juridische dienst da dus aan een advocaat vragen ma tis echt wel gezellig.. <__<
|
17/12/11 19:57
|
tjoeketjoeke
|
moederbord en kort daarna ook 2x uw harde schijf kapot??
volgens mij is er meer aan de hand dan, zoals een slechte voeding
|
17/12/11 20:28
|
pijlbord
|
Gewoon naar daar gaan met iemand die wel van zijn oren kan maken. Niet agressief maar assertief zijn.
Beetje dreigen met testaankoop doet ook altijd wonderen. Zeker bij een bedrijf als Apple dat zoveel belang hecht aan zijn imago.
|
17/12/11 21:47
|
chigana
|
moederbord en kort daarna ook 2x uw harde schijf kapot??
volgens mij is er meer aan de hand dan, zoals een slechte voeding
Ik zeg het die maakt enorm véél lawaai alsof die aan het opstijgen is ofzo & wordt écht té warm dus tprob zou daar ergens moeten liggen.. :/ Gewoon naar daar gaan met iemand die wel van zijn oren kan maken. Niet agressief maar assertief zijn.
Beetje dreigen met testaankoop doet ook altijd wonderen. Zeker bij een bedrijf als Apple dat zoveel belang hecht aan zijn imago.
Wel, Ik ga maandag naar leuven repair center als ze daar ni verder helpen, ga ik dinsdag met een vriend die al 10-15 jaar mac gebruikt & die er effectief ook wel wat vanaf kent. & Die zou me helpen, die kan ferm van zijn oren maken. & ja sowieso die juridische dienst anders.
|
17/12/11 22:27
|
ChewChewMelon
|
Waar heb je die gekocht? Want er is een groot verschil tussen de Switch in Antwerpen en in Gent bijvoorbeeld.
|
17/12/11 22:58
|
| |
|