Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:37
Online: 129
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Actualiteit «    ( 14 / 14 )    »
Kinderen steken levende puppy in brand

FlyingMonkeyMaster

Ik gok ook wel dat ge niet dezelfde zaken gaat doen met een hond als ge als doel hebt om het uiteindelijk te gaan opeten dan wanneer je het gewoon als huisdier houdt he.
Als ge niet met die hond omgaat op een manier waardoor je er uiteindelijk een band mee opbouwt, zie ik eigenlijk ook ni meteen een groot verschil met een koe.
18/12/11 13:01
zwanstnanihe

Thohja, een hond is een volledig ander dier dan een koe. Reageert anders enzo, daar moet je eerst en vooral al rekening mee houden.

Een hond behandelen zoals je een koe behandelt is naar mijn inziens niet mogelijk. Ok, als je een hond ergens laat staan en één keer per dag langskomt om het eten te geven, zijn blijk van affectie volledig negeert en weer weggaat.. maar dat doen (goede) boeren ook niet he, die geven affectie aan hun vee, wrijven eens over hun rug, praten ermee, ..

Het komt er dus op neer dat een hond een ander dier is, en je dus onmogelijk kunt weten hoe te reageren, tot iemand het doet. Stelt iemand zich kandidaat?
18/12/11 13:36
Daav

Meer dan genoeg mensen die honden als dingen hebben en er dus ook geen affectie aan geven hoor. De twee kanten van het spectrum bestaan al.
18/12/11 13:44
zwanstnanihe

Quote door Daav
Waarom zou hij da dan anders doen?

Omdat hij op het einde van de rit een betere maaltijd heeft. Zonder er al die rommel te moeten inspuiten. Liefde en goede verzorging werken even goed als chemische middelen, het duurt gewoon langer.
18/12/11 13:49
zwanstnanihe

Quote door Daav
Meer dan genoeg mensen die honden als dingen hebben en er dus ook geen affectie aan geven hoor. De twee kanten van het spectrum bestaan al.

En ik citeer mezelf: Ok, als je een hond ergens laat staan en één keer per dag langskomt om het eten te geven, zijn blijk van affectie volledig negeert en weer weggaat einde citaat

Ik weet dat dit hier allemaal één groot spelletjes is om je gelijk te halen en zo aan iedereen te tonen dat je de slimste bent, zo werkt noxa, maar, please, lees eens wat ik zeg in plaats van mij te herhalen (voor de 2de keer nu al)
18/12/11 13:56
Daav

Quote door zwanstnanihe

Het komt er dus op neer dat een hond een ander dier is, en je dus onmogelijk kunt weten hoe te reageren, tot iemand het doet. Stelt iemand zich kandidaat?
Quote door Daav
De twee kanten van het spectrum bestaan al.

Stop anders eens met halverwege te lezen als ik uw voorbeelden gebruik om mijn argumenten kracht bij te stellen (derde keer, goede keer?)
18/12/11 14:17
pijlbord

Tof hoe één loze comment in het midden van de nacht zo'n effect heeft als ge nog is terug komt kijken:' )

Uhm, maar zwanstnanihi: Het feit dat ge het gedrag van een hond anders (=socialer of whatever) interpreteert komt omdat ge hem bekijkt door de bril van gezelschapsdier. Als ge een hond hebt puur voor het vlees/waakhond/andere functie valt die bril volledig weg en maakt het niet zoveel meer uit dat die vrolijk met zijn staart kwispelt als ge eraan komt ze.

Dan nog, mensen zijn perfect in staat om een goeie band op te bouwen met hun beest en het dan te slachten als de tijd er is/de nood het hoogst is. Denk aan alle indianenstammen die hun hond opleiden als jachtbeest en daar veel plezier van hebben maar dat beest ook met plezier de kop inslaan voor wat vlees eens hij niet meer nuttig is.
18/12/11 14:46
zwanstnanihe

Maar.. wij, met onze cultuur, hebben geen andere bril om door te kijken.

+ Wat ik zei in het begin was, ik zou het U graag eens zien doen. Gene Chinees, gene Indiaan, maar U.

Omdat wij een hond alleen maar kennen als een gezelschapsdier. Ok, en wat margi's die dobbermans kopen voor de wacht te houden en boeven kapot te bijten.
18/12/11 15:03
pijlbord

Quote door zwanstnanihe
Maar.. wij, met onze cultuur, hebben geen andere bril om door te kijken.

+ Wat ik zei in het begin was, ik zou het U graag eens zien doen. Gene Chinees, gene Indiaan, maar U.

Omdat wij een hond alleen maar kennen als een gezelschapsdier.

Het is toch niet omdat gij u niet kunt voorstellen van dat te doen dat ik dat niet kan? Cultuur kan iets heel dwingend zijn, maar staat absoluut niet vast.
En net op dit punt denk ik wel dat ik 'anders' kan zijn.

Overigens, ik had het alleen over eten he. Gij sleurt daar opvoeden/slachten bij, daar ging het me in principe niet om. De tijden dat we zelf onze varkens/kippen/koeien hadden en afmaakten is ook al lang voorbij dus ik snap niet waarom dat wél ter zake zou moeten doen als ge het over hond eten hebt.

Plus, ik heb geen kennis van slachten/verwerken van dieren dus dat op zich zou al een reden zijn om het niet te doen. Maar again, dat is evengoed zo bij koeien en andere beesten dus niet relevant als het over hond eten gaat.

Ik zeg gewoon: Schotel mij nu hond voor en ik zal er met veel plezier van eten.
18/12/11 15:10
zwanstnanihe

Ik sleur daar opvoeden/slachten bij? :p
18/12/11 15:56
pijlbord

Ja?

Ik zeg gewoon dat ik best wel hond wil eten. Gij begint over het opvoeden van dat beest. (en het slachten ervan, nee? :p )
En ik zie de relevantie van dat opvoeden niet in. Ik koop mijn koe ook mooi vacuum verpakt in de supermarkt, ik moet mijn ander vlees niet zelf opvoeden en afmaken, waarom zou ik dat bij hond wel moeten doen?
18/12/11 16:02
pijlbord

Oh nee wacht, ik begon daarover.

Shiiiiiiiiiiit. Dat krijgt ge als ge in het midden van de nacht dingen gaat posten natuurlijk:' ) Hahahahaha. Mea culpa.
18/12/11 16:14
zwanstnanihe

:' )
18/12/11 17:07
winrar

shit man, das ziek...

een van de comments
"It is not because he is gay. It is because he is a armed robber; I am Nigerian and they are speaking my language. However this is animalism behaviour and no one should endure this regardless of the crime."

Niet dat dit een verschil uitmaakt, maar het is dus blijkbaar niet omdat ie homo is
20/12/11 05:46
zwanstnanihe

Ah tof, en wederom wordt dat leuk gefilmd zodat iedereen daar gezellig naar kan kijken. Ik mis een een kop warme chocomelk voor bij de show.
20/12/11 09:52
Daav

unicornbooty.com :' )

Overigens, lynchmobs en verbrandingen zijn in Africa nog steeds vrij common in een massa aan omstandigheden. Niet zo tof; wel wat context. voorbeeldje De ganse docu kadert het ganse geweldtopic wel wat beter, dus check het als men tijd heeft enzow.
20/12/11 12:41
«    ( 14 / 14 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.042209 seconden.