Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:34
Online: 131
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Reizen «    ( 1 / 1 )    »
De Bouworde

TurnMeLoose

Ik zit er al een tijdje mee in mijn hoofd om deze zomer via de Bouworde vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen.
Ik ben er nog niet helemaal uit naar waar ik wil gaan, maar de kampen in Marokko zien er mij wel tof uit.
Zijn er noxianen die ervaring hebben met de bouworde of andere organisaties?
Weten jullie hoe het zit met de levensomstandigheden daar (moet ik mij voorbereiden op extreem primitieve omstandigheden?), in hoeverre worden de groepen ter plaatse begeleid?, bestaan de groepen meestal uit indivuduen of zijn er veel 'kliekjes' die besluiten samen te gaan?
Ik dacht ook dat er na het project nog een week of zo uitgetrokken werd om het land zelf te verkennen, klopt dit en is dit ook meegerekend in de prijs? En zo nee, hoeveel extra kosten moet ik hievoor nog voorzien?
13/12/11 17:15
Jilltheripper

Framboosjesconfituur hier op noxa is met de bouworde naar Marokko gegaan.
(weet wel niet of ze nog veel op haar noxa komt)
13/12/11 17:19
diem

ik ga deze zomer waarschijnlijk met projects abroad
13/12/11 17:39
Shipwreckage

Ben met bouworde naar Marokko geweest en et is echt een dikke aanrader. Mooie tijden gehad.
Kliekjes zult ge altijd hebben das altijd zo ge hebt mensen die u mee rliggen dan anderen maar al bij al voelt ge wel dat het 1 groep is. extreem primitieve toestanden zijn mogelijk hoewel ge meestal degelijke accommodatie hebt. Enige probleem zijn toiletten. Tijdens droge perioden moogt ge niet doortrekken en ja dan kan dat al eens voorr poblemen zorgen :D

zal straks eens uitgebreider proberen antwoorden ben nu in de vlucht wat aan het antwoorden
13/12/11 17:48
findus

ik ben 2 jaar geleden ook vrijwilligers werk gaan doen, maar ik ben met vides naar mexico geweest om daar speelpleinwerking te gaan geven

van de bouworde weet ik vooral dat het heel duur is om mee te gaan (duurder dan bv vides) en ik denk dat er minder voorbereidingsweekends zijn. ik weet dat niet zeker, maar ik vond die weekends wel een groot pluspunt aangezien je dan weet met wie je mee gaat. ik ben daar dan ook alleen naartoe gegaan

13/12/11 19:24
ikbenlara

altijd gehoord dat dat overprijsd is.
13/12/11 19:52
valkyr

Ik ben vier keer met bouworde meegeweest
Rusland, Roemenië, Filipijnen en kroatië.

Veel hangt af van het kamp dat je naar toe gaat qua luxe en in hoever je groep ter plaatse begeleid wordt.
Kliekjes heb je sowieso overal hé, Je komt altijd beter overeen met de één dan met de ander.
Maar je doet alles samen in groep dusja...

Best ga je gwn eens naar het forum op www.bouworde.be, en daar specifiek vragen over bepaalde kampen stellen.
Ofwel op fb op de bouworde-groep es vragen.

En er hangt wel een prijskaartje aan ja
13/12/11 20:12
Bulgur

Quote door ikbenlara
altijd gehoord dat dat overprijsd is.

zoals bijna alle organisaties in die categorie
13/12/11 21:44
EndlessLabyrinth

Ik ben twee keer meegeweest. Eerst naar Macedonië en daarna naar Polen. Zoals hier boven al vermeld staat hangt het echt af van welk kamp je kiest want er zijn verschillende soorten (eerder technisch, sociaal, ..) en ook het land dat je naartoe gaat.
Nuja, alle info over verblijf, wat je moet meenemen, uw taak,.. en nog wat andere zaken staat eigenlijk op de site zelf.
Bouworde geeft wel een namiddag in Leuven waar je uw groep kan leren kennen en ze u nog wat informatie geven over het kamp zelf. Verder spraken wij nog eens met de groep af voordat we naar het buitenland vertrokken om zo nog wat zaken onder elkaar te bespreken. (zoals wie neemt wat mee, wat doen we in de vrije tijd,..)

De begeleiding ter plaatse hangt echt af van het kamp dat je kiest. Het ene is al wat beter qua begeleiding (zoals de kampen die al langer bestaan), terwijl andere kampen soms een warboel kunnen zijn. Maar dat weet je gewoon nooit op voorhand, dat merk je daar pas. In feite hangt het ook wel een beetje af van de cultuur van dat land en de mentaliteit van de mensen die daar wonen.
Hou wel in uw achterhoofd dat er toch nog een aantal dingen kunnen veranderen eenmaal je daar aankomt en dat de beschrijving die bij de info staat niet altijd gaat kloppen.

Zelf ben ik altijd alleen geweest en kende ik niemand van de groep. Zo leer je vlugger nieuwe mensen kennen. Kliekjes zijn er in de beide groepen nooit gevormd geweest, want de meeste gingen ook alleen en kenden niemand. Dus dat was wel fijn.

En dat van die week dat je nog het land gaat verkennen is niet echt waar hoor. Dat hangt af van hoeveel werk je daar hebt en ook of de baas daar ter plaatse je genoeg vrije tijd geeft of niet. Maar meestal ben je tijdens de weekends vrij en kan je dan gaan rondtrekken. Dat rondtrekken zit niet in de prijs gerekend, want bouworde kan toch moeilijk voor elke persoon gaan uitdokteren in hoeverre hij/zij gaat rondtrekken he?
Ook hangt dat rondreizen ook wat af van de groep waarin je zit.
In Polen hebben wij echt goed kunnen rondreizen en zijn we zelfs naar Tsjechië kunnen gaan, want we hadden echt toffe bazen die vonden dat we te rap werkten en ons dus meer vrije tijd gaven.
Voor die extra kosten kan ik u aanraden om op voorhand al wat zaken met uw groep te bespreken want zo kan je die kosten wat beter inschatten.

Ik kan u wel zeggen dat het de moeite is om dit eens te doen en het echt een toffe ervaring is. :)
13/12/11 22:03
zwanstnanihe

Is da niet kei christelijk?
14/12/11 09:13
Nakkeskud

'k vind het echt niet normaal hoe duur zo'n dingen zijn. Ik zou echt supergraag al vrijwilliger meegaan, maar om daar zoveel geld voor te betalen vind ik echt absurd.
14/12/11 11:45
ikbenlara

Quote door Bulgur

zoals bijna alle organisaties in die categorie

tenzij ge zelf u reis betaald? vies is 60 euro, ni?
14/12/11 16:42
TurnMeLoose

Merci voor het delen van jullie ervaringen! Ik heb nu nog meer zin om te gaan!
Ik geef diegenen die zeggen dat het duur is wel gelijk, 700 eur om daar 3 weken te gaan werken is duur, maar langs de andere kant heb je wel een ervaring die je op gewone reizen niet mee zal maken en zie je het land ook op een volledig andere manier dan als 'gewone' toerist.
En je moet ook rekenen dat de mensen voor wie je het project doet ook echt niets hebben, en je bent er ook zeker van dat het geld goed besteed zal worden want je doet zelf mee aan het project (als je geld stort voor een of andere liefdadigheidsorganisatie ben je nog niet 100% zeker dat het geld dat je stort ook daadwerkelijk naar het project dat je steunt gaat).

15/12/11 13:02
ikbenlara

Quote door TurnMeLoose
Merci voor het delen van jullie ervaringen! Ik heb nu nog meer zin om te gaan!
Ik geef diegenen die zeggen dat het duur is wel gelijk, 700 eur om daar 3 weken te gaan werken is duur, maar langs de andere kant heb je wel een ervaring die je op gewone reizen niet mee zal maken en zie je het land ook op een volledig andere manier dan als 'gewone' toerist.
En je moet ook rekenen dat de mensen voor wie je het project doet ook echt niets hebben, en je bent er ook zeker van dat het geld goed besteed zal worden want je doet zelf mee aan het project (als je geld stort voor een of andere liefdadigheidsorganisatie ben je nog niet 100% zeker dat het geld dat je stort ook daadwerkelijk naar het project dat je steunt gaat).

maar er is dus helemaal geen dilemma tussen gewone toerist en bouworde. er zijn veel alternatieven. Het is maar hoe ge het bekijkt.
Met bouworde krijgt ge een 'gewone bouworde' ervaring, als ge op uw eentje naar marokko vertrekt met een contactnummers van organisaties zult ge een andere ervaring hebben.
Ik zou persoonlijk niet veel zin meer hebben in een 'kamp'. Maar da's een onozel vooroordeel natuurlijk. Maar ik heb het eens opgezocht. Als die prijzen met vlucht in zijn valt dat goed mee, me dunkt.

maak u eigen ook ni wijs da ge het voor de arme kindjes doet he. Als ge wilt steunen en geld goed besteden kunt ge veel beter, maar echt, uw 500euro aan een gekend, lokaal, klein project geven hoor.
15/12/11 19:49
KissTheGun

Ik vind al dat vrijwilligerswerk belachelijk duur. Ge gaat vrijwillig werken, om dan ook nog eens vrijwillig belachelijk veel geld te betalen?

Dat gij het land gaat leren kennen, moet ge trouwens ni hopen. Ge gaat werken, en ge gaat een dorpke kennen. Geen land. Met dat geld kunt ge beter zelf op reis gaan, en dan bedoel ik effectief zelf. Zelf uw vliegticket regelen, zelf uw route bepalen, zelf uw vervoer daar zoeken, .. Ge gaat dan echt iets van het land kunnen zien, en zooooveel meer kunnen doen met uw centjes. Wilt ge het echt doen om vrijwillig te werken, zou ik zoals Lara zegt daar iets zoeken. Ik wil eigenlijk enkel werken als ik er voor betaald word, of gratis. Maar ni betalen om te werken. Misschien ben ik ne egoïst.
18/12/11 15:33
lookingup

Waarom niet gewoon via WWOOF of HelpX? Daar betaal je gewoon iets rond de 20 euro en dan kan je een jaar lang die websites volledig gebruiken. Je kan zo ook veel gemakkelijker van project veranderen als't u niet aanstaat. Dat is wel gewoonlijk op bioboerderijen te doen.

Als je iets "socialer" wil, check dan EVS , daar betaalt de EU alles voor u en zo kan je van 2 maanden tot 1 jaar als vrijwilliger gaan werken, zowel binnen Europa als daarbuiten. Je kan dat wel slechts 1x in uw leven doen.
21/12/11 20:32
vleejzbanananaan

Ik ben in 2009 naar Senegal geweest met de bouworde.. Ik vond dat uiteindelijk niet zo duur, in vergelijking met andere dingen die ik opgezocht had..

Ik logeerde in een hutteke met een strooien dak. elk hutje had een stopcontact, maar ge kon der wel maar 1 tegelijk gebruiken, dus om den dag kon iemand 's nachts ne ventilator opzetten (want suuuuperwarm), ne kodak opladen, gsm...
Ge leert idd een dorp + de mensen kennen, maar wij gingen elk weekend weg, zodat ik uiteindelijk wel de meest 'bekende' steden / gebieden van Senegal gezien heb..

Wat mij wel stoorde, was dat je niet kon zien naar waar je geld ging. er werd ons op voorhand gemeld (opgedragen in feite) da we geld moesten inzamelen voor het project.. dat werd gestort op de rekening van bouworde, en ginds zouden we dan beschikken over dat geld om vanalles aan te kopen voor ons project.. Niet dus .. Een tip, stort uw geld ni naar hun, neem het zef mee en koop zelf ginder wa je op da moment nodig hebt.. Wij hadden destijds geweldig veel geld ingezameld en der bijna niks van gezien dusja ..

Ik zou zeggen, als ge der zin in hebt, gewoon doen, tis ni vergelijkbaar mee een reisje naar da land eh, ge leert da daar op een ander manier kennen, en tis wel een unieke ervaring..
28/01/12 19:08
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.070999 seconden.