Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:33
Online: 123
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Ernst «    ( 1 / 1 )    »
Veranderen van bank

Onvoorspelbaar

Dag Noxa,

Iemand ervaringen met domiciliëringen aanpassen bij het veranderen van bank? Ik heb een aantal dingen op domiciliëring staan zoals ziekenfonds, Vakbondsbijdrage etc. Ik heb al wat op internet rondgezocht naar documenten van de betreffende instanties maar ik vind hier precies niet veel rond terug. Iemand hier al ervaring mee, hoe je zulke dingen verandert? Ik heb mijn zichtrekening nog niet opgezegd bij mijn andere bank omdat ik eerst zeker wil zijn dat alles in orde is natuurlijk (en dat ik mijn nieuwe bankkaart heb en dat soort zaken).
Zijn er nog dingen waar je aan moet denken als je van bank verandert?

Ik heb sowieso vrijdag nog een afspraak opstaan bij m'n nieuwe bank, dus moest ik er niet volledig zelf uitgeraken zullen ze mij dan wel kunnen helpen, maar vermits ik vandaag verlof heb zou ik toch graag al een aantal zaken in orde hebben.

Alvast bedankt voor de hulp.
12/12/11 11:54
grafzerkpisser

Op uw oude bank laten stopzetten, maar op voorhand dit melden bij uw ziekenfonds,.... zodat zij opnieuw u domi documenten kunnen opsturen.
Ga er niet vanuit dat je nieuwe bank je domi's rechtstreeks kan overzetten. Vaak lukt dit niet omdat het domi nummer niet meer hetzelfde is.
12/12/11 11:58
InnerMemories

Bij een ziekenfonds kan je da gewoon gaan wijzigen op die enveloppen (bij de cm toch) anders er gwn naartoe gaan en die veranderen dat direct, ik heb mijn domiciliering van mijn abonnement van mijn gsm ook aangepast via internet (proximus) en dat was geen enkel probleem. Sommige banken regelen dat ook voor u dachtek
12/12/11 11:59
Onvoorspelbaar

Op die enveloppen van de CM, verandert ge daar niet gewoon de betalingsopdracht van het attest erin? Hebben hier voor het moment geen enveloppen meer liggen.
12/12/11 12:02
DiamondStars

Op die enveloppen van CM staat idd iets van betalingsopdracht. Dat ze dat moeten uitbetalen op een ander rekeningnummer, éénmalig of altijd. Maar das voor terugbetalingen, ni voor domiciliëring. Ik denk da ge het best voor zo'n dingen efkes contact opneemt met de instanties zelf (CM, gsm provider, enz.). Meestal kunde vrij makkelijk uw domiciliëring wijzigen. Bij Proximus kan ik da online doen, en bij de andere dingen heb ek gewoon efkes moete bellen en dan sturen ze nieuwe documenten af.
12/12/11 14:16
FreeHug

Voor een domiciliering hebt ge 2 dingen nodig, een rekeningnummer en een domicilieringsnummer. Elk van uw schuldeisers kan u hiervoor een standaarddocument opsturen in te vullen door de bank. Ge moet uw schuldeisers dan de gegevens bezorgen die uw bank invult, soms doet uw bank dat ook zelf. Maar altijd navragen, anders pakken ze u met nalatigheids- of herinneringskosten.

En hou er rekening mee dat zulke domicilieringen werken in maandcyclussen. Dus pas de 2-de maand na het activeren van zo'n domiciliering, gaat die voor de eerste keer uitgevoerd worden.

That's right bitch, I work for a bank.
12/12/11 14:46
dandylullaby

Quote door FreeHug

That's right bitch, I work for a bank.

lol :' )
12/12/11 20:52
pittaman

Ik heb alles zelf gedaan. Via netbanking alles stop zetten, maar eerst ben ik gaan checken bij de betrokkenen zelf wat er gebeurt als ik dat doe.

Electrabel o.a. heb ik door hen (niet door de bank) laten regelen.
Voor sommigen heb ik ook gewoon de domiciliering stop gezet, daarna eventjes (indien mogelijk) met gewone overschrijvingen gewerkt tot alles in orde was op de nieuwe bank en dan een nieuwe domiciliering gemaakt.

Is niet altijd even vlot gegaan dus ik zou het sowieso allemaal goed opvolgen. Men doat altijd alsof dat automatisch gaat als je van bank veranderd maar dat is zeker niet waar.

Dat laatste lijkt mij het beste, zo ben je tenminste zeker (maar heb altijd eerst gevraagd of ik een rekening kreeg als ik de domiciliering stop zet).

Altijd ook het rekening en domicilieringsnummer mee geven als referentie.
12/12/11 22:17
accorddriver

meestal kan je dat telefonisch medelen aan uw instantie ( ziekekas, gsm)operator etc ) zij sturen dan een formulier op dat je moet ilaten invullen bij je bank. afhankelijk van je bank moet jij dat opsturen, ofwel stuurt de bank die gegevens op

14/12/11 20:44
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.036553 seconden.