| |
|
easyboy
|
Ik las vandaag een opiniestuk van Tom Willox, directeur Formaat Jeugdhuiswerk Vlaanderen.
De nieuwe geluidsnormen dreigen het bloeiende concert- en fuifcircuit in Vlaanderen lam te leggen. De jeugdhuissector trekt aan de alarmbel. Tom Willox is directeur Formaat Jeugdhuiswerk Vlaanderen.
© De Morgen
Kort gezegd komt het er op neer dat elk jeugdhuis of elke jeugdvereniging (en bij uitbreiding elke vereniging in het algemeen) die een muziekevenement wil organiseren een reeks investeringen moet doen om met de nieuwe regelgeving in orde te zijn. Er moet voldaan worden aan de bepalingen die beschreven worden in de vlarem wetgeving.
Wat vinden jullie van deze nieuwe regelgeving? Zit je zelf ergens mee in een organisatie, en komt jouw organisatie hierdoor in de problemen? Heeft jouw organisatie op dit moment al een Vlarem vergunning? Zijn jullie van plan om er één aan te vragen? Zien jullie het haalbaar om de kosten die met deze regelgeving meekomen op te vangen met jullie evenement?
Meer info:
Vlarem I (pdf)
Vlarem II (pdf)
Tot slot geef ik jullie nog even dit ophefmakende, maar fictieve, krantenartikel mee, omdat er ook al eens gelachen mag worden. Let vooral ook op de commentaren eronder (vooral die van de woordvoerster van minister Schauvlieghe) (De Rechtzetting)
|
09/12/11 14:51
|
BanjoBomma
|
Wat vinden jullie van deze nieuwe regelgeving?
Complete onzin. Net zoals het rookverbod. Weer een extra regel terwijl dit iets is dat volledig onder de verantwoordelijkheid van een individu zou moeten vallen. Wie een concert bezoekt weet dat dat luid is en oortjes eventueel nodig zijn. Wie zichzelf daar te goed voor vind of ze dikwijls vergeet mee te nemen (zoals ik), moet achteraf niet komen klagen.
Zit je zelf ergens mee in een organisatie, en komt jouw organisatie hierdoor in de problemen?
Ben sinds kort mede-eigenaar van een café waar maandelijks een optreden plaatsvindt. Ik moet de volledige regelgeving nog eens doornemen om alle gevolgen te kennen. Maar afgaand op de eerste berichten ziet het er niet goed uit.
|
09/12/11 15:14
|
Freakske
|
die reacties op da artikel
|
09/12/11 15:22
|
zwanstnanihe
|
Wie een concert bezoekt weet dat dat luid is en oortjes eventueel nodig zijn. Wie zichzelf daar te goed voor vind of ze dikwijls vergeet mee te nemen (zoals ik), moet achteraf niet komen klagen.
En iemand die wél altijd netjes z'n oordoppen indoet, en toch tinnitus krijgt, mag die klagen?
Ik vind dus dat ze niet streng genoeg kunnen zijn. 't zal wel stukken van mensen kosten als ik die Tom Willox en zijn vreselijk opiniestuk mag geloven. Voor arme jeugdhuisjes zal dat een ramp zijn.
|
09/12/11 15:27
|
NoMoreHeroes
|
allez, vanaf nu alle optredens in kraakpanden, daar trekken ze zich niks aan van da soort loze regels
|
09/12/11 15:31
|
Daav
|
allez, vanaf nu alle optredens in kraakpanden, daar trekken ze zich niks aan van da soort loze regels Ik vind dit best nog een goed idee.
|
09/12/11 16:27
|
pijlbord
|
Die commentaren onder dat fictieve artikel, man man. Sommige mensen zijn echt zo stom:' )
|
09/12/11 17:26
|
RubenSletsel
|
En iemand die wél altijd netjes z'n oordoppen indoet, en toch tinnitus krijgt, mag die klagen?
Met fatsoenlijke oordopjes zal dat toch wel niet voorkomen denk ik, tenzij het echt abnormaal luid staat.
|
09/12/11 23:54
|
Deinviov
|
Die moet dan gaan klagen bij de fabrikant van de oordoppen denk ik
|
10/12/11 00:48
|
Daav
|
Met fatsoenlijke oordopjes zal dat toch wel niet voorkomen denk ik, tenzij het echt abnormaal luid staat.
Toch wel; plus je zou geen pak geld moeten uitgeven gewoon om geen permanente schade te moeten krijgen. Maar goed, zoveel heb je niet te klagen; je gaat naar ergens waar de muziek het centrale punt van de samenkoming is, dan kan je best verwachten dat ze die zo prominent mogelijk gaan maken. Alsook, join de tinnitusclub; beter gaat het ni worde.
|
10/12/11 05:18
|
zwanstnanihe
|
Lol.
|
10/12/11 13:49
|
zwanstnanihe
|
> 't is door idioten als u dat het debat onmogelijk is geworden.
|
10/12/11 14:07
|
freeforlunch
|
Complete onzin. Net zoals het rookverbod. Weer een extra regel terwijl dit iets is dat volledig onder de verantwoordelijkheid van een individu zou moeten vallen.
Net zoals het rookverbod?? Bij mijn weten schaadt je ook andere mensen als jijzelf rookt. Me dunkt dat ze dat vooral hebben ingevoerd voor de mensen die ongewild geschaad worden en niet om de gezondheid van de persoon die zelf rookt.
|
10/12/11 14:21
|
AdrianHealey
|
Individuele verantwoordelijkheid; duh.
|
10/12/11 15:47
|
AdrianHealey
|
Net zoals het rookverbod?? Bij mijn weten schaadt je ook andere mensen als jijzelf rookt. Me dunkt dat ze dat vooral hebben ingevoerd voor de mensen die ongewild geschaad worden en niet om de gezondheid van de persoon die zelf rookt.
het gaat hier niet over hrt rookverbod.
|
10/12/11 15:59
|
Matva
|
Ik vind vooral dat die discussie een hele tijd geleden al gevoerd is geweest.
|
10/12/11 16:07
|
jesss
|
tja voor ons jeugdhuis is het ni haalbaar om in orde te zijn... maar wij wachten nog af denk ik
|
10/12/11 20:25
|
jesss
|
lol, dat artikel...
Vooral deze reactie... exuus
Ik heb dit persoonlijk naar haar gestuurt Ik ben nederlands ,, Maar ik kom op voor men buurland !! Als ik reactie trug krijg horen jullie het .. Greetings Abandoner The Epic < pffff , get your shit together lady .
Die lui zijn trouwens nog agresiefer ! als cultuur "minister" zou je respect en begrip van alle culturen moeten hebben , en blijkbaar ben je dit beroep niet waard . zoon vrolijke lach op de foto .. nou deze keer helpt je sweet little laugh je niet . jij zou als geen ander moeten weten dat ieder zen eigen cultuur en muziek heeft . jmmr dat het zo moet lopen . ik ga bij deze mijn exuus aanbieden aan mijn belgishe vrienden ! OMDAT HET VOOR HUN VERKANKERD WORD DOOR SLECHTE REGERINGS REGELINGEN ! dit is nou wrm ik hoop dat iedereen een keer inziet dat het anders moet in de wereld , wist je dat vroeger je vroeger in rusland de supermarkt kon binnenlopen . pakken wat je nodig had en weggaan !! DAMN , egt serieus , jullie ( iedereen die denkt dat die god is zoals de regering ) die verzieken het systeem . Ik ben blij dat ik in nederland woon ! moet je nagaan ik neem het op voor men buurland .. omdat het zo belachelijk is . Met vriende.. AG FLIKKER OP * spit *
---------------------------
das part 1 . paste niet , exuus
Geach… Flikker op joh , ik zal dit zeggen ! als jij cultuur “minister” van nederland was … Je had serieus rot fruit naar je toegekregen van iedereen die hier van harde snelle muziek houd . heb je wel is ged8 aan speedcore en trance ? hmm… , dat gaat net zo snel ! en dat mag wel >< pffff ,
|
10/12/11 20:38
|
Raptorrauw
|
"Afgaande op de reacties van de jeugd op dit forum is het toch wel heel erg gesteld met de jeugd van tegenwoordig.
Wie heeft die jongeren opgevoed en waarom zijn ze niet in staat om te begrijpen dat dit artikel gaat over een andere werkelijkheid dan de onze ?
een minimum IQ zou misschien geen slecht gedacht zijn of misschien gewoon een dosis gezond verstand aanbrengen maar daar heeft de Y-generatie waarschijnlijk geen tijd voor of zin in.
ik sluit mij echter volledig aan bij de volgende reactie, ik had het niet beter kunnen zeggen"
HAHAHAHAHAHA
Hoe fout Een minimum IQ ontbreekt duidelijk ook deze persoon!
|
10/12/11 22:33
|
pittaman
|
Ik ben vooral vóór maatregelen die het onmogelijk maken om later op kosten van de gemeenschap de jeugd van vandaag aan hoorapparaten te helpen.
En ik ga ook niks herhalen als ze mij niet verstaan.
Neh!
|
11/12/11 12:38
|
| |
|