Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 18:28
Online: 134
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Instrumenten «    ( 1 / 1 )    »
Gitaar pickup hardware buzz

Paradiseofrave

Ik heb last van een humbucker (nek) pickup die soms wat mee trilt op sommige frequenties. Dit getril wordt niet mee versterkt (Ik hoor dit niet als mijn versterker luid genoeg staat). Die pickup voelt ook niet losser zitten dan vroeger dus ik snap niet goed wat er dan mee trilt. Als ik mijn vinger er tegen hou stopt het trillen dus het is wel degelijk die pickup en niet iets anders dan er trilt.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik ben nogal paranoide om aan willekeurige vijzen te draaien van die pickups aangezien ik niets van pickups ken en de uitleg die ik op internet vind is zonder tekeningen. Mijn gitaar is een epiphone les paul custom.
07/12/11 16:38
whynot2000

Steek er wat papier ofzo tussen om te beginnen, en mss een beetje aanvijzen?
Niets forceren en ge zult wel goe zitten.
07/12/11 17:41
Rectumfrier

misschien een van de veren aan de schroeven die de pickups aan de ringen houden?
is het een metalen trilling?
allez, klinkt het zoals metaal, plastic, .. ?
07/12/11 18:27
Paradiseofrave

Metaalachtig - allé, metaal tegen hard plastiek eigenlijk :D niet metaal tegen metaal. Ik dacht eerst dat het gewoon stringbuzz was tegen de frets van die dikkere snaren. Vooral omdat ik bij de hogere (dunnere) snaren daar ook last van had. Om die stringbuzz bij die snaren op te lossen heb ik gewoon de brug wat hoger gezet en dan de intonatie weer in orde gebracht door de zadels waar nodig wat te verschuiven.

Les paul pickup foto

Waar moet ik aan vijzen? Ik had begrepen dat die 6 vijzen in het koperkleurig gedeelte dienen voor de pickup aan te passen relatief voor de verschillende snaren. Maar ik weet niet waarvoor die andere vijzen dienen. Moet ik aan die 4 grotere in het zwarte gedeelte komen of aan die 2 kleinere in het zwarte gedeelte?
07/12/11 19:51
Rectumfrier

je moet gewoon de vijskes in het midden van de pickupring aanvijzen om de pickup hoger en lager te zetten..
Als je die lager zet gaat het veertje onder de ring ingedrukt worden en misschien daardoor je buzz opgelost geraken

foto van aan welke schroeven je moet draaien
08/12/11 18:46
Anesthetize

ik zou hetzelfde zeggen als Rectumfrier
13/12/11 12:40
Paradiseofrave

thanks, will try soon
17/12/11 17:15
Paradiseofrave

Problem solved! ^^
18/12/11 13:58
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.039750 seconden.